Τοπικά

«Δεμένα» καΐκια στον Βόλο λόγω ακριβού πετρελαίου

 

Το ακριβό πετρέλαιο υποχρεώνει τους αλιείς του Βόλου να «δένουν» όλο και περισσότερες μέρες τα καΐκια τους και άλλους να τα έχουν εντελώς παροπλισμένα. Το μεροκάματο των ψαράδων έχει μειωθεί το τελευταίο διάστημα και από την μείωση των ιχθυαποθεμάτων.

Η περίοδος που πέρασε, ήταν από τις δυσκολότερες για τους αλιείς, καθώς βρέθηκαν αντιμέτωποι με τον βαρύ χειμώνα, την παγωμένη θάλασσα, το υψηλό κόστος στο πετρέλαιο, αλλά και την έλλειψη ψαριών. Όλα αυτά σε συνδυασμό και με τη μείωση της αγοραστικής κίνησης, τούς έφεραν σε κατάσταση απόγνωσης. Ο πρόεδρος των παράκτιων αλιέων Βόλου κ. Χρήστος Ξηραδάκης ανέφερε πως «η κατάσταση στον πρωτογενή τομέα πάει από το κακό στο χειρότερο. Η τιμή του πετρελαίου παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα και για εμάς το πετρέλαιο είναι η «ανάσα» για να δουλέψουμε. Δυστυχώς πολλά καΐκια δεν βγαίνουν καθημερινά στα ανοικτά για ψάρεμα, οι αλιείς τα δένουν για αρκετές μέρες και μειώνουν τις εξορμήσεις τους για το μεροκάματο. Δηλαδή εκεί που έβγαινε το καΐκι σχεδόν καθημερινά, τώρα βγαίνουν τις μισές μέρες, αφού το κόστος είναι υψηλό. Οι αλιείς έχουν μια επιστροφή στο λίτρο του πετρελαίου, αλλά αυτή έρχεται ανά εξάμηνο. Επίσης έχει αυξηθεί και η τιμή στο πετρέλαιο ναυτιλίας. Παλιότερα το πετρέλαιο ναυτιλίας το προμηθευόμασταν με 40-50 λεπτά και τώρα έχει διπλασιαστεί. Δύσκολα θα βάλεις μισό τόνο πετρέλαιο, για να πας στη Σκόπελο και να ψαρέψεις. Τα μεγάλα ταξίδια εκτός Παγασητικού που έκαναν οι αλιείς έχουν μειωθεί, λόγω του υψηλού κόστους. Άλλωστε δεν ξέρουν και αν θα πουλήσουν τα ψάρια που θα πιάσουν». Εκτός όμως, από το πετρέλαιο οι αλιείς έχουν δει να αυξάνει το κόστος και σε άλλα υλικά. «Ο πάγος έχει ακριβύνει. Αγοράζαμε τη σακούλα δύο ευρώ και τώρα πληρώνουμε τρία ευρώ. Επίσης αγοράσαμε δεκατέσσερα ευρώ το κιλό τα δίχτυα, που έρχονται από την Κίνα, και τώρα έχουν αυξηθεί στα 20 ευρώ», είπε. Ο κ. Ξηραδάκης σημείωσε πως «τα αποθέματα ψαριών στον Παγασητικό Κόλπο έχουν μειωθεί σημαντικά φέτος. Προερχόμαστε και από τον βαρύ χειμώνα και τα χρέη τρέχουν. Μέχρι και τον Μάρτιο είχαμε χειμώνα και η θάλασσα ήταν παγωμένη. Βλέπουμε ψάρια που έπρεπε να βρίσκονται στον βυθό, να είναι στα πιο ρηχά νερά, επειδή οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλές».

Οι ενισχύσεις
Οι ενισχύσεις από τον κορωνοϊό δεν έχουν πληρωθεί στους περισσότερους. «Μέχρι το Σεπτέμβριο είχαν υποβληθεί αιτήσεις από 6.500 καΐκια και έχουν πληρωθεί μόλις οι 1.500. Στον Βόλο πληρώθηκε από αυτές τις ενισχύσεις μόλις το 1/3. Πρόκειται για πρόγραμμα στήριξης της αλιείας. Το μεροκάματο του αλιέα από την αύξηση του κόστους και της έλλειψης ψαριών έχει μειωθεί πάνω από το 40%», ανέφερε ο κ Ξηραδάκης.

Μείωση κατανάλωσης
Οι τιμές παραμένουν σχεδόν σταθερές, με εξαίρεση κάποιες περιπτώσεις. «Ίσως σε κάποια είδη να έχει αυξηθεί η τιμή κατά 50 λεπτά με 1 ευρώ», ανέφερε ο κ. Ξηραδάκης και πρόσθεσε πως η αγοραστική κίνηση είναι μειωμένη. «Ούτε ένα Σάββατο μπορεί να σώσει την κατάσταση. Ο κόσμος λόγω αγοραστικής αδυναμίας δεν καταναλώνει, όπως στο παρελθόν. Διανύουμε την πιο δύσκολη χρονιά εδώ και πολύ καιρό», κατέληξε ο πρόεδρος των παράκτιων αλιέων Βόλου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το