Τοπικά

Δρ Βάσσα Παρασκευά: Υψηλοί στόχοι με καινοτόμες δράσεις

 

Η περσινή ένταξη του 1ου Γενικού Λυκείου Νέας Ιωνίας Βόλου στο δίκτυο των Πειραματικών της χώρας, αναβάθμισε την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα. Σύμφωνα με τη δρ Βάσσα Παρασκευά, διευθύντρια του 1ου Πειραματικού, στόχος πλέον είναι η εδραίωση της λειτουργίας του και η περαιτέρω ενδυνάμωση του έργου των εκπαιδευτικών.

Οι αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του Λυκείου διαμόρφωσαν ένα κλίμα ολότελα διαφορετικό για μαθητές και διδάσκοντες, ενώ με βάση τις εμπειρίες από την προηγούμενη σχολική χρονιά, το σημαντικότερο συμπέρασμα που προκύπτει, έχει να κάνει με τη διάθεση που έδειξαν άπαντες στα νέα δεδομένα και τη μεγάλη συμμετοχή στις καινοτόμες δραστηριότητες που συμπεριλάμβανε το πρόγραμμα. «Ήταν μία μεταβατική χρονιά, έπειτα από τον μετασχηματισμό του σχολείου σε Πειραματικό. Στην αρχή σημειώθηκαν προβλήματα με τα κενά που προέκυψαν, εξαιτίας του γεγονότος πως υπήρξαν συνάδελφοι που πήραν οργανικές θέσεις σε άλλα σχολεία. Τα κενά συμπληρώθηκαν μετά τα Χριστούγεννα. Φέτος είμαστε σχεδόν καλυμμένοι από ώρες. Έχουν έρθει καθηγητές με προοπτική πενταετούς θητείας και τα κενά είναι ελάχιστα. Επίσης, μας ταλαιπώρησε η πανδημία του κορωνοϊού. Μπορεί να μην κλείσαμε, αλλά τα κρούσματα ήταν αρκετά και χάθηκαν διδακτικές ώρες. Εντούτοις, διεκπεραιώσαμε την ύλη, γιατί πέρυσι ήταν η πρώτη χρονιά εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων σε Α’ και Β’ τάξη. Οι συνάδελφοι τα κατάφεραν, ενώ είχαμε και πολλές επιτυχίες μαθητών που έγραψαν καλά στις πανελλαδικές και πέρασαν στο πανεπιστήμιο. Όσον αφορά στις υπόλοιπες δράσεις, λειτούργησαν τέσσερις όμιλοι με μεγάλη συμμετοχή των μαθητών μας και από τις τρεις τάξεις, ενώ λάβαμε μέρος και σε πολλά πιλοτικά προγράμματα», ανέφερε η κ. Παρασκευά, κάνοντας έναν μίνι-απολογισμό των πεπραγμένων της περιόδου 2021-2022.
Η εδραίωση της πειραματικής εκπαίδευσης παραμένει το ζητούμενο για το 1ο Πειραματικό Λύκειο Νέας Ιωνίας Βόλου, που μέχρι στιγμής αριθμεί 240 μαθητές στο δυναμικό του. «Σε άλλες πόλεις λειτουργούν Πειραματικά Λύκεια πολλά χρόνια τώρα. Αν δουλέψουμε φέτος καλά, κάτι που θεωρώ δεδομένο, καθώς υπάρχει διάθεση απ’ όλους και ανέβηκε επίσης το επίπεδο, θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον. Όταν υπάρχει θέληση, παράλληλα με την ανάλογη στήριξη σε υλικοτεχνικές υποδομές, το δημόσιο σχολείο μπορεί να πετύχει θαύματα. Η χρηματοδότηση είναι το παν. Όλες οι δράσεις απαιτούν έξοδα και τα σχολεία από μόνα τους δεν έχουν πάντοτε τη δυνατότητα να τα καλύψουν. Γι’ αυτό και είναι απαραίτητη η οικονομική ενίσχυση», τόνισε η Βολιώτισσα εκπαιδευτικός, η οποία κλείνοντας, στάθηκε στη συμβολή των καθηγητών στην επιτυχία του εγχειρήματος: «Στο σχολείο μας, όπως και σε όλα τα Πειραματικά, όλοι οι καθηγητές που έρχονται, είναι αυξημένων προσόντων και αξιολογούνται. Τόσο κατά την επιλογή τους, όσο και κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού έργου, καθώς μιλάμε για θέσεις με μεγάλες απαιτήσεις και η συνεχής αξιολόγηση κρίνεται αναγκαία».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το