Πολιτισμός

Ελένη και Στέλιος Τραγουδάρας: Παραδοσιακό τραγούδι και χορός από 4 γενιές

Μέχρι το πρώτο μισό του περασμένου αιώνα βρίσκονταν σε πλήρη δράση η Αγλαΐα Τραγουδάρα «πρωτομαστόρισσα» του Κεραμιδίου και του Πηλίου στο παραδοσιακό τραγούδι και τον χορό. Οι μεγαλύτερες φωνές της παραδοσιακής μουσικής ζητούσαν τα τραγούδια της, που τα «απογείωσε» η Δόμνα Σαμίου, ο Σίμωνας Καρράς και ο Παναγιώτης Μυλωνάς. Με έναν τρόπο μεταφυσικό μετέδωσε την αγάπη της για τα τραγούδια του Κεραμιδίου στη δισέγγονή της, Ελένη.
Η Αγλαΐα Τραγουδάρα σφράγισε με την παρουσία της και τη δημιουργικότητά της τις επόμενες γενιές. Στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα συνεχίζει τη μουσική παράδοση ο Αντώνης Τραγουδάρας που το 1954 δημιούργησε το Ωδείο του, στο Βόλο. Δάσκαλος και εμπνευστής πολλών γενεών που αγάπησαν τη μουσική και την παράδοση. Ακολούθησαν τα χνάρια του τα παιδιά του, ο Δημήτρης, ο Στέφανος και η Αγλαΐα και η μουσική σχολή Τραγουδάρα έγινε πόλος και κέντρο πολιτισμού.

Το εντυπωσιακό είναι πως τα παιδιά του Δημήτρη και του Στέφανου συνεχίζουν στα χνάρια της προγιαγιάς, του παππού και των γονιών τους.
Είναι η τέταρτη γενιά της οικογένειας που με φανατισμό αγαπά τη μουσική, το παραδοσιακό τραγούδι και τον χορό.
Η Ελένη και ο Στέλιος είναι μόλις 9 και 7 ετών, αντίστοιχα. Από τα τέσσερα χρόνια τους έχουν αρχίσει μουσική και χορό, μετέχουν στις χορωδίες και τα συγκροτήματα. Τα παιδιά του Στέφανου Τραγουδάρα, ο Αντώνης 23 ετών και η Ευαγγελία 18, ασχολούνται εξ΄απαλών ονύχων με τον παραδοσιακό χορό και τη μουσική.

«Όλα τα παιδιά της οικογένειας ασχολούνται με τον χορό και το τραγούδι. Η μουσική έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην οικογένειά μας και αφιερωθήκαμε στον σκοπό της εκπαίδευσης, γιατί συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού και ειδικότερα στην ανάπτυξη της ικανότητάς του να ελέγχει και να προσαρμόζεται στο περιβάλλον του. Η μουσική είναι μια δύναμη με πολλές μορφωτικές και διδακτικές αξίες, αποτελεί ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα που ευνοούν στο μέγιστο την αποκάλυψη των δυνατοτήτων του παιδιού. Η αγωγή αυτή συμβάλλει όσο καμία άλλη στην κατάκτηση των βασικών εννοιών του χρόνου, του χώρου, της κίνησης. Μοιραία επηρεάστηκαν τα παιδιά μας εφόσον η ζωή μας κινείται γύρω από τη μουσική. Κάνουν θεωρητικά ευρωπαϊκής μουσικής, παίζουν κιθάρα και αρμόνιο, τραγουδούν παραδοσιακά, έντεχνα και λαϊκά.

Ο πρωταρχικός λειτουργικός ρόλος της μουσικής είναι αυτός που αφορά στη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Η μουσική επιδρά στον συναισθηματικό χώρο της ψυχής του παιδιού «ιδιαίτερα όταν ο κόσμος αυτός είναι ο εύπλαστος και ευαίσθητος συναισθηματικός κόσμος του παιδιού. Ναι, είναι αλήθεια χαιρόμαστε που τα παιδιά μας, μας δίνουν το στίγμα πως μπορούν να συνεχίσουν την παράδοση της οικογένειας. Εμείς «πατήσαμε» στα χνάρια των δικών μας ανθρώπων με μεγάλο σεβασμό», τόνισε ο κ. Δημήτρης Τραγουδάρας.
Τα ίδια τα παιδιά αιφνιδιάζουν με τις απαντήσεις τους. Ο Στέλιος και η Ελένη αγαπούν να τραγουδούν «κεραμιδιώτικα και πηλειορίτικα», περισσότερο και από το να ερμηνεύουν με τις μαγικές φωνές τους Χατζιδάκι….

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το