Τοπικά

Επίκαιρη ερώτηση Μεϊκόπουλου για τα σοβαρά ζητήματα νομιμότητας στη λειτουργία του Μουτζούρη

Στη Βουλή θα συζητηθούν το επόμενο διάστημα τα σοβαρά ζητήματα νομιμότητας στη λειτουργία του Τρένου του Πηλίου, του Μουτζούρη, έπειτα από Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.

Ο Μουτζούρης έχει χαρακτηριστεί «ιστορικό διατηρητέο μνημείο». Σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ.3 του ν. 3028/2002 «Τα αρχαία κινητά μνημεία … ανήκουν κατά κυριότητα και νομή στο Δημόσιο», ενώ σύμφωνα με άρθρο 43 παρ.3 του ίδιου νόμου «Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου, ορίζονται οι ειδικότεροι κανόνες και αρχές που διέπουν τις εργασίες συντήρησης». Από την πλευρά του Δημοσίου, ολόκληρη η προστατευόμενη υποδομή του Τρένου του Πηλίου ανήκει στον ΟΣΕ, ενώ το Υπουργείο Πολιτισμού είναι αρμόδιο για τη διασφάλιση της τήρησης των ειδικότερων όρων που διέπουν τη λειτουργία του ως προστατευόμενο μνημείο.

Όπως επισημαίνει ο Αλ.Μεϊκόπουλος, η λειτουργία του «Μουτζούρη» σήμερα ανήκει στην ΤΡΑΙΟΣΕ Α.Ε.- HellenicTrain (ν. 33891/2010), που από το 2017 είναι ιδιωτική, ενώ δεν υπάρχει καμία σχετική σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ που να διέπει τη λειτουργία του Τρένου του Πηλίου και να διαμορφώνει τους ειδικούς και δεσμευτικούς κανόνες λειτουργίας του ως κινητού μνημείου.
Πρόσφατα, το Υπουργείο Υποδομών ενέταξε το δρομολόγιο που εκτελεί το Τρενάκι του στη νέα σύμβαση παροχής Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας, κατ’ εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007). Με βάση τη σύμβαση, η HellenicTrain επιδοτείται για να εκτελεί υποχρεωτικά το δρομολόγιο, ως «άγονη σιδηροδρομική γραμμή». Στο άρθρο 1 παρ.2 του Κανονισμού αναφέρεται χαρακτηριστικά: «εξαιρουμένων των υπηρεσιών που παρέχονται κυρίως για ιστορικούς ή τουριστικούς λόγους». Το δρομολόγιο που εκτελεί το Τρενάκι του Πηλίου αναβιώνει την ιστορική διαδρομή για σκοπούς τουριστικούς, επομένως θα έπρεπε να εξαιρείται από τη σύμβαση.

Ο Βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία κάλεσε τον αρμόδιο Υπουργό στην Ολομέλεια της Βουλής να απαντήσει αν: 1) Υπάρχει σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ – HellenicTrain για την μίσθωση του τροχαίου υλικού του Τρένου του Πηλίου, 2) Αποδίδεται μέρος των εσόδων από την εκμετάλλευση του δρομολογίου στον ΟΣΕ και 3) Για ποιο λόγο εντάχθηκε το δρομολόγιο που εκτελεί το Τρένο του Πηλίου στη σύμβαση παροχής Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας, παρότι θα έπρεπε να εξαιρείται σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το