Ελλάδα

Απολύσεις τριών υπαλλήλων της ΣΤΑΣΥ μετά το σκάνδαλο με τα πλαστά εισιτήρια

metro
Στην απόλυση τριών υπαλλήλων της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) προχωρεί η διοίκηση της εταιρίας στον απόηχο του σκανδάλου με τα πλαστά εισιτήρια και τις επιστροφές τους σε κιλά χαρτιού αντί τεμαχίων κομίστρου, το οποίο – σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παρουσιάσει ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης στη Βουλή – εκτιμάται ότι έχει κοστίσει στην εταιρία περί τα 30 εκατομμύρια ευρώ.

Ύστερα από συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο της ΣΤΑΣΥ αποφάσισε την επιβολή κυρώσεων στους εμπλεκόμενους. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση, η οποία έχει δημοσιευτεί στη «Διαύγεια», η εταιρία θα προχωρήσει σε:
– Καταγγελία των συμβάσεων εργασίας αορίστου χρόνου τριών υπαλλήλων της εταιρείας, και
– Παραπομπή στο Πειθαρχικό Συμβούλιο της Εταιρείας ‘άλλων δώδεκα υπαλλήλων για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων.
Η απόφαση ελήφθη βάσει της υπόδειξης της Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης, η οποία το καλοκαίρι είχε κοινοποιήσει το πρώτο πόρισμα για την υπόθεση. Στο πόρισμα, το οποίο διαβιβάστηκε στον Εισαγγελέα Διαφθοράς, αναφερόταν η τέλεση πράξεων που χαρακτηρίστηκαν «παράνομες», όπως σημειώνεται στη «Διαύγεια».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εισήγηση για την απόλυση των υπαλλήλων, οι οποίοι εργάζονται στον Τομέα Καταμέτρησης, αφορούσε εμπλοκή τους στην απόκρυψη στοιχείων καθώς φέρονται να ζήτησαν από εργαζομένους στα εκδοτήρια ορισμένων σταθμών του μετρό να καταστρέψουν τα βιβλία και τα έντυπα παραλαβής και πώλησης εισιτηρίων αμέσως μόλις είχε ξεκινήσει ο έλεγχος.
Οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση, όπως εκτιμάται, συχνά απέσυραν μεγάλους αριθμούς εισιτηρίων προβάλλοντας ως δικαιολογία ότι ήταν ελαττωματικά και στη συνέχεια τα διέθεταν ξανά με δικό τους όφελος.
Αν και κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πότε ξεκίνησε αυτό, εκτιμάται ότι συνέβαινε για διάστημα που ξεπερνά και τα πέντε χρόνια! Σ΄αυτό τους βοηθούσε το γεγονός ότι το σύστημα καταγραφής ήταν χειρόγραφο. Όπως μάλιστα υποστηρίζουν πηγές κοντά στην υπόθεση «όσο πιο πίσω πας τόσο ευκολότερο ήταν» καθώς παλαιότερα τα εισιτήρια δεν ήταν καν αριθμημένα, όπως είναι τώρα.
Πλέον ο ΟΑΣΑ έχει αναθέσει και σε δικό του εξωτερικό σύμβουλο να ελέγξει το σύστημα της διακίνησης εισιτηρίων στο σύνολο του Ομίλου και σε όλες τις συγκοινωνιακές εταιρίας, ενώ οριστική λύση σε τέτοια φαινόμενα θα δοθεί μόνο με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Ωστόσο και οι επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης δεν έχουν ολοκληρώσει ακόμα την έρευνά τους με πληροφορίες να θέλουν την έκδοση ακόμα δύο πορισμάτων μετά το πρώτο.

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το