Τοπικά

«Αστακός» το λιμάνι του Βόλου – Απέκτησε σύγχρονο σύστημα ασφάλειας σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία (photos,video)

DSC09141
Παρουσία εκπροσώπων των τοπικών αρχών εγκαινιάστηκε σήμερα στο εμπορικό λιμάνι του Βόλου το ολοκληρωμένο σύστημα ασφαλείας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κώδικα ISPS. Τα εγκαίνια τέλεσε ο Μητροπολίτης Δημητριάδος κ.Ιγνάτιος  ενώ μεταξύ άλλων παρέστη και ο καπετάνιος του Queen Victoria που έδεσε σήμερα στο λιμάνι του Βόλου με 1.999 επιβάτες.
Την κορδέλα έκοψε ο κ.Αγοραστός ενώ στη συνέχεια οι παρευρισκόμενοι ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος ISPS. Μάλιστα η υφυπουργός Υποδομών κ. Χρυσοβελώνη και ο Περιφερειάρχης δοκίμασαν το σύστημα.
Σε δηλώσεις του ο κ. Αγοραστός ανέφερε πως με το σύστημα διασφαλίζεται η ασφαλής διακίνηση επιβατών και φορτίων και πρόσθεσε πως  «το σύστημα δίνει μεγάλη προστιθέμενη αξία όχι μόνο στο Βόλο και στο λιμάνι αλλά και σε όλη την Ελλάδα, καθώς είναι το πρώτο που πληροί τις προϋποθέσεις διεθνών προδιαγραφών».
Υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας των τοπικών φορέων προς όφελος του λιμανιού και έκανε έκκληση  να δοθεί το λιμάνι στην τοπική κοινωνία. «Να δοθεί στην κοινωνία για να  μπορέσουμε να το λειτουργήσουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ σημείωσε επίσης ότι υπάρχει πρόβλημα ανισότητας ανάμεσα στα λιμάνια της χώρας. «Κάποια είναι πρώτης προτεραιότητας και κάποια τελευταίας. Δώστε μας τη δυνατότητα  να επιχειρήσουμε και να το βγάλουμε μπροστά.  Δεν μπορούμε να είμαστε κάτω από συνεχή έλεγχο και να μην μπορούμε να ανοίξουμε τα φτερά μας», είπε.
Απαντώντας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε. Θ. Σταυριδόπουλος σημείωσε πως το λιμάνι του Βόλου έχει μεγάλη αξία και πρέπει να αναδειχθούν οι δυνατότητές του . «Σε ένα σύστημα λιμένων που μεταβάλλεται, το λιμάνι του Βόλου έχει τη δυνατότητα, σε συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς  και τις αναπτυξιακές δυνάμεις, να πετύχει πολλά» ανέφερε και πρόσθεσε:
«Κάνουμε μία μεγάλη προσπάθεια για να βγούμε μπροστά. Εστάλη επιστολή σε  όλους τους φορείς της Θεσσαλίας, ούτως ώστε στα επόμενα «Ποσειδώνια» να μην πάμε ως ένα απλό λιμάνι, αλλά ως το λιμάνι της Θεσσαλίας μαζί με τους φορείς του, μαζί με τα πανεπιστήμια,  με τα επιμελητήρια και τους δήμους. Τα σημερινά εγκαίνια δείχνουν την πρόθεσή μας να είμαστε πρωτοπόροι της διεθνούς νομοθεσίας περί ασφάλειας».
Η κ. Χρυσοβελώνη συνεχάρη τον πρόεδρο του ΟΛΒ και τα μέλη του συμβουλίου για τις προσπάθειες τους να εκσυγχρονίσουν το λιμάνι και σημείωσε  ότι οι προσπάθειες συμπίπτουν με τις στοχεύσεις της κυβέρνησης που προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τα λιμάνια της χώρας προς το δημόσιο συμφέρον για να τονωθεί η ελληνική οικονομία.
Τόνισε δε ότι η θέση στην οποία βρίσκεται το λιμάνι του Βόλου μπορεί να το καταστήσει κόμβο μεταφορών όχι μόνο για τη χώρα αλλά και διεθνώς. Επισήμανε επίσης ότι με εφαλτήριο το λιμάνι του Βόλου, θα εφαρμοστούν οι  συνδυασμένες μεταφορές (λιμάνι Βόλου- σιδηρόδρομος- αεροδρόμιο).

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Με το έργο αυτό υλοποιήθηκε το Σχέδιο Ασφάλειας της Λιμενικής Εγκατάστασης του Λιμένος Βόλου με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης ασφάλειας, βάσει του Κώδικα ISPS, του Κανονισμού ΕΚ 725/04 και του Ν 3622/07. Κριτήριο σχεδιασμού ήταν η δημιουργία Κέντρου Ασφάλειας εντός του λιμένα όπου συγκεντρώνονται σε πραγματικό χρόνο, μέσω εξειδικευμένου τεχνολογικού εξοπλισμού, το σύνολο των πληροφοριών ασφάλειας.

Ενδεικτικά το έργο αποτελείται από:
• Φυλάκιο Κεντρικής Πύλης / Κέντρο Ελέγχου Ασφάλειας (ΚΕΑ).
• Φυλάκιο Προβλήτα Νο 3.
• Σύστημα επιτήρησης με κάμερες, συστήματα επικοινωνίας με φυλάκια
• Ηλεκτρικούς μηχανισμούς ελέγχου πρόσβασης
• Ανιχνευτή μεταλλικών αντικειμένων
• Περιφράξεις, θύρες εισόδου-εξόδου οχημάτων
• Υπερυψωμένη πλατφόρμα ελέγχου Φ/Γ οχημάτων
• Προκατασκευασμένα στηθαία σκυροδέματος τύπου JERSEY
• Ηλεκτρολογικό εξοπλισμό – κόμβοι διανομής – καλωδιώσεις

Με το έργο αυτό επιτυγχάνεται η αναβάθμιση της ασφάλειας των λιμενικών υποδομών καθώς αυτή αποτελεί κρίσιμο στοιχείο λειτουργίας του Λιμένα Βόλου, τόσο για την προστασία των εργαζομένων, της πόλης του Βόλου και των επωφελούμενων από αυτό αλλά και όλης της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Το έργο δημιουργεί φυσικές και ηλεκτρονικές συνθήκες ασφαλείας όπως ορίζονται από τους διεθνείς, ευρωπαϊκούς και εθνικούς κανόνες ασφαλείας και ειδικότερα του Κανονισμού (ΕΚ) 725/2004 (L129/6 της 29.4.2004) και της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2005/65 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (L310 της 25.11.2005) για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων και των λιμένων καθώς και του Ν 3622/07 “Ενίσχυση της ασφάλειας πλοίων, λιμενικών εγκαταστάσεων και λιμένων και άλλες διατάξεις” (ΦΕΚ 281 Α’/20-12-2007).

Τα αναμενόμενα οφέλη είναι η βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας εντός της περιμέτρου του λιμένα Βόλου καθώς και η βελτίωση της εξυπηρέτησης των συναλλασσόμενων με το λιμάνι και αυτοματοποίηση σχετικών διαδικασιών με την ηλεκτρονικοποίησή τους.

DSC09133 DSC09137 DSC09138 DSC09139  DSC09141 DSC09144 DSC09146 DSC09147 DSC09148 DSC09151 DSC09153 DSC09154 DSC09156 DSC09157 DSC09126 DSC09128 DSC09129 DSC09130 DSC09125 DSC09116 DSC09117 DSC09118  DSC09120 DSC09121 DSC09122

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το