Ελλάδα

Δίωξη για κακούργημα κατά 11 για τις φρεγάτες τύπου «S»

newego_LARGE_t_1101_54722673_type13145

Ποινική δίωξη σε βάρος 11 ατόμων για απιστία περί την υπηρεσία σε βαθμό κακουργήματος, ασκήθηκε ύστερα από σχετική παραγγελία της Εισαγγελίας Διαφθοράς, σχετικά με σύμβαση του 2003 για τον εκσυγχρονισμό 6 φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού.

Σχετική προκαταρκτική εξέταση είχε διενεργήσει ο επίκουρος εισαγγελέας διαφθοράς Αντ. Ελευθεριάνος που αρχικά (προ εξαμήνου) εντόπισε προβλήματα και στη συμφωνία για τα αντισταθμιστικά οφέλη, ενώ τώρα ζήτησε την άσκηση δίωξης για τη σύμβαση 010 Β/6-2-2003 ανάμεσα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και στην ΕΝΑΕ (Ελληνικά Ναυπηγεία) ως κύρια ανάδοχο του έργου και την TNNL (Thales Naval Nederland) ως υποκατασκευαστή.
Η σύμβαση αφορούσε τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής 6 φρεγατών τύπου “S” (Standard) έναντι τιμήματος 381,5 εκατ. ευρώ, από την οποία -κατόπιν συνεργασίας με ειδικό πραγματογνώμονα- οι εισαγγελικές αρχές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι υπήρξε ζημιά 31,1 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο (τα 23 εκατ. ευρώ έχουν πληρωθεί), που μπορεί να είναι ακόμα μεγαλύτερη λόγω παντελούς παράλειψης να εφαρμοστεί ρήτρα πληθωρισμού.
Η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Διαφθοράς Ελ. Ράικου συμφώνησε ότι προκύπτουν σαφείς ενδείξεις για το αδίκημα της απιστίας περί την υπηρεσία και πρέπει να ασκηθεί σχετική δίωξη (με τις επιβαρυντικές περιστάσεις για την διαχείριση δημόσιου χρήματος) σε βάρος του τότε γ. γραμματέα Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων) Σπ. Τραυλού και εναντίον άλλων 10 ατόμων που μετείχαν στην Επιτροπή Διαπραγματεύσεων.
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού βρισκόταν σε συζήτηση από το 1997 και είχε δρομολογηθεί επί υπουργίας Α. Τσοχατζόπουλου.
Ωστόσο, όπως προέκυψε από καταθέσεις μαρτύρων, μεταξύ των οποίων και του πρώην Αρχηγού ΓΕΝ Αντ. Αντωνιάδη, καθυστέρησε σημαντικά η υλοποίηση του έργου, με συνέπεια να ξεπεραστεί ο μέσος όρος ζωής των πλοίων (συνήθως 15ετία) και αφού είχαν πλέον ηλικία 20-25 ετών, ήταν οικονομικά ασύμφορο (λόγω της καθυστέρησης και του υπερβολικού κόστους) να προχωρήσει η σχετική σύμβαση.
Μάλιστα αντιπροτάθηκε να περικοπεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα και με τα χρήματα που θα εξοικονομούνταν, να αρχίσει χρηματοδότηση ενός προγράμματος ναυπήγησης νέων φρεγατών, εισήγηση που τελικά δεν εισακούστηκε.
Σκέλος της δικογραφίας διαβιβάστηκε και στη Βουλή για να διερευνηθεί τυχόν ευθύνη πολιτικών προσώπων, που ακόμα και αν υπάρχει, έχει σίγουρα παραγραφεί μετά από τόσα χρόνια.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το