Κόσμος

Το ελληνικό «μυαλό» της Τesla που σχεδιάζει τα αυτοκίνητα του μέλλοντος

laskaris
Είναι ένας από τους «εγκεφάλους» της Tesla Motors, της νούμερο ένα εταιρείας στην ηλεκτροκίνητη αυτοκίνηση που καταφέρνει πάντα να γίνεται πρώτο θέμα με τις καινοτομίες και τα φιλόδοξα πρότζεκτ που ανακοινώνει.

Ο επικεφαλής Ερευνας και Σχεδιασμού των ρηξικέλευθων ηλεκτρικών κινητήρων της Tesla, Κωνσταντίνος Λάσκαρης, ο οποίος έχει μεγαλώσει και σπουδάσει στην Αθήνα μίλησε στο «Εθνος της Κυριακής» για το πώς είναι για έναν Ελληνα επιστήμονα να εργάζεται σε έναν κολοσσό της Σίλικον Βάλεϊ και, μάλιστα, δίπλα σε έναν επιχειρηματία όπως ο Ελον Μασκ αλλά και για το μέλλον του αυτοκινήτου στην Ευρώπη.
«Οταν κάποιος βρεθεί μπροστά στις εγκαταστάσεις στο Φρίμοντ στην Καλιφόρνια, όπου εκατοντάδες ρομπότ κατασκευάζουν αυτοκίνητα σε μια τελείως αυτοματοποιημένη, υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής ή κάνει μία βόλτα στο Giga factory στη Νεβάδα δεν μπορεί παρά να μείνει εντυπωσιασμένος και να συνειδητοποιήσει το κολοσσιαίο εγχείρημα της Tesla», μας περιέγραψε ο κ. Λάσκαρης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι όραμα της εταιρείας είναι «να ανατρέψει τα στερεότυπα και να απεξαρτητοποιήσει την ανθρωπότητα από τα ορυκτά καύσιμα».

«Αισθάνομαι δέος μπροστά του»
Μάλιστα για εκείνον είναι ιδιαίτερη εμπειρία το να εργάζεται δίπλα στον Μασκ, τον εκκεντρικό δισεκατομμυριούχο που είναι πρωτοπόρος σε μια σειρά από κλάδους, από το αυτοκίνητο και την Ενέργεια μέχρι τη διαστημική τεχνολογία: «Οσες φορές έχω παρουσιάσει τη δουλειά μου σε αυτόν, πάντα αισθάνομαι ένα δέος μπροστά στο πόσο μπορεί να επηρεάσει τον κόσμο και πόσο σημαντικά πράγματα έχει καταφέρει», αναφέρει ο κ. Λάσκαρης. Σε ηλικία μόλις 38 ετών ο Ελληνας μηχανικός είναι «υπεύθυνος για την επιλογή τεχνολογιών των κινητήρων για τα υπάρχοντα και τα μελλοντικά αυτοκίνητα της Tesla», όπως μας είπε. «Η ομάδα μου σχεδιάζει εξειδικευμένα εργαλεία προσομοίωσης λειτουργίας ηλεκτρικών κινητήρων, τα οποία εν συνεχεία χρησιμοποιούμε προκειμένου να βελτιστοποιούμε τη γεωμετρία και να πετύχουμε όσο το δυνατόν πλεονεκτικότερα χαρακτηριστικά. Η τεχνολογία των κινητήρων ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τις επιδόσεις πρωταθλητή και γενικότερα για το DNA των Tesla», εξήγησε ο κ. Λάσκαρης.

Η εξέχουσα θέση που κατέχει στην εταιρεία δεν ήρθε τυχαία. «Πολλά χρόνια πριν ξεκινήσω να εργάζομαι στην Tesla, προέβλεπα ότι θα έρθει η μέρα όπου δεν θα μπορεί τίποτα να συναγωνιστεί την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια και έβλεπα τις δυνατότητες της τεχνολογίας πριν ακόμα γίνουν αυτονόητες. Γι’ αυτό κατεύθυνα το διδακτορικό μου σε αυτόν τον τομέα και απέκτησα αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».
Ο Ελληνας μηχανικός σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανικός στο ΕΜΠ, έκανε μεταπτυχιακό στο Imperial College του Λονδίνου και επέστρεψε στο ΕΜΠ για το διδακτορικό του. «Παράλληλα με το ακαδημαϊκό προαπαιτούμενο κομμάτι, μετέτρεψα το Smart μου σε ηλεκτροκίνητο, χρησιμοποιώντας δικό μου κινητήρα που σχεδίασα και κατασκεύασα, συμμετείχα σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα σχεδιασμού ηλεκτρικών κινητήρων και ξεκίνησα την ομάδα Προμηθέας, η οποία κατέρριψε το πανελλήνιο ρεκόρ, σε διεθνή διαγωνισμό εξοικονόμησης ενέργειας, κατά οκτώ φορές», ανέφερε ο Λάσκαρης.
«Οταν βρέθηκα να συζητάω με την Tesla για συνεργασία, ήμουν πλέον πανέτοιμος και στεκόμουν πολύ καλά απέναντι στον ανταγωνισμό. Ετσι λοιπόν τον Δεκέμβρη του 2011, αφού υποστήριξα τη διατριβή μου ήρθα στο Palo Alto και πέρασα τρεις γύρους συνεντεύξεων. Δεν θα ξεχάσω την τελευταία μέρα της συνέντευξης όπου μου είπαν ”πήγαινε πίσω στην Ελλάδα και πακετάρισε τα πράγματά σου, διότι ξεκινάς να δουλεύεις για εμάς”». «Η Σίλικον Βάλεϊ είναι το όνειρο κάθε επιστήμονα», είπε στο «Εθνος» ο κ. Λάσκαρης, περιγράφοντας ότι «ο αέρας εδώ γεμίζει τα πνευμόνια με φιλοδοξίες και όνειρα. Τίποτα δεν είναι τρελό, τίποτα δεν είναι απίθανο». Βέβαια, όπως μας είπε, «το μέρος είναι άκρως ανταγωνιστικό», ενώ δεν είναι εφικτό να έχει κανείς μια ισορροπημένη ζωή.
«Η προσωπική ζωή είναι πιο μοναχική. Οι Ελληνες είμαστε πιο δραστήριοι κοινωνικά και σε αυτό το μέρος η αφοσίωση των ανθρώπων στην καριέρα τους αλλά και σε υλικούς στόχους δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια επένδυσης στον ανθρώπινο τομέα. Ετσι εύκολα μπορεί κάποιος να πέσει στην παγίδα όπου η ευτυχία του περιορίζεται σε επαγγελματικές επιτυχίες και σε αξεσουάρ, χάνοντας την ουσία», εξομολογήθηκε ο αρχιμηχανικός της Tesla, που ζει στο Σαν Φρανσίσκο με την Ελληνίδα σύζυγό του και τον 6χρονο γιο τους. Εχοντας περάσει το μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής του στην Ελλάδα ο αρχιμηχανικός της Tesla έχει ισχυρούς δεσμούς με την πατρίδα του και έρχεται δύο φορές τον χρόνο, συνήθως τα Χριστούγεννα και το καλοκαίρι.

«Είμαι αισιόδοξος για την Ελλάδα»
«Ακόμα και έχοντας μεγάλη αναγνώριση από την εταιρεία που δουλεύω, δεν παύω να είμαι στην άλλη άκρη της γης, το οποίο με κάνει και νιώθω μετανάστης με όλη την έννοια και με όλα τα δύσκολα που συνεπάγεται αυτό», μας εξομολογήθηκε και ανέφερε ότι θα ήθελε πολύ να εργαστεί ξανά στη χώρα. «Θα ήθελα να επιστρέψω κάποια στιγμή στην Ελλάδα, να δουλέψω και εννοώ να δουλέψω ως ακόμα νέος και δραστήριος και όχι ως συνταξιούχος. Είμαι αισιόδοξος άνθρωπος, και με κάποιο τρόπο έχω πλάσει στο μυαλό μου ότι θα γίνει. Ομως εδώ και αρκετό καιρό η Ελλάδα έχει επανειλημμένα πρωταγωνιστικό ρόλο σε δυσάρεστες ειδήσεις στον διεθνή Τύπο, το οποίο δεν βοηθά να ευδοκιμήσουν τέτοιου είδους ιδέες που χρειάζονται τη στήριξη ξένων κεφαλαίων. Ελπίζω ότι σύντομα θα σταθεροποιηθεί η κατάσταση από κάθε άποψη και τότε θα το σκεφτώ πολύ σοβαρά να επηρεάσω όσο πιο θετικά μπορώ την Ελλάδα με την τέχνη μου».
Πάντως ο κ. Λάσκαρης, ο οποίος έχει εργαστεί προηγουμένως και στη Siemens, θεωρεί ότι η Ευρώπη βρίσκεται αρκετά πίσω στον κλάδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αυτό το αποδίδει στο ότι υπάρχουν «πολλές παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες έχουν χτίσει τεχνολογία μηχανών εσωτερικής καύσης την οποία και πουλούν. Δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος βιασύνης από μέρους τους, σε μια μετάβαση κατά την οποία θα έχαναν το ανταγωνιστικό τεχνολογικό πλεονέκτημά τους». Εκτιμά ότι «είναι θέμα χρόνου πλέον μέχρι να μεταβούμε στην εποχή των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων» και ότι «στα επόμενα χρόνια θα δούμε σημαντική διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά, στην καθημερινότητά μας, στη ζωή μας».
Οσο για την κούρσα αυτόνομων αυτοκινήτων (driverless cars), στην οποία έχουν αποδυθεί μια σειρά από αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας της Σίλικον Βάλεϊ, ο Ελληνας μηχανικός εκτίμησε ότι θα αλλάξει «όχι μόνο τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη μετακίνηση, αλλά πρακτικά και τον τρόπο που ζούμε, για πάντα». «Φυσικά θέλω να ελπίζω ότι το αυτοκίνητο δεν θα εγκαταλειφθεί ως προέκταση του ανθρώπινου σώματος, με την έννοια ότι προσφέρει συγκινήσεις όπως η επιτάχυνση, που χάνουν τη σημασία τους σε ένα driverless car. Ακόμα και αν εφευρίσκαμε την τηλεμεταφορά υπάρχουν άνθρωποι που θα ήθελαν να οδηγούν, πέρα από τους προφανείς λόγους μετακίνησης», τόνισε χαρακτηριστικά.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το