Τοπικά

Διαστάσεις του παζλ της ανάπτυξης των παιδιών- Πανελλήνιο συνέδριο παιδαγωγικών τμημάτων στο Πανεπιστήμιο

 

Παρουσία 350 επιστημόνων από την Ελλάδα, την Κύπρο και το εξωτερικό άρχισε χθες το απόγευμα στο παραλιακό συγκρότημα Παπαστράτου το πανελλήνιο συνέδριο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, το οποίο διοργανώνεται από τα τρία Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Προσχολικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και τον κλάδο Αναπτυξιακής Ψυχολογίας της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχολογίας.
Οι εργασίες του συνεδρίου θα συνεχιστούν μέχρι και μεθαύριο Κυριακή με τους εισηγητές να διερευνούν το σύνθετο παζλ της ανάπτυξης του ανθρώπου.
Η αναπληρώτρια καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος προσχολικής Εκπαίδευσης και υπεύθυνη του συνεδρίου κ. Φωτεινή Μπονώτη τόνισε πως μετά τα τέσσερα πετυχημένα προηγούμενα συνέδρια του Κλάδου στην Αθήνα, την Αλεξανδρούπολη, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη, πήραμε τη σκυτάλη και προσπαθήσαμε να οργανώσουμε ένα συνέδριο που να αρμόζει στην πετυχημένη ιστορία και πορεία της ελληνικής ψυχολογικής εταιρείας και στο δυναμικό ‘παρών» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Το θέμα του συνεδρίου «Συνθέτοντας το παζλ της ανθρώπινης ανάπτυξης: Γέφυρες με την κοινωνία και την εκπαίδευση» αντανακλά το σύνθετο έργο του αναπτυξιακού ψυχολόγου που πρέπει να κατανοήσει την πολυδιάστατη φύση της ανθρώπινης ανάπτυξης, αλλά και το σύνθετο πλέγμα των παραγόντων που συνδέονται με αυτή και την επηρεάζουν. Επίσης αναδεικνύει την ανάγκη σύνδεσης της θεωρίας με την πράξη και την αξιοποίηση των εμπειρικών δεδομένων της αναπτυξιακής ψυχολογίας σε εφαρμογές και παρεμβάσεις στην κοινότητα και στην εκπαίδευση.
Το επιστημονικό πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνει επτά προσκεκλημένες ομιλίες, 17 προσκεκλημένα συμπόσια, τέσσερα συμπόσια, 16 συνεδρίες προφορικών ανακοινώσεων και 4 συνεδρίες αναρτημένων ανακοινώσεων. Συνολικά θα υπάρξουν 240 εισηγήσεις.
Η αναπτυξιακή ψυχολογία είναι ο κλάδος της ψυχολογίας που ασχολείται με τις αλλαγές στον ανθρώπινο οργανισμό από τη σύλληψη μέχρι τον θάνατο, τους τομείς ανάπτυξης, όπως γνωστική, συναισθηματική και τους παράγοντες που επηρεάζουν αυτή την ανάπτυξη, δηλαδή οι βιολογικοί, οι κοινωνικοί, όπως, η οικογένεια, το σχολείο, το ΜΜΕ, τα πλαίσια που εντάσσονται το χωροχρονικό πλαίσιο.
Για την επίδραση της κρίσης στην ανάπτυξη των παιδιών και όχι μόνο θα υπάρξουν αρκετές εισηγήσεις στο συνέδριο από έμπειρους ερευνητές.
Η κ. Μπονώτη τόνισε πως το σημερινό χωροχρονικό πλαίσιο έχει αναφορά στην κρίση και επηρεάζει το παιδί, τον φοιτητή, τον ενήλικα. Τα παιδιά λαμβάνουν πολλά μηνύματα μέσα από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι οικογένειές τους, ενώ επηρεάζονται και από το σχολείο, τα ΜΜΕ. Τα παιδιά είναι δέκτες των πληροφοριών που λαμβάνουν. Πάντως κάθε ιστορική περίοδος ασκεί την επίδρασή της στην ανάπτυξη του ανθρώπου.
Το Συνέδριο απευθύνεται σε ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, ανθρωπολόγους, κοινωνιολόγους, παιδιάτρους, παιδοψυχίατρους, σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές συναφών γνωστικών αντικειμένων, καθώς και σε όσους ενδιαφέρονται για τη φύση, τις διεργασίες, τους μηχανισμούς της ανθρώπινης ανάπτυξης, τις αλληλεπιδράσεις της με παράγοντες του περιβάλλοντος και την αξιοποίηση αυτών των γνώσεων για τη βελτίωση της καθημερινής ζωής και τη μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων του ανθρώπου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το