Τοπικά

Διημερίδα για γονείς, εκπαιδευτικούς και παιδιά στο Συνεδριακό για το ασφαλές διαδίκτυο απέναντι στο φαινόμενο του εθισμού

Διημερίδα με θέμα «το δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο απέναντι στο φαινόμενο του εθισμού θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη και Παρασκευή 9 και 10 Φεβρουαρίου στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλία στα Μελισσάτικα. Η διημερίδα έχει σαν στόχο να παρουσιάσει τη θετική και δημιουργική πλευρά της τεχνολογίας, ενώ θα αναλυθούν ζητήματα προβληματικών συμπεριφορών σε σχέση με τις νέες τεχνολογίες με στόχο την πρόληψή τους. Στη διημερίδα επιστήμονες στα πεδία των νέων τεχνολογιών, της εκπαίδευσης και της ανθρώπινης συμπεριφοράς θα συμμετέχουν με ομιλίες, διαδραστικά εργαστήρια τεχνολογίας (όπως ρομποτική) και σεμινάρια προς τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.
Για τη διημερίδα παραχώρησαν σήμερα συνέντευξη τύπου οι επιστημονικοί υπεύθυνοι καθώς και οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γιώργος Πολύζος και Σωκράτης Σαβελίδης καθώς και Αλέξανδρος Καπανιάρης από τη Μαγνήτων Κιβωτός και Υπεύθυνος του Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Όπως είπε ο κ. Σαβελίδης, η λέξη κλειδί είναι το «απέναντι» καθώς η ανάλυση της λέξης μπορεί να οδηγήσει στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης του φαινομένου του εθισμού στο διαδίκτυο. Τόνισε επίσης ότι πρέπει να αντιτάξουμε τα ωραιοποιημένα ψεύδη, τη φθηνή διασκέδαση όπως και την υπερβολή της πλάνης. Πρόσθεσε επίσης πως είναι καθήκον των γονέων και των εκπαιδευτικών και κατόπιν όλων των ανθρώπων του πνεύματος να μην αγνοήσουν τον κίνδυνο του εθισμού για τους νέους αλλά να μεριμνήσουν για να εξαλειφθεί.
Ο κ. Πολύζος σημείωσε πως το διαδίκτυο ασκεί μεγάλη γοητεία ενώ οι ανήλικοι το χρησιμοποιούν συνήθως χωρίς επίβλεψη. Τόνισε ωστόσο πως στο διαδίκτυο κρύβονται και σκοτεινές πλευρές και πως οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί έχουν ευθύνη να προστατεύσουν τα παιδιά.
Την ανάγκη να αυξηθεί η ψηφιακή νοημοσύνη των ανθρώπων, επεσήμανε ο ψυχίατρος παιδιών και εφήβων και πρόεδρος της Εταιρείας Μελέτης της διαταραχής εθισμού στο διαδίκτυο Κώστας Σιώμος δηλώνοντας πως μελέτη δείχνει πως το ποσοστό εθισμού σε παγκόσμιο επίπεδο είναι στο 6% ενώ οι έρευνες δείχνουν πως πολλοί είναι στο διαδίκτυο το 1/3 της ημέρας τους.
Μιλώντας για την διημερίδα ο κ. Καπανιάρης ανέφερε πως σε αυτή μπορούν να συμμετέχουν γονείς εκπαιδευτικού και παιδιά. Ήδη το ενδιαφέρον είναι μεγάλο καθώς την πρώτη ημέρα έχουν δηλώσει συμμετοχή τέσσερα σχολεία και περισσότεροι από 100 εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν στα εργαστήρια.
Τέλος ο υπεύθυνος του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Μαγνησίας και μέλος του Δ.Σ. της «Μαγνήτων Κιβωτός» Αντώνης Πλαγεράς σημείωσε πως στην διημερίδα δεν είναι στόχος η δαιμονοποίηση του διαδικτύου αλλά η προβολή των δημιουργικών δραστηριοτήτων που μπορεί να προσφέρει μέσω της σωστής χρήσης του.

 

Παρουσιάσεις

Την Πέμπτη από 12:30 έως 14:00 στο αμφιθέατρο του Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλίας στα Μελισσάτικα θα πραγματοποιηθεί τηλεξενάγηση στις εγκαταστάσεις του CERN με skype session και συντονιστή τον Γιάννη Ριζόπουλο, δημοσιογράφο ειδικό σε θέματα τεχνολογίας. Η παρουσίαση είναι ανοικτή για σχολεία, γονείς και εκπαιδευτικούς. Ήδη έχουν εγγραφεί για να παρακολουθήσουν την παρουσίαση Δημοτικά Σχολεία της Μαγνησίας. Ειδικότερα στο πλαίσιο τηλε-ξενάγησης στο Πείραμα CMS του Μεγάλου Αδρονικού Επιταχυντή στο CERN, θα περιγραφεί από τον Δρ. Άγγελο Αλεξόπουλο, Εducation & Outreach Officer του CERN, ο πολύπλευρος και συναρπαστικός κόσμος της Σωματιδιακής Φυσικής και θα παρουσιαστούν τα πολύχρονα πειράματα που ελπίζουμε να δώσουν κάποτε σαφείς εξηγήσεις για την προέλευση του Σύμπαντός μας – κι ως τότε, πολλή τροφή για σκέψη…

 

Πέμπτη 10/2 (16:00 – 18:00), Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας

Εργαστήριο (Workshop) Μηχατρονικής και 3D εκτύπωσης

Στο Workshop θα γίνει παρουσίαση των τεχνολογιών που μας βοηθούν να δημιουργήσουμε πρωτότυπα μοντέλα μηχατρονικής, καθώς και των εργαλείων – μηχανημάτων που χρειαζόμαστε για να τα σχεδιάσουμε – κατασκευάσουμε. Θα παρουσιαστούν τα παρακάτω πρωτότυπα μοντέλα, που συνδυάζουν όλες αυτές τις

επιστήμες:

  • 3d εκτυπωτής, ο οποίος συνδυάζει τις επιστήμες που αποτελούν τη μηχατρονική
  • CNC (Computer Numeric Control) που, επίσης, αξιοποιεί τις ίδιες επιστήμες και τεχνολογίες στον αυτοματισμό μηχανοεργαλείων
  • Πλακέτα IoT (Internet of Things), για απομακρυσμένο έλεγχο φορτίων και αποστολή ειδοποιήσεων – alarms (ανοιχτές πόρτες στο χώρο, ενδείξεις θερμοκρασίας, κτλ) συμβατή με την παγκόσμια και πολύ διαδεδομένη πλατφόρμα arduino, που συνδυάζει επιστήμες ηλεκτρονικής και ηλεκτρολογίας
  • Ποντιακή λύρα, πλήρως λειτουργική, κατασκευασμένη από ανθρακόνημα, η οποία συνδυάζει επιστήμες μηχανικής και ακουστικής

Υπεύθυνος εργαστηρίου / εισηγητής: Γιώργος Χάιτας, Μηχανικός Αυτοματισμού – Μηχατρονικής

 

Εργαστήριο (Workshop) Σχολής Καραβάνα

Διδάσκοντας προγραμματισμό με την χρήση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Τα εισαγωγικά μαθήματα προγραμματισμού είναι πολλές φορές απογοητευτικά τόσο για τους/τις μαθητές/τριες, όσο και για τις/τους καθηγήτριες/ές, γεγονός το οποίο οφείλεται σε μία σειρά από δυσκολίες κατά την εκμάθηση του προγραμματισμού. Για την αντιμετώπιση των δυσκολιών αυτών έχουν προταθεί πάρα πολλές εναλλακτικές λύσεις. Μια διαφορετική προσέγγιση είναι αυτή που αξιοποιεί την εκπαιδευτική ρομποτική σε συνδυασμό με τον οπτικό προγραμματισμό. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και τα εκπαιδευτικά ρομπότ της εταιρίας Lego. Στο εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση των βασικών δομικών στοιχείων τους, καθώς και των αισθητήρων που διαθέτουν. Το WeDo διαθέτει λογισμικό το οποίο δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις σε υλικό. Στο εργαστήριο θα γίνει παρουσίαση και ανάπτυξη προγραμμάτων σε Scratch. Με την εκπαιδευτική ρομποτική είναι δυνατό να διδάξουμε όχι μόνο βασικές έννοιες προγραμματισμού, αλλά ακόμα και προχωρημένο προγραμματισμό καθώς οι γλώσσες οι οποίες χρησιμοποιούνται εμπλουτίζονται συνεχώς με νέες δυνατότητες.

Υπεύθυνος εργαστηρίου / εισηγητής: Αθανάσιος Λαΐνας

 

Παρασκευή 10/2 (16:00 – 18:00), Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας

Εργαστήριο (Workshop)

TALOS EdUTH Robotix του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Η ομάδα TALOS EdTUTH Robotix είναι μία νεοσύστατη ομάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Π.Θ.) Οι δράσεις της ομάδας υλοποιούνται μέσω του Κέντρου Δια βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) του Π.Θ. και αφορούν μαθήματα STEM εκπαιδευτικής ρομποτικής για παιδιά 5 – 15 ετών, καθώς επίσης και επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών Α’βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι εκπαιδεύονται στη χρήση και ενσωμάτωση της ρομποτικής ως εργαλείο διδασκαλίας.

 

Σεμινάριο – Εργαστήριο για γονείς και εκπαιδευτικούς Εθισμός στο διαδίκτυο και ενδοοικογενειακή επικοινωνία

Ειδικά σεμινάρια για γονείς και εκπαιδευτικούς (περιορισμένος αριθμός ως 40 άτομα / σεμινάριο)

Δρ Πηνελόπη Αβαγιανού

«Εθισμός στο διαδίκτυο και ενδοοικογενειακή επικοινωνία».

Δρ Γεώργιος Φλώρος

«Cyberbullying και χρήση κοινωνικών δικτύων»

 

Πληροφορίες – Εγγραφές:

 

Η διημερίδα (εισηγήσεις) και τα εργαστήρια (workshop) απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, σε γονείς καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενο/η για ζητήματα δημιουργικού διαδικτύου, ασφάλειας και εθισμού στο διαδίκτυο. Η συμμετοχή στην διημερίδα και στα εργαστήρια είναι δωρεάν.

Σε όσες/ους παρακολουθήσουν τις εισηγήσεις της διημερίδας θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης καθώς και ξεχωριστή βεβαίωση για όσους/ες παρακολουθήσουν κάποιο από τα τέσσερα εργαστήρια.

Εγγραφές στην διημερίδα

Οι εγγραφές στην διημερίδα θα πραγματοποιηθούν στην γραμματεία την Πέμπτη 9/2/16 από 12:00  έως 12:20 μ.μ και την Πέμπτη το απόγευμα από 17:30 – 18:00 μ.μ..

Εγγραφές στα εργαστήρια:

Οι εγγραφές στα εργαστήρια (workshop) θα πραγματοποιηθούν μέσω ηλεκτρονικής αίτησης (μήνυμα) στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected] στην οποία θα αναγράφονται: α) Ονοματεπώνυμο ενδιαφερόμενου/ης, β) ειδικότητα και σχολείο του/της εκπαιδευτικού ή ενδιαφερόμενου/ης, γ) τίτλος και επιλογές προτίμησης (π.χ. Workshop Μηχατρονικής και 3D εκτύπωσης / Επιλογή 1, Εργαστήριο για γονείς Εθισμός στο διαδίκτυο και ενδοοικογενειακή επικοινωνία / Επιλογή 2, δ) τηλέφωνο επικοινωνίας, ε) Δ/νση επικοινωνίας.

Για τις εγγραφές στα εργαστήρια θα τηρηθεί σειρά με βάση την ημέρα και την ώρα αποστολής του μηνύματος (mail) εγγραφής, ενώ θα δοθεί προτεραιότητα σε εκπαιδευτικούς σχολείων. Κάθε ενδιαφερόμενος/η μπορεί να εγγραφεί συνολικά σε δύο εργαστήρια (ένα Πέμπτη και ένα Παρασκευή) αναγράφοντας τις προτιμήσεις του (επιλογή 1, επιλογή 2) και με δεδομένο ότι η 1η επιλογή θα πρέπει να ικανοποιηθεί στις/στους περισσότερες/ους ενδιαφερόμενες/ους έτσι ώστε να παρακολουθήσουν μέχρι ένα εργαστήριο ο/η κάθε ενδιαφερόμενος/η. Σε κάθε εργαστήριο θα μπορούν να εγγραφούν από 25-40 άτομα.

Τα εργαστήρια θα υλοποιηθούν παράλληλα στις αίθουσες Βιβλιοθήκης (1ος όροφος) και στην αίθουσα «Φλαμούρι» (ισόγειο) του Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλίας της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος & Αλμυρού στα Μελισσάτικα από 16:00 έως 18:00 την Πέμπτη 9/2 και την Παρασκευή 10/2. Για το ακριβές πρόγραμμα των αιθουσών για τις εισηγήσεις και τα εργαστήρια οι ενδιαφερόμενοι θα ενημερώνονται από την γραμματεία του συνεδριακού κέντρου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το