Τοπικά

Η γνώση διαβατήριο ελπίδας για το μέλλον – Πέντε αριστούχοι μιλούν για τα μαθήματα και τις προοπτικές

Αποτελούν τη γενιά των εφήβων που μεγάλωσε μέσα στην κρίση. Και παρά το γενικότερο κλίμα της απαισιοδοξίας και της απογοήτευσης που διατρέχει την ελληνική κοινωνία τα τελευταία οκτώ χρόνια, βρήκαν την ψυχική και πνευματική δύναμη να θέσουν στόχους και να τους υπηρετήσουν με ασίγαστη πίστη και θέληση. Οι προσπάθειες χρόνων, το συστηματικό και ποιοτικό διάβασμα, η συνεχής αναζήτηση νέων πνευματικών οριζόντων, η στήριξη από τους γονείς και τους καθηγητές καρποφόρησαν μέσα από την ανακοίνωση των βαθμών στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπου σημείωσαν πολύ καλές επιδόσεις.
Πέντε υποψήφιοι από διάφορα Λύκεια που μέσα από τη γνώση βλέπουν την ελπίδα στο μέλλον, μιλούν σήμερα στη «Θ» περιγράφοντας το πλαίσιο στο οποίο έκαναν τον δικό τους αγώνα, αλλά και τους στόχους τους από δω και πέρα. Κοινό τους χαρακτηριστικό οι πολύ καλές βαθμολογίες σε μαθήματα, όπως η Φυσική, τα Μαθηματικά, η Χημεία, η Βιολογία.

Συνεχής αναζήτηση της γνώσης


Ο Αλέξανδρος Αγραφιώτης του 1ου ΓΕΛ Βόλου συγκέντρωσε 18.486 μόρια γράφοντας 18,9 στα Μαθηματικά, 18,8 στη Χημεία, 18,7 στη Φυσική και 16,9 στην Έκθεση.
«Στόχος μου είναι να εισαχθώ στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο ΕΜΠ, γιατί περιλαμβάνει τις βασικές αγαπημένες μου επιστήμες και ασχολίες, που με συναρπάζουν περισσότερο και πιστεύω ότι έχουν εξέλιξη σε βάθος χρόνου, δηλαδή τα μαθηματικά, τη φυσική, τους υπολογιστές. Είναι μια σχολή που έχει πολλές προοπτικές» τονίζει ο υποψήφιος ο οποίος παράλληλα έχει ιδιαίτερη έφεση και στη λογοτεχνία γράφοντας διηγήματα και ποιήματα μέσα από τα οποία εκφράζεται, ενώ, όπως μας δήλωσε, για ένα διήγημά του βραβεύτηκε σε λογοτεχνικό διαγωνισμό της Βουλής των Εφήβων.
Για το νέο του κεφάλαιο, που είναι το Πανεπιστήμιο, επισήμανε πως «αγαπώ έμφυτα τη γνώση και θέλω να την αναζητήσω σε πιο προχωρημένο επίπεδο, να την πάω ένα βήμα παραπέρα». Όσο για την τέχνη αυτή δεν πρόκειται να την αφήσει, καθώς νιώθει ότι του ανοίγει νέους δρόμους.

Οι έφηβοι να ελπίζουν


Από την πλευρά του ο υποψήφιος του ΓΕΛ Αγριάς Χάρης Φασουράκης συγκέντρωσε 17.893 μόρια και έγραψε 18,9 στη Φυσική, 19,4 στη Χημεία, 18,6 στη Βιολογία και 13,7 έκθεση. Στόχος του είναι η εισαγωγή στο Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής στην Αλεξανδρούπολη, καθώς η βιολογία του αρέσει ιδιαίτερα.
Ο ίδιος σχολιάζει ως δυσκολότερα τα φετινά θέματα από πέρυσι, ενώ αναφέρει πως για ακόμη μια χρονιά η έκθεση έπαιξε τον δικό της ρόλο στην επίδοση των υποψηφίων.
Κληθείς δε να δώσει μια συμβολή στους υποψήφιους που έρχονται τόνισε πως «πρέπει να κάνουν την προσπάθειά τους και να μην επηρεαστούν από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της κρίσης. ΟΙ έφηβοι πρέπει να ελπίζουν και αισιοδοξούμε πως σε λίγα χρόνια τα πράγματα να έχουν βελτιωθεί».

Ο Μάριος Ανδρεόγλου από το 2ο ΓΕΛ Νέας Ιωνίας στοχεύει να εισαχθεί στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στον Βόλο. Συγκέντρωσε 18.283 μόρια γράφοντας 14,8 στην Έκθεση, 19,1 Μαθηματικά, 18,1 στη Χημεία και 20 στη Φυσική.


«Είναι ένα πολύ καλό τμήμα με καλούς καθηγητές και εφοδιάζει τους φοιτητές με γνώσεις παρέχοντας σημαντικές επαγγελματικές προοπτικές, επισημαίνει ο Μάριος.
Παρά την κρίση και την ανεργία πολλών πτυχιούχων, ο ίδιος υπογραμμίζει πως «το να διαβάσεις και να πετύχεις σε μια σχολή που σου αρέσει, είναι σημαντικό για τη ζωή σου και σου δίνει προοπτική. Όταν ασκείς το αντικείμενο που σου αρέσει, θα βρεις τους δρόμους για να προοδεύσεις» αναφέρει. Μάλιστα θα ήθελε στο μέλλον να εξειδικευτεί στο τεχνικό κομμάτι των υπολογιστών, στον προγραμματισμό, στη δημιουργία εφαρμογών και προγραμμάτων.

Ποιοτικό διάβασμα


Ο Βασίλης Καραλής του 6ου ΓΕΛ Βόλου συγκέντρωσε 18.647 μόρια γράφοντας βαθμούς 16,7 στην Έκθεση, 19,5 στη Βιολογία, 19,6 στη Χημεία και 17,9 στη Φυσική. Τον ενδιαφέρουν περισσότερο η Στρατιωτική Ιατρική και Νοσηλευτική, λόγω των επιστημονικών τους αντικειμένων, ενώ δεν παραβλέπει και τον παράγοντα της επαγγελματικής αποκατάστασης.
Αναφερόμενος στα θέματα των φετινών εξετάσεων είπε πως απαιτούσαν ηρεμία και ψυχραιμία και έπρεπε να τα αποδομήσεις και να τα αντιμετωπίσεις ως ένα πρόβλημα την κάθε φορά.
Μια δύσκολη χρονιά ολοκληρώθηκε. Πώς τη διαχειρίστηκε ο ίδιος; «Είμαι της άποψης του μετρημένου και ποιοτικού διαβάσματος και της ανάγκης να υπάρχουν οι βάσεις από τα προηγούμενα χρόνια» μας απάντησε.

Οι βάσεις από το Δημοτικό


Από την πλευρά του ο Χρήστος Καρούλης του 6ου ΓΕΛ Βόλου συγκέντρωσε 18.253 μόρια γράφοντας 18,2 στην Έκθεση, 19,2 στη Χημεία, 17,9 στη Φυσική και 18 στα Μαθηματικά.
Καθημερινά διάβαζε τέσσερις με πέντε ώρες, αν και όπως μας λέει, ίσως να είχε καταφέρει το ίδιο αποτέλεσμα και με λιγότερες ώρες. Πώς προέρχονται οι υψηλές επιδόσεις; «Νομίζω πως είναι καθαρά θέμα της ύπαρξης βάσεων από τις προηγούμενες χρονιές και εργατικότητας, δηλαδή να υπάρχει μια συστηματική προσπάθεια ακόμη και από το Δημοτικό» σημείωσε.
Η οικολογία και η ζωολογία είναι δύο κλάδοι της επιστήμης που τον ενθουσιάζουν και ο στόχος τους είναι η εισαγωγή σε κάποια σχολή του χώρου των βιολογικών επιστημών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το