Τοπικά

«Φωτιές» άναψε στον Δήμο Αλμυρού έκθεση ορκωτών λογιστών για τη διαχειριστική χρήση του 2014

«Φωτιές» ανάβει στον Δήμο Αλμυρού έκθεση ορκωτών λογιστών που παραδόθηκε πριν τρεις εβδομάδες για τη διαχειριστική χρήση του 2014. Αύριο συγκαλείται το δημοτικό συμβούλιο το οποίο βαραίνει και η «σκιά» μηνυτήριας αναφοράς που κατέθεσε τον Μάιο του 2016 ο νέος δήμαρχος κατά παντός υπευθύνου.
Οι ορκωτοί εντόπισαν προβλήματα από την εφαρμογή του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου Δήμων και Κοινοτήτων και του διπλογραφικού Συστήματος Εγγραφών.
Όταν οι ορκωτοί ζήτησαν στο πλαίσιο των διαδικασιών ελέγχου από την Τεχνική Υπηρεσία να τους γνωστοποιήσει γραπτώς τα σε εξέλιξη κατά την 31.12.2014 διάφορα τεχνικά έργα ή αποκτήσεις άλλων πάγιων περιουσιακών στοιχείων, έλαβαν απαντητική επιστολή η οποία όμως δεν συμφωνεί με τα δεδομένα της Γενικής Λογιστικής. Οι όποιες διαφορές θα πρέπει να διερευνηθούν αρμοδίως και να τακτοποιηθούν, τονίζουν.
Στους ορκωτούς δεν δόθηκαν Ισολογισμοί για τις εταιρείες «ΟΘΡΥΣ Α.Ε.», «Ε.Δ.Ε.Χ.Υ. Α.Ε.» και «Αναπτυξιακή Πηλίου Α.Ε.» ως εκ τούτου δε διαθέτουν επαρκή στοιχεία προκειμένου να προσδιορίσουν την τρέχουσα αξία τους την 31.12.2014.
Δεν εισπράττουν από οφειλέτες 
Το υπόλοιπο του λογαριασμού «Απαιτήσεις από Πώληση Αγαθών και Υπηρεσιών» αντιπροσωπεύει τις ανείσπρακτες κατά την 31.12.2014 απαιτήσεις του Δήμου από τους δημότες του. Από την κατάσταση προκύπτει ότι οι οφειλέτες στον Δήμο ανέρχονται σε 3.856 περίπου, εκ των οποίων 396 οφείλουν στον Δήμο ποσό πάνω από ευρώ 1.000,00 και συνολικά ποσό ευρώ 3.207.411,90, περίπου, δηλαδή ποσοστό 83% περίπου του υπολοίπου των απαιτήσεων, πριν τις προσαυξήσεις, στις 31/12/2014. Στο ποσό περιλαμβάνεται και οφειλή της Δ.Ε.Υ.ΑΛ. προς τον Δήμο συνολικού ποσού ευρώ 1.183.546,25. Στο παραπάνω υπόλοιπο απαιτήσεων συμπεριλαμβάνονται, όπως διαπιστώθηκε, και απαιτήσεις συνολικού ποσού ευρώ 2.681.745,33, περίπου, οι οποίες προέρχονται από τη χρήση 2012 και παλαιότερα και απαιτήσεις συνολικού ποσού ευρώ 1.644.607,55 οι οποίες προέρχονται από το έτος 2009 και παλαιότερα. Για την αντιμετώπιση της ζημίας που πιθανολογείται ότι θα προκύψει από τις ανωτέρω καθυστερημένες απαιτήσεις, ο «Δήμος» σχημάτισε σχετική πρόβλεψη συνολικού ποσού ευρώ 700.632,25. Με βάση τον έλεγχο εκτιμήθηκε ότι η σχηματισθείσα από το Δήμο πρόβλεψη υπολείπεται κατά ποσό ευρώ 1.300.000,00 του ποσού που έπρεπε να έχει σχηματιστεί, με συνέπεια, η αξία των απαιτήσεων από πελάτες, τα Ίδια Κεφάλαια του «Δήμου» να εμφανίζονται αυξημένα κατά το ποσό αυτό και τα αποτελέσματα της χρήσεως αυξημένα κατά ποσό ευρώ 100.000,00 περίπου. Σημειώνεται, ακόμη, ότι στο αρχείο του Δήμου δεν αναγράφονται οι Αριθμοί Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) για μεγάλο μέρος οφειλετών. Η μη ύπαρξη του στοιχείου αυτού δυσχεραίνει την εφαρμογή της δυνατότητας που έχει ο Δήμος για είσπραξη των οφειλών αυτών μέσω των Δ.Ο.Υ.
Και ταμίας και εισπράκτορας
Διαπιστώθηκε, επίσης, ότι «ο ταμίας του Δήμου παράλληλα με τα κύρια καθήκοντα του ως ταμία ασκεί και καθήκοντα εισπράκτορα του Δήμου. Τούτο έρχεται σε αντίθεση με τους βασικούς κανόνες του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου που θα πρέπει να διέπει την εν γένει οργάνωση και εκτέλεση της διαχείρισης του Δήμου.
Το 2014 ο δήμος χρωστούσε 750.000 ευρώ σε προμηθευτές. Σημειώνεται ότι τόσο οι παραχωρηθείσες από τον Δήμο όσο και οι εκάστοτε λαμβανόμενες, από προμηθευτές, εργολάβους, μισθωτές ακινήτων κ.ά., πάσης φύσεως Εγγυητικές Επιστολές, καθώς και οι παραχωρούμενες σε τρίτους από τον Δήμο , για διάφορους λόγους, όμοιες Εγγυητικές Επιστολές, θα πρέπει να καταχωρούνται και να παρακολουθούνται στα λογιστικά βιβλία πράγμα που, όπως διαπιστώσαμε, δεν έχει γίνει στη χρήση 2014.»
Επίσης καταγράφηκε σημαντική διαφορά μεταξύ της «Κατάστασης Αποτελεσμάτων Χρήσεως», που καταρτίζεται με βάση τις αρχές και τους κανόνες του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου Δήμων και Κοινοτήτων, και του Απολογισμού του «Δήμου» που καταρτίζεται με βάση τις διατάξεις του Δημόσιου Λογιστικού, τόσο στη διάταξη των επιμέρους στοιχείων τους, όσο όμως και κυρίως στα ποσά των εσόδων και εξόδων που περιλαμβάνονται σ’ αυτές, γεγονός το οποίο και διαφοροποιεί το τελικό τους αποτέλεσμα.
Ο Δήμος δεν τηρεί διακεκριμένες μερίδες αποθήκης κατά είδος, ποσότητα και αξία περί υποχρεωτικής εφαρμογής της Αναλυτικής Λογιστικής Εκμεταλλεύσεως. Για την καλύτερη και ασφαλέστερη διαχειριστική παρακολούθηση των αποθεμάτων πρέπει να τηρούνται αναλυτικές καρτέλες αποθήκης, κατά ποσότητα και αξία ως προς την εισαγωγή και την εξαγωγή, ώστε στο τέλος της κάθε χρήσης να είναι δυνατός ο λογιστικός προσδιορισμός των αποθεμάτων και ταυτόχρονα να προσδιορίζονται και να τακτοποιούνται τα τυχόν ελλείμματα και πλεονάσματα με βάση τα δεδομένα της διενεργούμενης φυσικής απογραφής.
Για τη διαχείριση της αποθήκης, σημειώνεται ότι δεν υπάρχει άτομο επιφορτισμένο με το έργο του υπεύθυνου αυτής.
Στη χρήση δεν διενεργήθηκε πρόβλεψη για αποζημίωση του προσωπικού αορίστου χρόνου που απασχολούνταν στο Δήμο στις 31/12/2014. Σε περίπτωση που διενεργούνταν η συγκεκριμένη πρόβλεψη αυτή θα ανέρχονταν στο ποσό ευρώ 205.000,00 περίπου με συνέπεια ο λογαριασμός Προβλέψεις να είναι ισόποσα αυξημένος, τα Ίδια Κεφάλαια του Δήμου να είναι μειωμένα κατά ποσό ευρώ 161.000,00, περίπου και τα Αποτελέσματα της χρήσεως αυξημένα κατά ποσό ευρώ 34.000,00 περίπου. Επίσης από τον έλεγχο προκύπτει η αναγκαιότητα διερεύνησης στο κατά πόσο ο Δήμος είναι υπόχρεος στην επιβολή Φ.Π.Α. τόσο στα έσοδα από εμποροπανήγυρη όσο και οργάνωση εκθέσεων εμπορικού χαρακτήρα.
Χειρόγραφο ταμείο…
Το Χειρόγραφο Καθημερινό Ταμείο το οποίο τηρούνταν μέχρι την 4.9.2014, φέρει πλήθος διορθώσεων χωρίς να είναι διακριτές οι αρχικές καταχωρήσεις. Επειδή το Βιβλίο αποτελούσε, μέχρι την 4.9.2014, επίσημο Βιβλίο του Δήμου, θα πρέπει να τηρείται με τη επιμέλεια και να συμφωνεί με τα αντίστοιχα δεδομένα του Μηχανογραφικού Συστήματος. Όταν οι ορκωτοί ζήτησαν στοιχεία για τη χρήση 2014 τους επεδείχθησαν μηνιαίοι Ταμειακοί Απολογισμοί για το χρονικό διάστημα από Σεπτέμβριο μέχρι και Δεκέμβριο του 2014. Σημειώνεται ότι ο ταμίας προβλέπεται να υποβάλλει κάθε μήνα στον δήμαρχο και την Οικονομική Επιτροπή λογαριασμό εσόδων και εξόδων, ο οποίος ελέγχεται από τα όργανα αυτά. Στους μηνιαίους αυτούς λογαριασμούς πρέπει να εμφανίζονται τα βεβαιωθέντα έσοδα κατά είδος, οι πραγματοποιηθείσες εισπράξεις και τα εισπρακτέα υπόλοιπα καθώς και οι πληρωμές που είχαν ενταλθεί και πληρώθηκαν, καθώς και τα υπόλοιπα προς πληρωμή χρηματικά εντάλματα. Τέλος πρέπει εμφανίζεται και το χρηματικό υπόλοιπο του Ταμείου στο τέλος του μήνα, που αφορά ο έλεγχος.
Με έγγραφο της 25ης Μαΐου 2016 κατατέθηκε μηνυτήρια αναφορά από τον δήμαρχο Αλμυρού προς τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Βόλου κατά παντός υπευθύνου, με κοινοποίηση προς το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, σε ό,τι αφορά στα ευρήματα των Εκθέσεων Ελέγχου των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών για τις χρήσεις 2012 και 2013 του Δήμου Αλμυρού και για τις χρήσεις 2011 έως 2014 του πρώην Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου του Δήμου Αλμυρού. Εξαιτίας του γεγονότος ότι η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη οι ορκωτοί αδυνατούν να προσδιορίσουν, στην παρούσα φάση, τις όποιες επιπτώσεις επί των Οικονομικών Καταστάσεων της 31.12.2014 του Δήμου Αλμυρού.
Σύμφωνα με σχετική επιστολή της Νομικής Υπηρεσίας κατά του Δήμου έχουν ασκηθεί αγωγές από τρίτους, συνολικού ποσού ευρώ 584.000,00 περίπου. Η τελική έκβαση των αγωγών αυτών δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί στο παρόν στάδιο και, ως εκ τούτου, δεν έχει γίνει οποιαδήποτε πρόβλεψη στις οικονομικές καταστάσεις σε σχέση με τις αγωγές αυτές.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το