Τοπικά

Άνω-κάτω στην Αποκεντρωμένη- Οι εργαζόμενοι καταγγέλουν τον Ν. Ντίτορα για ρεβανσισμό μετά από “ξήλωμα” διευθυντών και προϊσταμένων

Ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση καταγγέλει τον Συντονιστή και πρωην υπηρεσιακό στέλεχος Νίκο Ντίτορα για ρεβανσισμό και ανακοινώσει μαζικές προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια για τις ανακατατάξεις και τις μετακινήσεις του προσωπικού:
“Τον Γενάρη του 2015 ο Σύλλογός μας Α.Δ.Θ.ΣΤ.Ε., με αφορμή την τοποθέτηση Διευθυντών και Προϊσταμένων από την τότε Γ.Γ. μία μέρα πριν την παραίτησή της, είχε αναδείξει την καταστρατήγηση του θεσμικού πλαισίου στις τοποθετήσεις Προϊσταμένων και Διευθυντών, χωρίς όμως να αμφισβητήσει τις διοικητικές και υπηρεσιακές ικανότητες όσων είχαν αναλάβει θέσεις
ευθύνης.
Δυόμισι χρόνια μετά την λειτουργία της Α.Δ.Θ.ΣΤ.Ε., με προσωρινό Γ.Γ., διορίζεται με ευθύνη της κυβέρνησης Συντονιστής ο Ν. Ντίτορας για θητεία πέντε ετών.
Ενώ λιμνάζουν τα προβλήματα στην Α.Δ. και βαλτώνουν την λειτουργία των υπηρεσιών της, μέσα σε περίοδο απουσίας του προσωπικού λόγω θερινών διακοπών, διαπιστώνεται ότι πρώτη
προτεραιότητα του Συντονιστή αποτελεί η έκδοση δεκάδων διοικητικών αποφάσεων για μετακινήσεις προσωπικού και στελεχών, ανακλήσεις και τοποθετήσεις Προϊσταμένων και Διευθυντών χωρίς μάλιστα να ενημερώνονται οι εργαζόμενοι και σε πλήρη κατάργηση της μέχρι
τώρα πρακτικής των προηγούμενων Διοικήσεων, να αναρτώνται αυτές οι αποφάσεις στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
Με πρόσχημα την αποκατάσταση της νομιμότητας και ενώ έχουν επέλθει δεκάδες υπηρεσιακές
μεταβολές προσωπικού (προϋπηρεσία, αναγνώριση σπουδών, εργασιακή εμπειρία κλπ), ο
νεοεπιλεγείς Συντονιστής και πρώην κυβερνητικός συνδικαλιστής επιδιώκει εμφανώς να
επαναφέρει το μεταβατικό στάδιο του 2010!!! κατορθώνοντας μέσα σε λίγες μόνο ημέρες από την
ανάληψη των καθηκόντων του να αναστατώσει όλες τις δασικές υπηρεσίες και όχι μόνο,
δημιουργώντας κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας σε όλους τους εργαζόμενους της
Α.Δ.Θ.Στ.Ε.
Ο Σύλλογός μας διαπιστώνει ότι παρά το αρχικό μούδιασμα και το κλίμα φόβου που επιβλήθηκε
(πολύ περισσότερο αφού η συγκεκριμένη τακτική ξύπνησε μνήμες μαζικών πολιτικών
επιστρατεύσεων εργαζομένων) εκδηλώνονται όλο και περισσότερες αντιδράσεις , διαψεύδοντας
τον Συντονιστή που σε συνέντευξή του δήλωνε ότι δεν υπάρχουν διαμαρτυρίες, ενώ αρκετοί
συνάδελφοι ενημέρωσαν ότι θα προσφύγουν στα Διοικητικά Δικαστήρια.
Η δημόσια διοίκηση όμως βασίζεται σε μια σειρά από αρχές οι οποίες διέπουν και νομιμοποιούν
την δράσης της.
Η αρχή της νομιμότητας, η οποία απορρέει από την αρχή του κράτους δικαίου και συνεπάγεται
ότι η διοίκηση λειτουργεί στο πλαίσιο των νόμων.
Η αρχή της υπεροχής και της προστασίας του δημόσιου συμφέροντος.
Η αρχή της δράσης της διοικήσεως, η οποία υλοποιείται ως νόμιμη και ως θεμιτή δράση, δηλαδή
υπό προϋποθέσεις και όταν εμφανίζεται ως αναγκαία για την προστασία του δημοσίου
συμφέροντος.
Η αρχή της συνέχειας της λειτουργίας των υπηρεσιών της διοίκησης.
Η αρχή της ακροάσεως των διοικουμένων (άρθρο 20 § 2 Σ).
Η αρχή της χρηστής διοικήσεως, η οποία πρέπει να σέβεται την προστασία των δικαιωμάτων του
διοικουμένου και να λειτουργεί με επιείκεια.
Η αρχή της καλής πίστης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου.
Η αρχή της αναλογικότητας, δηλαδή της επιλογής μέσων ανάλογων προς τον επιδιωκόμενο από
τα όργανα της δημόσιας διοίκησης σκοπό.
Η αρχή της αμεροληψίας των οργάνων της δημόσιας διοίκησης κατά την άσκηση των
καθηκόντων τους.
Η αρχή της ισότητας, και ειδικότερα της αναλογικής ισότητας.
Η αρχή της αιτιολογίας των διοικητικών πράξεων.
Η αρχή του ελέγχου της δημόσιας διοίκησης, η οποία υλοποιείται μέσα από την άσκηση του
δικαιώματος αναφοράς στις διοικητικές αρχές και από το δικαίωμα προσφυγής στην δικαιοσύνη
κατά πράξεων των οργάνων της δημόσιας διοίκησης.
Η άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένων και Διευθυντών με μορφές αναπλήρωσης δημιουργεί
προϋποθέσεις εργασιακής ομηρίας , αποτελεί υποβιβασμό της υπαρκτής ή προσδοκώμενης
υπηρεσιακής κατάστασης και δημιουργεί συνθήκες έλλειψης ισονομίας στη γενικότερη λειτουργία
στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Η πρόφαση ότι αποκαθιστάται τη νομιμότητα, δεν σημαίνει ότι είναι και νόμιμες οι αποφάσεις .
Υπενθυμίζουμε μέρος της ανακοίνωσης της Ομοσπονδίας που αφορούσε μετακινήσεις εργαζομένων
στην Ήπειρο- Δυτ. Μακεδονία, τον Φλεβάρη του 2017 :
΄΄Οι υπηρεσιακές μεταβολές όλων των υπαλλήλων του Δημόσιου τομέα και κατ΄επέκταση και των
υπαλλήλων της Α.Δ. Ηπείρου – Δυτ. Μακεδονίας, καθορίζονται ρητά από τις διατάξεις του
Δημοσιοϋπαλλληλικού Κώδικα ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄(Άρθ. 65 Τοποθέτηση , άρθ. 66 Μετακίνηση, άρθ. 67
Μετάθεση και άρθ. 68 Απόσπαση ). Με την δημιουργηθείσα πάγια νομολογία (ΣΤΕ 581/1987, ΔΕ
Αθηνών 2338/2003, 1037/2004, 952/2005. Δ.Ε. Λάρισας 208/2006) οι Διευθύνσεις , τα Δασαρχεία
και τα Δασονομεία είναι μεν οργανικές μονάδες των 7 Α.Δ. ταυτόχρονα όμως αποτελούν και
διακεκριμένες υπηρεσιακές μονάδες αυτής, με ιδία κατά τόπο αρμοδιότητα και έδρα.
Συνεπώς κάθε μία από αυτές αποτελεί και ιδιαίτερη αυτοτελή ΑΡΧΗ κατά την έννοια του Υ.Κ. και η
μεταβολή της δημόσιας ΑΡΧΗΣ στην οποία υπηρετεί ο υπάλληλος συνιστά μετάθεση του άρθρ. 67
του Υ.Κ.΄΄
Ποιος έκρινε ότι το άρθρο 51 παρ. β εδάφιο γ του ν. 3905/2010 δεν ήταν ισχυρό στην πρώτη
εφαρμογή του , ανεξάρτητα αν ήταν και ηθικό να παραβλέψει η τότε Γ.Γ το εδάφιο ( 1 ) του ιδίου
άρθρου με το οποίο και συμφωνούμε ;
Αλήθεια τι μας λέει το μεταβατικού χαρακτήρα άρθρο 51, που ακόμη και στις σημερινές του
αποφάσεις το επικαλείται ο Συντονιστής κόντρα στη ίδια γνωμοδότηση του ΝΣΚ ( 56/2017) ότι οι
διατάξεις αυτές εφαρμόζονται άπαξ ;
Αλήθεια ποιο δικαστήριο έκρινε παράνομες αποφάσεις ορισμού προϊσταμένων ώστε να
υποχρεώνει τον Συντονιστή να συμμορφωθεί χωρίς καθυστέρηση με θετική ενέργεια προς το
περιεχόμενο της απόφασης του Δικαστηρίου;
Κοινό χαρακτηριστικό της πρακτικής Γ.Γ. Γερακούδη στον ορισμό προϊσταμένων και της
εφαρμογής Συντονιστή Ντίτορα ΄΄αποκατάσταση της νομιμότητας΄΄, αποτελεί η αδρανοποίηση
του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, όσο αφορά τις αρμοδιότητές του για τοποθετήσεις Προϊσταμένων
( άρθρο 65 του Υ.Κ) και μεταθέσεις ( άρθρο 67 του Υ.Κ ).
Πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα:
Ενόψει των κρίσεων προϊσταμένων που έχει διακηρύξει η κυβέρνηση ποια η σκοπιμότητα
ανάκλησης των προϊσταμένων και ο διορισμός νέων ; Ήταν όλες αυθαίρετες;
Είναι αποτελεσματική η Διοίκηση, διαφορετική από εκείνη του χθες και εν πολλοίς και του
σήμερα;
Είναι τώρα αποτελεσματικότερη η διοίκηση στην Α.Δ.Θ.ΣΤ.Ε.;
Με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, αποτελεί σώφρονα διοίκηση , οι γνώσεις και οι εμπειρίες
του στελεχιακού – ανθρώπινου δυναμικού να πετιούνται στον κάλαθο των αχρήστων;
Αναλογίζεται ο Συντονιστής τι κλίμα έχει δημιουργήσει με τη λογική του και τις αποφάσεις του
σε όλες τις υπηρεσίες της Α.Δ σήμερα;
Ποια αποκατάσταση της νομιμότητας επιβάλλει την προσβολή της εργασιακής προσωπικότητας,
πολύ περισσότερο σε εργαζόμενους με μεταπτυχιακές σπουδές;
Αν κάποιοι προϊστάμενοι προσφύγουν στη Δικαιοσύνη και δικαιωθούν, ποιός θα αναπληρώσει
την ψυχική και ηθική ταλαιπωρία που υπέστησαν;
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο προβληματισμός και οι απορίες δεν αφορούν στην αλλαγή ενός
προσώπου, αλλά στο γεγονός ότι ουσιαστικά απαιτείται στόχευση στην αλλαγή νοοτροπίας ειδικά
σε διοικούντες.
Οφείλουμε βέβαια να επισημάνουμε ότι η Α.Δ.Θ.ΣΤ.Ε. από την σύστασή της, ταλανίζεται από
αναφορές, καταγγελίες, δικαστικές προσφυγές, κατάσταση που φαίνεται ότι θα συνεχιστεί για πολύ
καιρό ακόμη.
Για μια ακόμη φορά οι εργαζόμενοι καλούνται να πληρώσουν μια κατάσταση για την οποία ούτε
ευθύνονται ούτε δημιούργησαν οι ίδιοι.
Ο Σύλλογος Εργαζομένων Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας Στερεάς Ελλάδας
Έχει παραδώσει αντίγραφα υπηρεσιακών αποφάσεων, όπως μας κοινοποιήθηκαν από
εργαζόμενους, σε έγκριτους νομικούς και ζήτησε κατ’ αρχή σχετικές γνωματεύσεις.
Η συνεχής επαφή και συνεργασία με την Ομοσπονδία μας επιδιώκεται να επικυρωθεί με την
παρουσία της στην Α.Δ.Θ.ΣΤ.Ε.
Διεκδικεί οποιαδήποτε εφαρμογή της νομιμότητας να υλοποιηθεί, σύμφωνα με όλες τις
προβλεπόμενες διαδικασίες του Υπαλληλικού Κώδικα για τις κρίσεις των Προϊσταμένων όλων
των οργανικών μονάδων και την ενεργοποίηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Απαιτεί να υπάρξει απόλυτος σεβασμός στην επαγγελματική προσωπικότητα κάθε
εργαζόμενου.
Καλεί τους εργαζόμενους να μην πέσουν στην παγίδα των προσωπικών αντιπαραθέσεων, να
μην εκχωρήσουν την επαγγελματική τους ταυτότητα σε πιθανές σκοπιμότητες και πρακτικές
διχασμού.
Ο Σύλλογός μας προσανατολίζεται και θα εργαστεί για την υλοποίηση της ισότητας και ισονομίας,
με τις παραπάνω προϋποθέσεις και στην κατεύθυνση της σύμπνοιας και αλληλεγγύης μεταξύ των
εργαζομένων.
Το Γενάρη του 2015 είχαμε χαρακτηρίσει τις τότε πράξεις ως το “κύκνειο άσμα ” μιας σειράς
αυθαιρεσιών από την τότε Γενική Γραμματέα. Προσδοκούμε ότι αυτό το “άσμα ” δεν θα σημάνει την
απαρχή μιας εποχής ρεβανσισμού από τον Συντονιστή.
Όπως το 2015 ο Σύλλογός μας στάθηκε απέναντι σε κάθε αυθαιρεσία, έτσι και σήμερα θα σταθεί
αλληλέγγυος σε κάθε εργαζόμενο που αδικείται.
Οι εργαζόμενοι νόμιζαν ότι προτεραιότητα έχουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις
υπηρεσίες τους και οι πρωτοβουλίες και προσπάθειες για την δημιουργία θετικής πολιτικής
βούλησης για την επίλυσή τους, απόδοση υπερωριών από το 2015, ελλείψεις υλικοτεχνικής
υποδομής και εξειδικευμένου προσωπικού, ανασφάλεια για το μέλλον των Αποκεντρωμένων
Διοικήσεων και την εργασία τους, είναι μερικά από αυτά.
Δυστυχώς η αντίληψη για το κράτος – λάφυρο δεν άλλαξε ποτέ, οι κυβερνήσεις χρησιμοποιούσαν
την δημόσια διοίκηση σαν φέουδο και αυτό συνεχίζεται και σήμερα. Καμιά πρόθεση για ουσιαστική
βελτίωση, κούφιες εξαγγελίες για απλά προβλήματα που όμως λιμνάζουν για δεκαετίες και θα
συνεχίζουν να μας ταλανίζουν όσο αυτό εξυπηρετεί συγκεκριμένες πολιτικές που θέλουν δημοσίους
υπαλλήλους πειθήνιους και ελεγχόμενους, χωρίς ικανό και αξιοκρατικό πλαίσιο διοικητικού
δικαίου’

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το