Τοπικά

Ηλεκτρικά πατίνια, λύση στην ακρίβεια – Εναλλακτικές μέθοδοι μεταφοράς στην πόλη

Με τις τιμές στα καύσιμα να εξακολουθούν να βρίσκονται στα ύψη, η προοπτική χρήσης εναλλακτικών μεθόδων μεταφοράς στην πόλη βρίσκεται για τα καλά στο προσκήνιο. Ενώ παλιότερα εκτός του αυτοκινήτου, οι επιλογές περιορίζονταν είτε στη δημόσια συγκοινωνία είτε στη χρήση δικύκλων, τα τελευταία χρόνια αυξάνεται ολοένα και περισσότερο η χρήση ηλεκτρικών μέσων, ποδηλάτων ή πατινιών.

Ρεπορτάζ
Χρήστος Μητσιάκης

Στους κεντρικούς δρόμους του Βόλου βλέπουμε πλέον συχνά ανθρώπους να κυκλοφορούν με ηλεκτρικά πατίνια, όχι απλά για μια βόλτα, αλλά περισσότερο στην καθημερινότητα για την ολοκλήρωση εργασιών.
Ο κ. Μίλτος Πολύζος του καταστήματος Αφοί Μιλτ. Πολύζου στο κέντρο του Βόλου έθεσε ως μια γενική αρχική τιμή για ένα ηλεκτρικό πατίνι που έχει τη δυνατότητα να καλύψει τις ανάγκες κάθε ενδιαφερόμενου, τα 250 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε πως «οι τιμές ξεκινάνε από 250 ευρώ και μπορούν να φτάσουν πολύ ψηλά, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά που ψάχνει ο καθένας». Τα χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τον ίδιο, μπορεί να είναι η μέγιστη ταχύτητα, το μοτέρ, η διάρκεια της μπαταρίας κ.ά.
Ο κ. Μ. Πολύζος ανέφερε πως οι πωλήσεις των πατινιών δεν έχουν παρουσιάσει μεγάλη αύξηση, ειδικότερα αν συγκριθούν με άλλα παρόμοια μέσα όπως τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς του χώρου, η απόκτηση ενός ηλεκτρικού πατινιού θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως μια επένδυση παρά μια αγορά. Η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας αποδεσμεύει τον χρήστη από τη συνεχή ανάγκη εξόδων για καύσιμα, ενώ η χρηστικότητά του στη μετακίνηση, αλλά και στον αποθηκευτικό χώρο καθιστά τα ηλεκτρικά πατίνια μια από τις πιο ευέλικτες σύγχρονες μεθόδους μετακίνησης σε πολυσύχναστους δρόμους και μη.
Ο κ. Μ. Πολύζος επεσήμανε πως πλέον σχεδόν κάθε μοντέλο πατινιού έχει τη δυνατότητα να διπλώσει, καλύπτοντας ουσιαστικά λιγότερο από τον μισό χώρο που απαιτεί ένα ποδήλατο ή ένα μηχανάκι.

Πώς να επιλέξετε ένα πατίνι
Πριν κάποιος καταλήξει σε ένα μοντέλο πατινιού για αγορά πρέπει να εξετάσει εάν τα χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες του καλύπτουν τις ανάγκες του. Κάθε μοντέλο διαθέτει ένα όριο βάρους, το οποίο αν ξεπεραστεί δυσχεραίνει τόσο την κίνηση, όσο και την ανθεκτικότητά του σε βάθος χρόνου. Εάν ο αναβάτης είναι αναγκασμένος να έχει επιπλέον βάρος πάνω του όταν οδηγά ένα πατίνι, θα πρέπει να επιλέξει κάποιο μοντέλο με υψηλότερο όριο βάρους. Επίσης το βάρος επηρεάζει και την εμβέλεια του πατινιού, δηλαδή τη μέγιστη απόσταση που μπορεί να καλύψει μέχρι να τελειώσει η μπαταρία. Τα περισσότερα ηλεκτρικά πατίνια καλύπτουν συνήθως από 20 μέχρι 30 χλμ., με μέγιστο τα 45 χλμ. με μία φόρτιση.
Η ισχύς του κινητήρα επίσης παίζει μεγάλο ρόλο στην αγορά. Ανάλογα με τις αποστάσεις που θέλει να καλύπτει ο καθένας, αλλά και το βάρος, διάφοροι κινητήρες καλύπτουν τις ανάγκες του. Τα περισσότερα μοντέλα ξεκινάνε κάτω από τα 200 Watt και μπορούν να φτάσουν περίπου τα 25 χλμ./ώρα. Για τις μεγαλύτερες αποστάσεις ενδείκνυνται κινητήρες των 350 Watt.

Τι πρέπει να προσέχουμε οδηγώντας ένα ηλεκτρικό πατίνι
Η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών ενέχει σοβαρούς κινδύνους τόσο για τον αναβάτη, όσο και για τους γύρω, καθώς το όχημα δίνει τη δυνατότητα κυκλοφορίας εκτός από δρόμους και σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους. Σε περίπτωση ατυχήματος γίνεται αντιληπτό πως οι συνέπειες μπορεί να είναι τεράστιες.
Με γνώμονα τα παραπάνω, θεσπίστηκε πέρυσι στον ΚΟΚ ειδική νομοθεσία που αφορά τα ΕΠΗΟ (Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα).
Τα κυριότερα σημεία των νέων κανονισμών ορίζουν πως:
Η χρήση κράνους και αντανακλαστικού εξοπλισμού για το βράδυ είναι υποχρεωτική, ενώ η μέγιστη επιτρεπτή ταχύτητα είναι τα 25 χλμ./ώρα.
Η κυκλοφορία σε δρόμους που έχουν όριο ταχύτητας πάνω από 50 χλμ./ώρα απαγορεύεται, όπως επίσης και η χρήση ακουστικών και κινητού τηλεφώνου εν κινήσει.
Η χρήση των πατινιών είναι αυστηρά προσωπική και απαγορεύεται η μεταφορά επιπλέον επιβατών, ενώ ταυτόχρονα ο οδηγός υποχρεούται να έχει ανά πάσα στιγμή τα χέρια στο τιμόνι.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το