Τοπικά

Επιθετική οδήγηση στους δρόμους του Βόλου

 

Οδηγοί, αυτοκινήτων, βαρέων οχημάτων, δίκυκλων, ποδηλάτες, χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και βέβαια πεζοί, συνθέτουν ένα δύσκολο παζλ με τελικό παρονομαστή και ζητούμενο την ασφαλή οδήγηση και κίνηση εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος. Το τραγικό περιστατικό που σόκαρε το πανελλήνιο με το τροχαίο δυστύχημα και τον θάνατο του βρέφους στην οδό Ιάσονος, επαναφέρει τη συζήτηση για την οδηγική ασφάλεια.
Επιστήμονες και επαγγελματίες που ασχολούνται επισταμένως με το ζήτημα σημειώνουν ότι οι κίνδυνοι για οδηγούς και πεζούς έχουν αυξηθεί στην πόλη, ενώ μετά την πανδημία καταγράφεται αύξηση της επιθετικής οδήγησης, με αποτέλεσμα να υπάρχουν και περισσότερα τροχαία με παρασύρσεις πεζών και ποδηλατών.
Ο Βόλος διαθέτει τουλάχιστον δέκα μεγάλες οδούς, όπου τα ανώτατα όρια ταχύτητας, που είναι τα 50 χιλιόμετρα, παραβιάζονται ουκ ολίγες φορές.

Μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας
Ο καθηγητής και διευθυντής του εργαστηρίου οδοποιίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Νίκος Ηλιού, ανέφερε πως «έχουμε ζητήσει από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών να εκπονήσουμε μια μελέτη για την οδική ασφάλεια σε όλες τις πόλεις της χώρας. Έτσι οι δήμαρχοι θα διαθέτουν ένα σχέδιο με τεκμηριωμένα και κοστολογημένα στοιχεία για τις παρεμβάσεις που μπορούν να προβούν στις περιοχές τους για την καλύτερη ρύθμιση του κυκλοφοριακού. Αναφορικά με τον Βόλο η εμπειρία μας δείχνει πως υπάρχουν τουλάχιστον δέκα μεγάλες οδοί, όπως Ιάσονος, Δημητριάδος, Ιωλκού, Καρτάλη, Αναλήψεως, Αθηνών, Λαρίσης, 2ας Νοεμβρίου, όπου υπάρχει επικινδυνότητα με την κίνηση τόσο των οδηγών, όσο και των πεζών. Ακόμη και στην οδό Γιάννη Δήμου υπάρχουν κίνδυνοι με τα παιδιά με τα ποδήλατα να πετάγονται από τα στενά. Σε όλους αυτούς τους δρόμους έχουν αναπτυχθεί διάφορες εμπορικές και άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες, λειτουργούν σχολεία, είναι τοποθετημένες παιδικές χαρές και άλλες δραστηριότητες, όπως χώροι άθλησης, με συνέπεια να χρειάζεται προσοχή από όλους».
Ο κ. Ηλιού σημείωσε πως μετά την πανδημία έχουν αυξηθεί τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα εντός των πόλεων με τις παρασύρσεις πεζών και ποδηλατών από τα αυτοκίνητα. Παρατηρείται μια αύξηση της επιθετικής οδήγησης και αυτό αποφέρει διάφορα αποτελέσματα.
Συμπλήρωσε πως ένα από τα μέτρα που θα πρέπει να εφαρμοστούν, είναι και η μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων που από τα 50 χιλιόμετρα που είναι τώρα, να μειωθεί στα 30 χιλιόμετρα. Υπάρχουν, όμως και άλλα μέτρα για τη μείωση της επικινδυνότητας, όπως είναι οι υπερυψωμένες διαβάσεις πεζών.
Ο καθηγητής δίνει μεγάλη έμφαση και στην εντονότερη αστυνόμευση που δεν φαίνεται να υπάρχει τώρα. «Υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα σε σημεία που δεν επιτρέπεται, ακόμη και οι εκφορτώσεις εμπορευμάτων γίνονται σε χρονικά διαστήματα που κορυφώνεται η κίνηση στους δρόμους. Τα ζητήματα είναι πολλά».
Ο κ. Ηλιού, ο οποίος έχει ασχοληθεί και με την κατασκευή κυκλικών κόμβων, υπενθύμισε τα οφέλη για την πόλη και πρόσθεσε πως μια ανθρώπινη ζωή έχει κοστολογηθεί στην Ελλάδα στα 2 εκατομμύρια ευρώ. Με αυτά τα χρήματα θα μπορούσαμε να είχαμε κατασκευάσει όσους επιπλέον κυκλικούς κόμβους έχει ανάγκη το πολεοδομικό συγκρότημα και να σώζονταν ανθρώπινες ζωές.

Αύξηση της επιθετικής οδήγησης
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Volos taxi, κ. Ευδόκιμος Πασχαλίδης, επισήμανε πως «η οδήγηση στον Βόλο έχει γίνει το τελευταίο διάστημα όλο και πιο δύσκολη, επικίνδυνη. Και ο λόγος είναι πως μετά την πανδημία, την ακρίβεια και τις πλημμύρες οι οδηγοί εξωτερικεύουν το άγχος και την ένταση με την επιθετική οδήγηση. Τα αποτελέσματα είναι τα συχνά τροχαία ατυχήματα λόγω υπέρβασης των ορίων ταχύτητας, παραβίασης των δρόμων προτεραιότητας για άλλα διερχόμενα οχήματα, οι παραβιάσεις των φωτεινών σηματοδοτών και γενικά η μη πιστή τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Επίσης διαπιστώνουμε ως οδηγοί ταξί πολλά σταθμευμένα οχήματα σε λάθος σημεία, ακόμη και πάνω στα πεζοδρόμια, με συνέπεια οι πεζοί, μητέρες με καροτσάκια να αναγκάζονται να κατεβαίνουν στο οδόστρωμα του δρόμου για να συνεχίσουν την πορεία τους».
Παράλληλα, όμως, αναφέρεται και στους πεζούς, λέγοντας πως «δεν λείπουν οι περιπτώσεις που οι πεζοί για να διασχίσουν μια οδό, μπαίνουν σφήνα στα αυτοκίνητα και τα δίκυκλα».

Ζητούμενο η πειθαρχία
Στην απουσία οδηγικής παιδείας αναφέρεται ο εκπαιδευτής οδηγών κ. Βασίλης Καλλίας, σημειώνοντας πως «το πρόβλημα είναι κοινωνικό. Στους δρόμους επικρατεί ένας «πόλεμος» και πρέπει να υπάρχει πειθαρχία. Γι’ αυτό, για παράδειγμα, δεν πρέπει να υπερβαίνουμε το καθορισμένο ανώτατο όριο ταχύτητας, να μην σταθμεύουμε τα οχήματά μας παράνομα δεξιά και αριστερά, οι πεζοί να διασχίζουν τους δρόμους μέσω των διαβάσεων. Επίσης πρέπει να υπάρχει και αστυνόμευση. Το θέμα της οδηγικής ασφάλειας στην Ελλάδα είναι μια «φωτιά» που σιγοκαίει και προκαλείται μια αναζωπύρωση με αφορμή ένα τραγικό περιστατικό. Και αυτή τη «φωτιά» πρέπει να τη σβήσουμε».
Μάλιστα με τη γνώση και εμπειρία του από την κίνηση στους δρόμους αναφέρει για την πόλη του Βόλου και τους πιο επικίνδυνους δρόμους ότι η Αναλήψεως είναι μια οδός όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες από τους οδηγούς, ενώ και το περιβάλλον είναι δύσκολο, με τα σταθμευμένα οχήματα και τις διελεύσεις οχημάτων από τις κάθετες οδούς που θέλουν να διασχίσουν τη μεγάλη αυτή οδό. Επίσης την οδό Αναλήψεως διασχίζουν και αρκετοί πεζοί και ηλικιωμένοι. Άλλοι επικίνδυνοι δρόμοι είναι οι οδοί Αθηνών και Λαρίσης, γιατί οι οδηγοί έχουν την αίσθηση ότι είναι εκτός πόλης, αλλά τα ανώτατα όρια ταχύτητας παραμένουν στα 50 χιλιόμετρα.
Παράλληλα ο κ. Καλλίας αναφέρεται και στις λεγόμενες «επικίνδυνες» ημερομηνίες, είναι οι μέρες που πληρώνονται οι συνταξιούχοι, κινούν το αυτοκίνητό τους και πάνε με τις συζύγους τους να πάρουν τα λεφτά, να πάνε μετά στα μάρκετ. Είναι η μέρα που αλλάζουν οι βιορυθμοί του συνταξιούχου και μπορεί να έχει νευρικότητα, επειδή θέλει να κάνει αρκετά πράγματα με το αυτοκίνητο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το