Τοπικά

«Φωτιά» στο κόστος μεταφοράς – Επαγγελματικοί κλάδοι ζητούν επιδότηση στα καύσιμα

 

Η αύξηση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης, αλλά και η κατάργηση της επιδότησης στην αντλία έβαλε «φωτιά» στο κόστος των μεταφορών. Ταξί και λεωφορεία πληρώνουν πολύ ακριβά τα καύσιμα, τα οποία ακρίβυναν 30 λεπτά, με την κατάσταση να χαρακτηρίζεται δύσκολη. Αίτημα η επιστροφή της επιδότησης στην αντλία, ενώ επαγγελματικοί κλάδοι ζητούν μείωση στον ΕΦΚ, αλλά και βοήθεια από το κράτος με επιδότηση όπως συμβαίνει για τα νοικοκυριά με το φυσικό αέριο ή το ηλεκτρικό ρεύμα.

Ο πρόεδρος των Ραδιοταξί Volos Taxi κ. Ευδόκιμος Πασχαλίδης τόνισε πως η αύξηση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης έχει επηρεάσει και τον κλάδο των ταξί. «Μετά την κατάργηση της επιδότησης στην αντλία, το ντίζελ κίνησης αυξήθηκε 30 λεπτά το λίτρο και από το 1,80 ευρώ στις αρχές Οκτωβρίου φτάσαμε στα 2,10 ευρώ, με την επιβάρυνση να είναι μεγάλη» επισήμανε.
Ο ίδιος τόνισε πως η επιβατική κίνηση στα ταξί από τον Σεπτέμβριο έχει μειωθεί 30%-40% και η κίνηση παρατηρείται κυρίως τις πρωινές ώρες έως το μεσημέρι. «Μεγαλύτερο το κόστος πλέον για τα ελαστικά, την ασφάλιση του ταξί, τα ανταλλακτικά, το σέρβις κ.λπ. Η αύξηση στο πετρέλαιο κίνησης συμπαρέσυρε τα πάντα», χαρακτηρίζοντας την κατάσταση πολύ δύσκολη, ενώ σημείωσε πως πρέπει να επιστρέψει η επιδότηση στην αντλία, με τον κλάδο να ζητεί μείωση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης ή επίδομα καυσίμων.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος των Υπεραστικών ΚΤΕΛ Μαγνησίας κ. Δημήτρης Κολυνδρίνης τόνισε πως η αύξηση στο ντίζελ κίνησης επηρέασε τις μεταφορές. «Μόνο η επιδότηση στην αντλία δεν σώζει την κατάσταση. Το ντίζελ κίνησης είναι η πρώτη ύλη για εμάς» τόνισε, συμπληρώνοντας πως είναι αναγκαία η βοήθεια, διότι το κόστος έχει αυξηθεί.
«Η επιδότηση στην αντλία ήταν καλή, αλλά πολύ λίγη. Πρέπει να υπάρξει μια βοήθεια στα καύσιμα για τους επαγγελματίες, όπως συμβαίνει για το φυσικό αέριο ή το ηλεκτρικό ρεύμα στα νοικοκυριά» σημείωσε, προσθέτοντας πως «η τιμή του εισιτηρίου παραμένει στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2010, το οποίο είναι φθηνό και προσιτό στους πολίτες. Όμως, πρέπει να υπάρξει αύξηση, αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση».
Ο κ. Νίκος Ευαγγελινός, πρόεδρος στο Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου, σημείωσε πως η επιβάρυνση μετά την κατάργηση της επιδότησης στην αντλία για το ντίζελ κίνησης είναι μεγάλη, χαρακτηρίζοντας την επιβάρυνση τεράστια και το κόστος μεταφοράς μεγάλο.
Ο ίδιος επισήμανε πως οι τιμές στα εισιτήρια παραμένουν ίδιες από το 2011, για αυτό υπήρξε πρόταση για αύξησή του, κάτι που μάλλον είναι αναγκαίο. «Κατά μέσο όρο το κόστος στα καύσιμα μόνο για το 2022 έχει αυξηθεί 40%-45%» τόνισε, ζητώντας την επιστροφή της επιδότησης στην αντλία, αλλά και βοήθεια από το κράτος όπως συμβαίνει με την επιδότηση για το φυσικό αέριο ή το ηλεκτρικό ρεύμα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το