Τοπικά

Επίκαιρη ερώτηση Μεϊκόπουλου για τα σοβαρά ζητήματα νομιμότητας στη λειτουργία του Μουτζούρη

Στη Βουλή θα συζητηθούν το επόμενο διάστημα τα σοβαρά ζητήματα νομιμότητας στη λειτουργία του Τρένου του Πηλίου, του Μουτζούρη, έπειτα από Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.

Ο Μουτζούρης έχει χαρακτηριστεί «ιστορικό διατηρητέο μνημείο». Σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ.3 του ν. 3028/2002 «Τα αρχαία κινητά μνημεία … ανήκουν κατά κυριότητα και νομή στο Δημόσιο», ενώ σύμφωνα με άρθρο 43 παρ.3 του ίδιου νόμου «Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου, ορίζονται οι ειδικότεροι κανόνες και αρχές που διέπουν τις εργασίες συντήρησης». Από την πλευρά του Δημοσίου, ολόκληρη η προστατευόμενη υποδομή του Τρένου του Πηλίου ανήκει στον ΟΣΕ, ενώ το Υπουργείο Πολιτισμού είναι αρμόδιο για τη διασφάλιση της τήρησης των ειδικότερων όρων που διέπουν τη λειτουργία του ως προστατευόμενο μνημείο.

Όπως επισημαίνει ο Αλ.Μεϊκόπουλος, η λειτουργία του «Μουτζούρη» σήμερα ανήκει στην ΤΡΑΙΟΣΕ Α.Ε.- HellenicTrain (ν. 33891/2010), που από το 2017 είναι ιδιωτική, ενώ δεν υπάρχει καμία σχετική σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ που να διέπει τη λειτουργία του Τρένου του Πηλίου και να διαμορφώνει τους ειδικούς και δεσμευτικούς κανόνες λειτουργίας του ως κινητού μνημείου.
Πρόσφατα, το Υπουργείο Υποδομών ενέταξε το δρομολόγιο που εκτελεί το Τρενάκι του στη νέα σύμβαση παροχής Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας, κατ’ εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007). Με βάση τη σύμβαση, η HellenicTrain επιδοτείται για να εκτελεί υποχρεωτικά το δρομολόγιο, ως «άγονη σιδηροδρομική γραμμή». Στο άρθρο 1 παρ.2 του Κανονισμού αναφέρεται χαρακτηριστικά: «εξαιρουμένων των υπηρεσιών που παρέχονται κυρίως για ιστορικούς ή τουριστικούς λόγους». Το δρομολόγιο που εκτελεί το Τρενάκι του Πηλίου αναβιώνει την ιστορική διαδρομή για σκοπούς τουριστικούς, επομένως θα έπρεπε να εξαιρείται από τη σύμβαση.

Ο Βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία κάλεσε τον αρμόδιο Υπουργό στην Ολομέλεια της Βουλής να απαντήσει αν: 1) Υπάρχει σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ – HellenicTrain για την μίσθωση του τροχαίου υλικού του Τρένου του Πηλίου, 2) Αποδίδεται μέρος των εσόδων από την εκμετάλλευση του δρομολογίου στον ΟΣΕ και 3) Για ποιο λόγο εντάχθηκε το δρομολόγιο που εκτελεί το Τρένο του Πηλίου στη σύμβαση παροχής Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας, παρότι θα έπρεπε να εξαιρείται σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό.

Share

Πρόσφατα άρθρα

Οικογενειακή τραγωδία στο Ηράκλειο: Ξαδέλφια σκοτώθηκαν στο ίδιο σημείο με διαφορά 7 ετών

Ένα τραγικό παιχνίδι έπαιξε η μοίρα σε μια οικογένεια στην Κρήτη που θρήνησε στην άσφαλτο,…

12 Μαρτίου 2024

Τέμπη: Συμπληρωματική μήνυση για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο

Συμπληρωματική μήνυση ζητώντας να αποδοθεί σε όσους θεωρούν ότι εμπλέκονται στην τραγωδία, το κακούργημα της…

12 Μαρτίου 2024

Νέα ανθρωπιστική αποστολή του «Εσταυρωμένου» στη νέα φυλακή Δράμας

Μετά από παράκληση του διευθυντή και της κοινωνικής υπηρεσίας του Σωφρονιστικού Καταστήματος Δράμας, το διοικητικό…

12 Μαρτίου 2024

Στο σφυρί η μεγαλύτερη εισπρακτική εταιρεία

Ενα μικρό χωριό στα σύνορα της Αχαΐας με την Ηλεία είχε γίνει πριν από μια…

12 Μαρτίου 2024

Στα ημιτελικά του Youth League ο Ολυμπιακός των αδελφών Κωστούλα

Ραψωδία του Ολυμπιακού στο Μόναχο. Η ομάδα του Σωτήρη Συλαϊδόπουλου διέλυσε την Μπάγερν μέσα στο «σπίτι» της με το εμφατικό 3-1,…

12 Μαρτίου 2024

Παλαιοχριστιανός: Άφαντος ο 15χρονος γιος του 45χρονου που αγνοείται από την Κυριακή

Άφαντος από την περασμένη Κυριακή παραμένει ο 15χρονος γιος του παλαιοχριστιανού, που το έσκασε από…

12 Μαρτίου 2024