Ελλάδα

Αυτοκίνητα: Το περιβαλλοντικό τέλος φέρνει πρόστιμα

Αντιμέτωπη με υψηλά πρόστιμα θα βρεθεί η χώρα στην περίπτωση που δεν απαντήσει πειστικά, έως την Παρασκευή, σε επιστολή της Ε.Ε. σχετικά με το περιβαλλοντικό τέλος που έχει επιβάλει η Ελλάδα στην εισαγωγή παλαιάς τεχνολογίας, ρυπογόνων, μεταχειρισμένων Ι.Χ. Η Κομισιόν είχε γνωστοποιήσει στη χώρα αιτιολογημένη άποψη που αφορά την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών σε σχέση με την εθνική διαδικασία φορολογίας κατά την εισαγωγή Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Η Κομισιόν υποστηρίζει ότι η επιβολή τού εν λόγω περιβαλλοντικού τέλους αποθαρρύνει τους καταναλωτές από το να προμηθευτούν μεταχειρισμένα οχήματα, υπέρ της πώλησης παρόμοιων προϊόντων που διατίθενται στην εγχώρια αγορά. Για την Ε.Ε., η χώρα έχει παραβεί τις υποχρεώσεις της σχετικά με την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων και την απαγόρευση εισαγωγής διακριτικής φορολογικής μεταχείρισης για τα προϊόντα.

Η διαδικασία έρευνας της υπόθεσης ξεκίνησε κατόπιν καταγγελίας του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, ο οποίος υποστηρίζει ότι η επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα υψηλών ρύπων (Euro4 και Euro5a) δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η ρύθμιση ευνοεί την αγορά νέων Ι.Χ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχετικός νόμος ψηφίστηκε στις 27 Ιουλίου 2021 και προβλέπει, μεταξύ άλλων, την απαγόρευση εισαγωγής πολύ παλαιών μεταχειρισμένων οχημάτων καθώς και την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους για τις παραπάνω κατηγορίες αυτοκινήτων (Euro4 και Euro5a). Η αιτιολογημένη γνώμη της Κομισιόν έφτασε στην Ελλάδα τον περασμένο Οκτώβριο και η χώρα είχε διορία έως τον Νοέμβριο να απαντήσει. Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση ζήτησε και έλαβε, όπως δικαιούται, παράταση προκειμένου να απαντήσει στην Κομισιόν έως τις 21 Ιανουαρίου 2022.

«Η αγορά έχει επηρεαστεί σημαντικά από το χαράτσι που επιβλήθηκε σε μεγάλη μερίδα μεταχειρισμένων εισαγόμενων Ι.Χ., καθώς αφορά όλα τα αυτοκίνητα από 8 ετών και άνω. Αρκεί κανείς να αναλογιστεί ότι ο μέσος όρος των Ι.Χ. που κυκλοφορούν στην Ελλάδα ανέρχεται στα 17 έτη», εξηγεί στην «Κ» ο Κώστας Κυράτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ). Και όλα αυτά σε μια περίοδο που η αγορά μεταχειρισμένων Ι.Χ. εμφανίζει σημαντική ανάκαμψη. Ο κ. Κυράτσος εξηγεί ότι ακόμα και οι υγειονομικές συνθήκες οδήγησαν στην προμήθεια μεταχειρισμένων Ι.Χ., καθώς υπάρχουν οικογένειες που επέλεξαν τη λύση της αγοράς ενός δεύτερου αυτοκινήτου προκειμένου να αποφεύγεται η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις των μελών τους. Την ίδια στιγμή, αξίζει να σημειωθεί ότι ώθηση στην αγορά μεταχειρισμένων Ι.Χ. έδωσε και η καθυστέρηση στην παράδοση νέων αυτοκινήτων λόγω επιπτώσεων της πανδημίας που οδήγησαν σε ελλείψεις μικροτσίπ καθώς και σε προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Πηγή:kathimerini

Share
Ετικέτες: πρόστιμα

Πρόσφατα άρθρα

Χριστούγεννα στην κορυφή θα κάνει ο Ολυμπιακός Βόλου

Η αγωνιστική δραστηριότητα στην ΕΠΣ Θεσσαλίας σταματά λόγω της εορταστικής περιόδου, με τον Ολυμπιακό Βόλου…

23 Δεκεμβρίου 2023

Β. Βενέτης: Έχουμε γηπεδικό θέμα στη Νίκη

Στο γηπεδικό θέμα που απασχολεί την πρώτη ομάδα της Νίκης στάθηκε ο Βασίλης Βενέτης σε…

23 Δεκεμβρίου 2023

Βιβλίο

Μπαίνοντας στο πνεύμα των Χριστουγέννων στο 1ο Νηπιαγωγείο Αλμυρού έγινε η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου…

23 Δεκεμβρίου 2023

Από τη 10η θέση αποχαιρετά το 2023 ο Βόλος

Ο Βόλος αποχαιρετά το 2023 κατέχοντας την 10η θέση στην κατάταξη της Σούπερ Λιγκ (ισοβαθμεί…

23 Δεκεμβρίου 2023

Γιορτινό

Σε γιορτινό «μουντ» η είσοδος από το φροντιστήριο της φωτογραφίας, ομορφαίνοντας με αυτόν τον τρόπο…

23 Δεκεμβρίου 2023

Κέντρισε

Τα βλέμματα μικρών και μεγάλων κέντρισε το τροχονομικό βάθρο που θα βρίσκεται για αρκετές μέρες…

23 Δεκεμβρίου 2023