Τοπικά

Διεθνής διαγωνισμός για την αγορά 34 οχημάτων από τον Δήμο Βόλου

Με leasing για πέντε χρόνια και με 5 εκατομμύρια ευρώ θα προχωρήσει ο Δήμος Βόλου στη μίσθωση 34 οχημάτων για να ενισχύσει την καθαριότητα και τον τομέα πρασίνου.
Ο Δήμος θα προχωρήσει στη διενέργεια ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά.  To θέμα συζητήθηκε και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την Οικονομική Επιτροπή, ενώ καταψήφισε ο επικεφαλής της ΛΑΣ Βόλου Απ.Νάνος.
Η δαπάνη προϋπολογίζεται στο ποσό των 4.977.508,80€ και θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Δήμου.

Πρόκειται για τα ακόλουθα οχήματα:

Απορριμματοφόρο 16 κ.μ. στην Υπηρεσία Καθαριότητας 6, απορριμματοφόρο 12 κ.μ. στην υπηρεσία Καθαριότητας 1, απορριμματοφόρο 4 κ.μ. στην Υπηρεσία Καθαριότητας 1, σάρωθρο 4 κ.μ. στην Υπηρεσία Καθαριότητας 2, υδροφόρα 8.000 lt στην Υπηρεσία Καθαριότητας 1, επιβατικό 1.200 cc diesel στην Υπηρεσία Καθαριότητας 2 και στην Υπηρεσία Πρασίνου 1, ημιφορτηγό 1 tn 4X2 ανατρεπόμενο στην Υπηρεσία Καθαριότητας 3 και στην Υπηρεσία Πρασίνου 1, ημιφορτηγό 1 tn 4X2 διπλή καμπίνα στην Υπηρεσία Καθαριότητας 3 και στην Υπηρεσία Πρασίνου 2, ημιφορτηγό 1 tn 4X4 διπλή καμπίνα στην Υπηρεσία Πρασίνου 2, ημιφορτηγό 1 tn κλειστού τύπου στην Υπηρεσία Καθαριότητας 1, διαξωνικό ανατρεπόμενο φορτηγό 10 tn στην Υπηρεσία Καθαριότητας 1, φορτηγό 7 tn (με αρπαγή) στην Υπηρεσία Πρασίνου 1, φορτηγό 3,5 tn ανατρεπόμενο μακριά καρότσα στην Υπηρεσία Πρασίνου 2, εκσκαφέας – φορτωτής στην Υπηρεσία Καθαριότητας 1, φορτωτής στην Υπηρεσία Καθαριότητας 1, καλαθοφόρο έως 12 μ. στην Υπηρεσία Πρασίνου 1, καλαθοφόρο 24 μ. στην Υπηρεσία Καθαριότητας 1.
Μετά την εφαρμογή του «Καλλικράτη» και τη συνένωση των περιφερειακών Δήμων ο Δήμος Βόλου παρέλαβε οχήματα και μηχανήματα πεπαλαιωμένα και πολυχρησιμοποιημένα, η δε σημερινή αριθμητική κατάσταση του στόλου του έχει ως εξής:

Οχήματα – μηχανήματα έργου προς χρήση 184, οχήματα με οριστική διαγραφή (ΟΔΔΥ) 12, μηχανήματα έργου με οριστική διαγραφή (περιφέρεια) 10, οχήματα – μηχανήματα έργου με προσωρινή ακινησία (έως την οριστική διαγραφή τους) 46, οχήματα – μηχανήματα έργου προς προσωρινή ακινησία 16.

Τα προς χρήση οχήματα-μηχανήματα αφενός δεν επαρκούν αριθμητικά για την κάλυψη των αναγκών των υπηρεσιών, πέραν όμως αυτού είναι πεπαλαιωμένα και πολυχρησιμοποιημένα με αποτέλεσμα πολλά από αυτά να βρίσκονται ακινητοποιημένα προς επισκευή. Ειδικότερα στη Διεύθυνση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, στην οποία λειτουργεί και ο κύριος όγκος των οχημάτων-μηχανημάτων, ποσοστό 60% έχουν από 10 έως 25 χρόνια λειτουργίας με αποτέλεσμα και το κόστος συντήρησης να είναι μεγάλο και ασύμφορο, αλλά και να δημιουργούνται προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας και να μειώνεται η επιχειρησιακή της ικανότητα.

Επίσης η ανάγκη για τη σταδιακή αντικατάστασή τους κρίνεται επιτακτική για λόγους περιβαλλοντικής ευαισθησίας. Σε έξι από τα χρησιμοποιούμενα απορριμματοφόρα αντιμετωπίζονται προβλήματα στις υπερκατασκευές τους και με δεδομένο ότι οι τράκτορες έχουν αξιολογηθεί σαν βιώσιμοι, θα γίνει αντικατάσταση των υπερκατασκευών τους, με αποτέλεσμα να υπάρξει ένα σεβαστό ποσοστό ανανέωσης του στόλου των απορριμματοφόρων με ταυτόχρονη αύξηση του αριθμού των εφεδρικών σε περιπτώσεις βλαβών.
Τα προς προμήθεια οχήματα και μηχανήματα (ανατρεπόμενο αυτοκίνητο με ανυψωτικό μηχανισμό και καρότσα, 2αξονικό φορτηγό 10 τον. φορτωτής εκσκαφέας (τύπου JCB), φορτωτής (τύπου Βοbcat) σάρωθρα, καλαθοφόρα οχήματα, φορτηγά 3,5 τν με μακριά καρότσα όπως και τα υπόλοιπα ημιφορτηγά οχήματα, είναι επίσης απαραίτητα προκειμένου να αντιμετωπιστούν πιο αποτελεσματικά τα προβλήματα των υπηρεσιών λόγω των αυξημένων υποχρεώσεών τους λόγω της έκτασης του νέου Καλλικρατικού Δήμου.

Ειδικότερα της καθαριότητας και της αποκομμιδης ειδικών απορριμμάτων (όπως είναι τα κλαδιά και τα ογκώδη αντικείμενα) από τις γειτονιές του Δήμου, αλλά και πάσης φύσεως μεταφορές, το κλάδεμα των δέντρων και τη μεταφορά των προϊόντων κλαδέματος στον ΧΥΤΑ ΠΣ Βόλου.
Όλος ο μηχανολογικός εξοπλισμός θα είναι καινούριος και αμεταχείριστος και θα πληροί όλες τις υπάρχουσες διατάξεις, ώστε να είναι δυνατή η κυκλοφορία του στην Ελλάδα με νόμιμη άδεια κυκλοφορίας. Οι κινητήρες πρέπει υποχρεωτικά να είναι νέας αντιρρυπαντικής και τα μηχανήματα – οχήματα να φέρουν πιστοποιητικά κατά ISO 9001 (Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας) και ISO 14001 (Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης) των κατασκευαστών.

Share
Ετικέτες: διαγν

Πρόσφατα άρθρα

Qatargate – Το Politico φέρνει στο φως τις πρώτες ανακρίσεις: «Δεν αναγνωρίζω πια κανέναν, ούτε τον σύντροφό μου» έλεγε η Καϊλή

Έκπληκτη με όσα της καταμαρτυρούσαν οι αστυνομικοί, αλλά και πανικόβλητη την ημέρα της σύλληψής, στις…

4 Δεκεμβρίου 2023

«Να ανοίξουν στόματα για τον Όλιβερ, είναι ειδεχθές έγκλημα» – Εκκλήσεις για να εντοπιστεί ο κακοποιητής της Αράχωβας

Να σπάσουν τη σιωπή τους και να μιλήσουν όσοι τυχόν είδαν ή άκουσαν κάτι σχετικά…

4 Δεκεμβρίου 2023

Κασσελάκης: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει κόμμα των μελών

«Δεν εκλέχθηκα στην θέση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική μου προυπηρεσία, αλλά για…

4 Δεκεμβρίου 2023

Γιώργος Τράγκας: Νέες αποκαλύψεις φοροδιαφυγής για τον δημοσιογράφο

Δεν έχει τέλος το θρίλερ για την τεράστια περιουσία του Γιώργου Τράγκα. Οι αποκαλύψεις φοροδιαφυγής…

4 Δεκεμβρίου 2023

Don Leon: «Ήταν μία κακή και μεμονωμένη παρένθεση στη ζωή μου» – Τι έλεγε το 2021 όταν έκανε τα ίδια

«Μία κακή και μεμονωμένη παρένθεση στη ζωή μου» , «το έκανα για να βοηθήσω την…

4 Δεκεμβρίου 2023

Στο «φως» νέες υποθέσεις μαθητριών που είδαν να διακινούνται ψεύτικες γυμνές φωτογραφίες τους

Δεν έχουν τέλος τα περιστατικά με πρωταγωνιστές ανήλικους, που μέσω ειδικής εφαρμογής αφαιρούν τα ρούχα…

4 Δεκεμβρίου 2023