Τοπικά

Οι κάτοχοι κάρτας σίτισης δεν τρώνε… ροδάκινα «Θ»

Σ14 Φ1

Ούτε οι μισοί δικαιούχοι από το πρόγραμμα ανθρωπιστικής κρίσης, οι οποίοι είναι κάτοχοι κάρτας σίτισης, δεν προσήλθαν στο Δήμο Βόλου για να παραλάβουν τις ποσότητες ροδάκινων που δικαιούνταν. Η διανομή έγινε το χρονικό διάστημα από 26 έως 28 Αυγούστου και σε σύνολο 2.820 δικαιούχων στο Δήμο Βόλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Προγραμματισμού, η προσέλευση ήταν σχετικά μικρή, με αποτέλεσμα οι ποσότητες ροδάκινων να διανέμονται τελικά ανά μέλος οικογενείας και 106 τελάρα των 10 κιλών να δοθούν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο.
Να αναφερθεί ότι η διακίνηση των ροδάκινων έγινε από το υπουργείο Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και αφορούσε στα φρούτα που λόγω του εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν κατέστη εφικτό να εξαχθούν στη Ρωσία.
Το υπουργείο ήρθε σε επαφή με τις οργανώσεις παραγωγών ανά την Ελλάδα και οι οργανώσεις επικοινωνούσαν με τους Δήμους για να διαθέσουν τα προϊόντα τους. Οι Δήμοι συμμετείχαν στη διαδικασία διανομής, μέσω του Κοινωνικών Συμπράξεων που έχουν συσταθεί, στο πλαίσιο του επισιτιστικού προγράμματος.
Σε επίπεδο Μαγνησίας, ο Δήμος Βόλου είχε τεθεί επικεφαλής της Σύμπραξης και συντόνισε τη διανομή των ροδάκινων στους δικαιούχους του προγράμματος ανθρωπιστικής κρίσης και των κατόχων κάρτας σίτισης.
Στο Νομό Μαγνησίας συνολικά οι δικαιούχοι του προγράμματος ανθρωπιστικής κρίσης ήταν 3.311, εκ των οποίων οι 2.820 στο Δήμο Βόλου.
Σύμφωνα με το διευθυντή της Διεύθυνσης Προγραμματισμού του Δήμου Βόλου κ. Στ. Νικηφόρο, «η ποσότητα ροδάκινων που πήρε η Κοινωνική Σύμπραξη σε πρώτη φάση ήταν 21 τόνοι, σε τελάρα των δέκα κιλών, η οποία αντιστοιχεί στο 70% των συνολικών αναγκών».
Όπως ο ίδιος ανέφερε «από τους δικαιούχους του Δήμου Βόλου, ποσοστό κάτω του 50% προσήλθε στο Εκθεσιακό Κέντρο το χρονικό διάστημα από 26 έως 28 Αυγούστου για την προμήθεια των ροδάκινων. Παρά το γεγονός ότι για τη διανομή είχε γίνει η σχετική δημοσιοποίηση και είχε ληφθεί μέριμνα για να μην ταλαιπωρηθούν οι δικαιούχοι, οι οποίοι θα προσέρχονταν με αλφαβητική σειρά, ούτε οι μισοί τελικά δεν προσήλθαν».
Να αναφερθεί ότι κατά την πρώτη ημέρα της διανομής δόθηκε από ένα τελάρο σε κάθε δικαιούχο, ωστόσο από το απόγευμα της ίδιας μέρας και αφού διαφάνηκε ότι η συμμετοχή ήταν μικρή, οι υπεύθυνοι του προγράμματος ξεκίνησαν να δίνουν από ένα τελάρο 10 κιλών ροδάκινων ανά μέλος της οικογενείας του δικαιούχου.
Προκειμένου να μην πεταχτούν οι ποσότητες που περίσσευαν, 106 τελάρα των δέκα κιλών δόθηκαν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Βόλου, για να διανεμηθούν στις κατηγορίες απόρων που δεν διαθέτουν κάρτα σίτισης.
Παρόμοια ήταν η εικόνα και στους άλλους Δήμους της Μαγνησίας, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Προγραμματισμού του Δήμου Βόλου, στους Δήμους Αλμυρού, Ζαγοράς-Μουρεσίου, Ν. Πηλίου και Ρήγα Φεραίου, η προσέλευση των δικαιούχων κυμάνθηκε στο 50%. Να αναφερθεί ότι και στους προαναφερόμενους Δήμους οι ποσότητες των ροδάκινων που περίσσεψαν, δόθηκαν στα κατά τόπους Κοινωνικά Παντοπωλεία και σε συσσίτια.
Επόμενο βήμα θα είναι να σταλούν τα στοιχεία των δικαιούχων στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ώστε να μπορέσουν να πληρωθούν οι παραγωγοί ροδάκινων.
Σύμφωνα με τον κ. Νικηφόρο, «το μικρό ενδιαφέρον των απόρων να προσέλθουν στη διανομή των ροδάκινων οφείλεται σύμφωνα με τους ίδιους σε ελλιπή ενημέρωση λόγω καλοκαιριού, καθώς και στο γεγονός ότι αρκετοί εργάζονται εκτός της περιοχής κατοικίας τους σε εποχικές δουλειές», για να προσθέσει: «Η εμπειρία έχει δείξει ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτή η διαδικασία δεν είναι και ο πλέον σωστός.
Όταν έχεις ένα προϊόν που πρέπει να το διανείμεις σε λίγες μέρες και δεν ξέρεις εκ των προτέρων την προσέλευση των δικαιούχων, υπάρχει ένα πρόβλημα. Υπάρχουν δοκιμασμένοι και σε άλλες χώρες τρόποι, ώστε τα ευπαθή προϊόντα να μη φθάνουν στο δικαιούχο με τη μορφή φρούτου, αλλά επεξεργασμένα με τη μορφή χυμού ή μαρμελάδας, διαδικασία που μπορεί να φέρει δουλειά σε κάποιες βιοτεχνίες τυποποίησης».
Να αναφερθεί ότι η Διεύθυνση Προγραμματισμού του Δήμου Βόλου προτείνει για την επόμενη διανομή, να γίνει πρώτα διαβούλευση με τις Κοινωνικές Συμπράξεις και να κατατεθούν προτάσεις, ώστε το προϊόν να καταλήγει πιο γρήγορα και με καλύτερες προϋποθέσεις στο δικαιούχο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το