Τοπικά

Δεν βρίσκουν ελαστικά οχημάτων για να περάσουν ΚΤΕΟ οι Βολιώτες

Ο πόλεμος στην Ουκρανία, τα lockdows στην Κίνα, αλλά και τα απόνερα από την ενεργειακή και κυρίως την υγειονομική κρίση είναι οι αιτίες της έλλειψης ελαστικών αυτοκινήτων και δικύκλων στον Βόλο. Από την άλλη οι τιμές τους έχουν αυξηθεί έως και 30% και είναι χαρακτηριστικό ότι ο «τιμοκατάλογος» που φτάνει στα βουλκανιζατέρ του Βόλου, αλλάζει κάθε 1-2 μήνες. Συν τοις άλλοις Βολιώτες αντιμετωπίζουν και προβλήματα εύρεσης ελαστικών, ώστε να κάνουν την αντικατάσταση για να περάσουν από τον τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ.

Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία έχουν φτάσει και στον κλάδο του αυτοκινήτου και της μοτοσικλέτας, μιας και καταγράφονται ελλείψεις σημαντικών πρώτων υλών για τους κατασκευαστές, αλλά και για τους προμηθευτές τους.
Εν τω μεταξύ οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σε συνδυασμό με την απαγόρευση εισαγωγής πρώτων υλών από τη χώρα, έχουν ως αποτέλεσμα το ισχυρό πλήγμα και στις ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής ελαστικών, οι οποίες δεν μπορούν να προμηθευτούν τα υλικά για την παραγωγή των προϊόντων τους.
Αυτά συν το γεγονός των απαγορεύσεων στην Κίνα, λόγω των μέτρων για τη μη διάδοση του κορωνοϊού, όπως στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας τη Σαγκάη, «πυροδότησαν» ένα ντόμινο ελλείψεων στα ελαστικά αυτοκινήτων και δικύκλων, αλλά και μεγάλων οχημάτων.
Από την άλλη οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών και η ενεργειακή κρίση που εκτόξευσε τις τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες, δεν έχουν να μην αφήσει ανεπηρέαστο και τον κλάδο των ελαστικών. Έτσι, η αύξηση στις τιμές των ελαστικών φτάνει έως και το 30%.
Ο κ. Ευτύχης Αντωνοβαρδάκης, που διατηρεί βουλκανιζατέρ στον Βόλο, τόνισε πως ελλείψεις παρατηρούνται στην αγορά των ελαστικών για αυτοκίνητα και δίκυκλα, αλλά και σε είδη βουλκανισμού. «Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες, αλλά και οι αυξήσεις στις τιμές, καθώς επίσης και τα lockdows στην Κίνα, όπως στη Σαγκάη» επισήμανε.
Ο ίδιος έφερε ως παράδειγμα τα δύο εργοστάσια της Pirelli, γνωστής εταιρείας ελαστικών, που βρίσκονται στη Ρωσία, τα οποία κατασκευάζουν περίπου το 10% της παγκόσμιας παραγωγής ελαστικών της.
Ιδιοκτήτης βουλκανιζατέρ στον Βόλο τόνισε πως η έλλειψη σε ελαστικά είναι γενικότερη και παρατηρείται σε όλη την Ελλάδα, κάτι που οφείλεται στον περιορισμό των πρώτων υλών.

Αυξήσεις έως και 30%
Ο ίδιος σημείωσε πως οι τιμές στα ελαστικά έχουν αυξηθεί από 10% έως 30%, επισημαίνοντας πως και ο κλάδος ακολουθεί το γενικότερο κλίμα που επικρατεί στην αγορά.
Από την πλευρά του ο κ. Ευτύχης Αντωνοβαρδάκης ανέφερε πως η αύξηση που παρατηρείται στις τιμές των ελαστικών κυμαίνεται από 10% έως 15% το τελευταίο χρονικό διάστημα, ίσως και παραπάνω, ανάλογα το προϊόν.
«Αν όχι κάθε μήνα, σίγουρα κάθε δίμηνο, ο τιμοκατάλογος που μας στέλνουν από τα κεντρικά αλλάζει και οι τιμές διαφοροποιούνται και αυξάνονται. Οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών συμπαρασύρουν και τις τιμές στα ελαστικά» τόνισε ο ιδιοκτήτης καταστήματος σέρβις και εμπορίου ελαστικών.

Τριπλάσια νούμερα στο ηλεκτρικό ρεύμα
Ο κ. Αντωνοβαρδάκης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η ενεργειακή κρίση έχει επηρεάσει πολύ και τα καταστήματα του κλάδου των ελαστικών. «Κάθε μήνα σχεδόν με την ίδια κατανάλωση ρεύματος παραλαμβάνουμε λογαριασμούς με άλλα νούμερα, αυξημένα. Οι λογαριασμοί ρεύματος έρχονται με τριπλάσια νούμερα από ό,τι πριν λίγους μήνες. Πόσο μπορούμε να απορροφήσουμε τις αυξήσεις; Είναι λογικό ότι όλο αυτό θα μετακυλήσει στους πελάτες» τόνισε ο ίδιος.

Προβλήματα με το ΚΤΕΟ
Οι ελλείψεις στα ελαστικά έχουν δημιουργήσει και άλλα προβλήματα στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και δικύκλων. Βολιώτης που έχει στην κατοχή του μοτοσικλέτα πάνω από 30 χρόνια, τόνισε στη «Θ» ότι ψάχνει πάνω από 2 μήνες ελαστικά για τη μηχανή του σε όλη την Ελλάδα και δεν μπορεί να βρει. Ο ίδιος σημείωσε πως είναι να περάσει τη μοτοσικλέτα του από τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ και πρέπει να αντικαταστήσει τα ελαστικά στη μοτοσικλέτα, αλλιώς θα «κοπεί». «Και μετά τι γίνεται; Θα «κλειδώσω» τη μοτοσικλέτα μου μέχρι να βρω ελαστικά και δεν θα κυκλοφορώ, ενώ θα αναγκαστώ να πληρώσω και πρόστιμο;» διερωτήθηκε.
Η «Θ» επικοινώνησε με υπεύθυνο ιδιωτικού ΚΤΕΟ στον Βόλο, όπου έθεσε το πρόβλημα που δημιουργείται λόγω της κατάστασης. Η απάντηση ήταν πως αναγκαστικά σε τέτοιες περιπτώσεις «κόβονται», από τον τεχνικό έλεγχο και γίνεται επανέλεγχος εντός 30 ημερών.
Τι γίνεται, όμως, αν ο ιδιοκτήτης δεν μπορέσει να βρει τα ελαστικά σε αυτό το χρονικό διάστημα;
Ο κ. Ευτύχης Αντωνοβαρδάκης τόνισε πως σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να στραφεί ο ιδιοκτήτης του οχήματος, αλλά και του βουλκανιζατέρ στη λύση του εξωτερικού, η οποία, όμως, απαιτεί μεγαλύτερο κόστος και περισσότερο χρόνο ή να αναζητηθεί η λύση για ελαστικά που δεν θα είναι πρώτης προτίμησης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το