Τοπικά

Διαχρονικό κόσμημα ο χρυσός – Πρωτότυπες και ευρηματικές δημιουργίες από τους κοσμηματοπώλες του Βόλου

Το ότι το κόσμημα είναι κάτι διαχρονικό, ωστόσο, τόσο η πανδημία όσο και η κρίση έχει οδηγήσει τους επαγγελματίες του κλάδου να γίνουν πιο ευρηματικοί δημιουργώντας πιο πρωτότυπα κοσμήματα. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Συλλόγου Χρυσοχόων – Ωρολογοποιών Μαγνησίας Δημήτρης Νιζάμης.
Βέβαια, ας μην ξεχνάμε ότι ο χρυσός αποτελεί και αντικείμενο επένδυσης κι όπως επεσήμανε ο ίδιος «οι επενδυτές για να έχουν ασφαλή τα χρήματά τους στρέφονται στον χρυσό ως παραδοσιακό αντικείμενο κι έτσι αυξάνεται και η τιμή. Συμπερασματικά ανά 10 χρόνια ο χρυσός, διπλασιάζει την τιμή του. Αυτό είναι κάτι που προφανώς και για εμάς είναι πρόκληση, γιατί το έχουμε ως πρώτη ύλη. Αυτό, μας κάνει πιο εφευρετικούς να κάνουμε πιο όμορφα, πιο πρωτότυπα και πιο ανάλαφρα κοσμήματα».
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΟΕΒΕΜ, επαγγελματία του κλάδου, Ιωάννη Φόβο, η τιμή του χρυσού έχει αυξηθεί στο διπλάσιο κι όπως είπε «την περίοδο της κρίσης, πολλοί επενδύσανε σε λίρες και χρυσό για να μη μείνουν με το «χαρτί» – λεφτά στο χέρι και τα είχαν εκτός τράπεζες. Μακροπρόσθεσμα ο χρυσός ανά μία δεκαετία πολλαπλασιάζει την τιμή του. Το 1995 η αξία ενός κιλού χρυσού ήταν 10.000 ευρώ και σήμερα η αξία του είναι 55.000 ευρώ. Στις δυόμιση δεκαετίες έχει διπλασιάσει την τιμή του».

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Χρυσοχόων – Ωρολογοποιών Μαγνησίας Δημήτρης Νιζάμης

Διαχρονικό κόσμημα ο χρυσός
Ο κ. Νιζάμης σημείωσε ότι ο κόσμος εμπιστεύεται τα κοσμηματοπωλεία της πόλης μας, καθώς μπορεί να βρει μεγάλη γκάμα προϊόντων κι όπως είπε «τα κοσμηματοπωλεία δεν έχουν μόνο κοσμήματα από χρυσό, αλλά δουλεύουμε και το ασήμι σε μεγάλο βαθμό συνδυασμένο με πολύτιμες πέτρες κι άλλα αντικείμενα και μπορούμε να προτείνουμε κόσμημα από χαμηλές μέχρι υψηλές τιμές» σημείωσε μεταξύ άλλων. Κάνοντας τη σύγκριση του Βόλου με άλλες πόλεις, ο κ. Νιζάμης ανέφερε ότι πολλοί Αθηναίοι επιλέγουν να αγοράσουν κοσμήματα από τον Βόλο καθώς όπως υποστήριξε «οι αποστάσεις είναι πιο μικρές και βλέπουν πολλά καταστήματα σε πιο λίγο χρόνο. Δεν έχουμε σε τίποτα να ζηλέψουμε από την Αθήνα. Ο Βόλος είναι μια πόλη με πολύ ενημερωμένα καταστήματα».
Από την πλευρά του ο κ. Φόβος συμπλήρωσε ότι «στην κουλτούρα μας έχουμε την αγορά κοσμημάτων σε γεννήσεις, βαφτίσεις, αρραβώνες και γάμους, καθώς τις θεωρούμε σημαντικές στιγμές και θέλουμε να τις θυμόμαστε με ένα κόσμημα διαχρονικής αξίας. Ο Έλληνας αγοράζει χρυσό, αλλά, όχι όπως πριν την κρίση. Η κίνηση, έχει «σπάσει»».
Ο αντιπρόεδρος της ΟΕΒΕΜ ανέφερε ότι επειδή το κόσμημα ανήκει στα «θέλω» του καταναλωτή, θα βρει να προσαρμόσει τα οικονομικά του, ενώ και οι επαγγελματίες δουλεύουν πλέον πιο συχνά χαμηλότερη περιεκτικότητα σε χρυσό 9 καράτια όχι, όμως, και σε χαμηλότερη ποιότητα κατασκευής και αντοχής. «Τα κοσμήματα των 9Κ είναι πολύ διαδεδομένα όπως και τα κοσμήματα με ασήμι τα επιχρυσωμένα ή τα ατσάλινα, που έχουν αναπτυχθεί ευρέως. Το ατσάλι το δουλεύεις πιο εύκολα, αλλά δεν είναι το ίδιο να δουλεύεις ένα χρυσό κόσμημα, που είναι μοναδικό και πολύτιμο μέταλλο» επεσήμανε και συμπλήρωσε ότι «’Έχουμε ιστορία στον Βόλο και κατασκευάζουμε ιδιαίτερα κοσμήματα και φέρνουμε κοσμήματα σε μεγάλη γκάμα τιμών και ο κόσμος βρίσκει αυτό που θέλει. Επίσης τα χρυσοχοεία έχουν εκσυγχρονιστεί κι έχουν βάλει κι άλλα είδη, όπως κορνίζες, άλμπουμ κ.ά. Η αγορά του Βόλου αναβαθμίζεται στο κόσμημα. Έχουν μπει και νέα παιδιά μέσα και απόφοιτοι από το ΙΙΕΚ του Δήμου Βόλου που δημιουργούν κοσμήματα για όλα τα γούστα και για κάθε τσέπη».

Ο αντιπρόεδρος της ΟΕΒΕΜ Ιωάννης Φόβος

Πανδημία και ενεργειακή κρίση
Όσον αφορά στην πανδημία, και οι επιχειρήσεις του κοσμήματος, εισέπραξαν ως κλάδος την υγειονομική κρίση. Σύμφωνα με τον κ. Νιζάμη, «τα δύο χρόνια της πανδημίας που οι χαρές της ζωής ήταν περιορισμένες, περιορισμένη ήταν και η ζήτηση, ενώ επειδή πολλοί έμειναν χωρίς δουλειά έγιναν μικρότερες πωλήσεις και πιο οικονομικές κι αυτό μας έκανε να γίνουμε ακόμη πιο ευρηματικοί για να έχουμε λόγο ύπαρξης».
Σχολιάζοντας την ενεργειακή κρίση, ο πρόεδρος των κοσμηματοπωλών έκανε λόγο για μία νέα κατάσταση την οποία καλούνται και οι επαγγελματίες του κλάδου να διαχειριστούν. Όπως δήλωσε «ο πελάτης πλέον με όλη αυτή την κατάσταση και τις αυξήσεις παντού, έχει γίνει πιο διστακτικός. Έχουμε αλλάξει, όμως, και εμείς νοοτροπία, όχι μόνο τώρα που προέκυψε η ανάγκη για εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά εδώ και χρόνια, έχουμε αλλάξει τη νοοτροπία για τον φωτισμό των προθηκών στα καταστήματά μας. Ωστόσο, πίσω από τις προθήκες, υπάρχουν τα εργαστήρια που έχουν μηχανήματα που πρέπει να δουλέψουν και μένει να δούμε πώς θα συνεχιστεί όλη αυτή η κατάσταση».
Ο κ. Φόβος επεσήμανε ότι «Η παραγωγή είναι ενεργοβόρα, τα εργαστήρια παραγωγής καταναλώνουν μεγάλη ενέργεια και υπάρχει μεγάλη αύξηση του κόστους για την κατασκευή του κοσμήματος». Σύμφωνα με τον ίδιο παρατηρείται μία αύξηση της τάξεως του 40%, παρ’ όλα αυτά, οι επαγγελματίες προσπαθούν να απορροφήσουν τις αυξήσεις αυτές και ταυτόχρονα να αυξήσουν την παραγωγή για να μειωθεί το κόστος.
Μάλιστα πρόσθεσε ότι την περίοδο της πανδημίας σε σχέση με το 2008 πριν την κρίση υπάρχει πτώση 50 – 60% στον τζίρο κι αν συνυπολογιστεί και η αύξηση στο μέταλλο η μείωση του τζίρου είναι πιο μεγάλη. Ο κ. Φόβος εξήγησε ότι στον Βόλο δεν έκλεισε κάποια επιχείρηση λόγω κρίσης, αλλά λόγω του ότι δεν υπήρχε διάδοχη κατάσταση. Χαρακτηριστικά έχουν κλείσει περίπου 8-10 επιχειρήσεις εξαιτίας των παραπάνω και όπως εξήγησε «χρειάζεται μεγάλο κεφάλαιο για να ανοίξει μια τέτοια επιχείρηση. Από τα 44 χρυσοχοΐα στη Μαγνησία, έχουμε 39 οικογενειακές επιχειρήσεις».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το