Τοπικά

Γυμνάσιο Μηλεών: Αλλοδαποί οι μισοί σχεδόν μαθητές

Αλλοδαποί, κυρίως αλβανικής καταγωγής, είναι το 45% των μαθητών στο Γυμνάσιο Μηλεών, το υψηλότερο ίσως ποσοστό στη χερσαία Μαγνησία. Ωστόσο στο σχολείο δεν εγκρίθηκε τμήμα ένταξης για την παροχή διδακτικής υποστήριξης προς τους μαθητές με διάφορες μαθησιακές δυσκολίες, όπως συνέβη πέρυσι.

Οι οικογένειες των αλλοδαπών βρίσκουν απασχόληση κυρίως στον αγροτικό τομέα, όπως στις καλλιέργειες ελαιών. Η κρίση όμως ανάγκασε και πολλούς μετανάστες να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Και αυτό τον αντίκτυπό του ήδη στην εξέλιξη του μαθητικού δυναμικού.

Ενδεικτικά, όπως τονίζει ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιώργος Χάρλας, πριν έξι χρόνια όταν ανέλαβε τη διεύθυνση του σχολείου, οι μαθητές αριθμούσαν γύρω στους 35 και μέχρι πριν δύο χρόνια ήταν στους 86. Έκτοτε ο αριθμός σταθεροποιήθηκε, και αυτό οφείλεται στο γεγονός πως από το Δημοτικό δεν εγγράφονται πλέον πολλοί αλλοδαποί, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. και η εξήγηση είναι πως οι αλλοδαποί γονείς περιμένουν να ολοκληρώσει τη φοίτησή του το παιδί στο Δημοτικό και μετά να επιστρέψουν στην Αλβανία, γιατί αν ξεκινήσει τη φοίτηση στο Γυμνάσιο, τότε υπάρχει η περίπτωση να καθυστερήσει αρκετά η επιστροφή.

Στο Γυμνάσιο Μηλεών φοιτούν φέτος 82 μαθητές ,λειτουργούν έξι τμήματα στις τρεις Τάξεις, ενώ πολλοί απόφοιτοί του πέτυχαν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις και σε πολύ καλές Σχολές.

«Το 45% των μαθητών στο σχολείο είναι αλλοδαποί και η ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με πολύ μεγάλη προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Πέρυσι είχαμε και τα τμήματα ένταξης που μας βοήθησαν, αλλά δυστυχώς φέτος δεν μας εγκρίθηκαν, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα στο θέμα της ένταξης. Άλλωστε πέρα από τους αλλοδαπούς έχουμε και μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που θα βοηθιούνταν από τη λειτουργία των τμημάτων ένταξης. Κάναμε ένσταση ως σχολείο για την απόφαση της μη έγκρισης λειτουργίας τμήματος ένταξης στο Γυμνάσιο, αλλά απάντηση δεν λάβαμε. Πέρυσι είχαμε από ένα τμήμα ένταξης και στις τρεις τάξεις και απασχολούνταν μια φιλόλογος και μια μαθηματικός, ενώ τα παιδιά που εντάχθηκαν, βοηθήθηκαν πολύ. Άλλωστε από την περιοχή του Νοτίου Πηλίου οι μαθητές δεν είναι εύκολο να πάνε στο Βόλο για να βοηθηθούν. Μάλιστα λόγω της αδυναμίας του ΚΕΔΔΥ να βάλει ημερομηνίες, με παρεμβάσεις του σχολείου αντιμετωπίστηκαν τα ζητήματα. Άλλωστε και ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να παρέμβει μόνο τους για να βοηθήσει το παιδί.

 

Τρίγλωσσα παιδιά

Οι αλλοδαπές οικογένειες στην ευρύτερη περιοχή δεν αντιμετωπίζουν τη μεγάλη ανεργία που παρατηρείται στην πόλη, λόγω  κατάρρευσης της οικοδομής, αλλά μπορούν να απασχοληθούν στον πρωτογενή τομέα.

Ο κ. Χάρλας υπογράμμισε πως οι περισσότεροι αλλοδαποί μαθητές είτε γεννήθηκαν εδώ είτε ήρθαν σε πολύ μικρή ηλικία στην Ελλάδα, τα πρώτα βήματα στη σχολική ηλικία τα έκαναν στο ελληνικό σχολείο. Μάλιστα πολλά από αυτά τα παιδιά είναι ακόμη και τρίγλωσσα ή και τετράγλωσσα. Δηλαδή μιλούν ελληνικά, αλβανικά, αγγλικά και ακόμη μια ξένη γλώσσα.

 

Μου αρέσει το Βυζάντιο

Στη «Θ» μίλησαν ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του Γυμνασίου Μηλεών Παναγιώτης Αλλαγιμπέι και Ελγαντίνο Μπεγάση που έχουν αλβανική καταγωγή, αλλά ουσιαστικά μεγάλωσαν στην Ελλάδα, από τα νήπια φοιτούν στο ελληνικό σχολείο και ουσιαστικά αισθάνονται Έλληνες.

Οι γονείς τους ασχολούνται ως επί το πλείστον με τις αγροτικές εργασίες, ενώ οι ίδιοι δεν έχουν αποφασίσει ακόμη τι θέλουν να σπουδάσουν.

Ο πρόεδρος του 15μελούς Παναγιώτης Αλλαγιμπέι μας ανέφερε γεννήθηκε στην Ελλάδα και μολονότι έχει αλβανική καταγωγή, αισθάνεται Έλληνας. Μιλά και τα αλβανικά και βέβαια και τα ελληνικά, ενώ κάνει παρέες και με Έλληνες. Η κρίση στην Ελλάδα τον προβληματίζει και σημειώνει πως, αν δεν μπορέσει να βρει κάποια εργασία εδώ, ίσως να μεταναστεύσει στις ΗΠΑ.

Πάντως, όταν τον ρωτήσαμε, ποια μαθήματα του αρέσουν, ο ίδιος μας απάντησε αμέσως «Η Ιστορία και τα μαθηματικά». Και πρόσθεσε πως η Ελλάδα έχει πλούσια ιστορία και περισσότερο με γοητεύει η περίοδο του Βυζαντίου».

 

Αριστούχος μαθητής

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του 15μελούς Ελγαντίνο Μπεγάση είναι μαθητής αριστούχος, καθώς η επίδοσή του στα μαθήματα ξεπέρνα σε βαθμολογία το 19. όπως μας ανέφερε, το αγαπημένο του μάθημα είναι τα μαθηματικά, αν και δεν έχει αποφασίσει ακόμη, αν θέλει να σπουδάσει μαθηματικά. Διαμένει μόνιμα στα καλά νερά και, όπως ανέφερε, προσπαθεί να διαβάζει για αν έχει ένα καλύτερο μέλλον.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το