Τοπικά

Ανοίγουν φτερά τα υδροπλάνα στο Βόλο μέσα στο 2016 “Θ”

ydroplana

Μέσα στο 2016 αναμένεται να ανοίξουν φτερά τα υδροπλάνα στο Βόλο, καθώς στη φάση έγκρισης βρίσκεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Τα υδροπλάνα, τόσο από πλευράς μεγέθους και χαρακτηριστικών ατράκτου, όσο και από πλευράς λειτουργίας των κινητήρων, δεν ανήκουν στην «ενοχλητική» κατηγορία αεροσκαφών, μιας και τα μετρήσιμα ποσοστά θορύβου και λοιπών περιβαλλοντικών οχλήσεων, είναι από τα πιο χαμηλά στη βιομηχανία των μεταφορικών μέσων.
Τα υδροπλάνα που θα αναλάβουν το πτητικό έργο είναι τα Viking Twin Otter Series 400, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες και ν’ αναπτύσσουν ταχύτητα από 80 έως 160 κόμβους (250 χιλιόμετρα) την ώρα.
Το έργο του υδαταδρομίου, τόσο κατά την έναρξή του το 2016, όσο και στην πλήρη ανάπτυξή του το 2021, ακόμα και μετά την αναμενόμενη αύξηση της αεροπορικής κίνησης, θα είναι και θα παραμένει ένα έργο με μηδενικές επιπτώσεις αεροπορικού θορύβου.
Η Μελέτη Περιβάλλοντος συντάσσεται στο πλαίσιο του απαιτούμενου φακέλου του έργου «Λειτουργία του λιμένα Βόλου Ν.Α. Μαγνησίας», για τη λειτουργία προκειμένου να εξυπηρετούνται πτήσεις υδροπλάνων.
Το έργο αφορά στις λιμενικές εγκαταστάσεις στο Βόλο και, ειδικότερα, στο υδατοδρόμιο, την εγκατάσταση δηλαδή που θα εξυπηρετεί πτήσεις υδροπλάνων. Το υδατοδρόμιο είναι ήδη κατασκευασμένο και περιλαμβάνει χερσαίες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης επιβατών και των αποσκευών τους, συνολικής επιφάνειας 31,76 τ.μ., πλωτές εγκαταστάσεις (προβλήτα) για τον ελλιμενισμό των υδροπλάνων, καθώς και νοητή, υδάτινη επιφάνεια για την ασφαλή προσθαλάσσωση, αποθαλάσσωση και υδατοδρόμηση των αεροσκαφών (υδροπλάνων). Η χερσαία επιφάνεια και οι πλωτές εγκαταστάσεις.
Ο Φορέας Λειτουργίας του Υδατοδρομίου είναι ο Οργανισμός Λιμένα Βόλου Α.Ε., ο οποίος είναι Φορέας Διοίκησης και Διαχείρισης ολόκληρου του λιμένα Βόλου.
Οι χερσαίες και οι πλωτές εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου χωροθετήθηκαν (μέσω και του εγκεκριμένου master plan) στο ΒΑ μυχό της Κεντρικής Προβλήτας, θέση που χρησιμοποιήθηκε και στο παρελθόν για τη λειτουργία υδατοδρομίου.
Οι πλωτές εγκαταστάσεις αφορούν δύο πλωτές προβλήτες από σκυρόδεμα, συνολικού εμβαδού 108,0 τ.μ. (6,0 μ. Χ 18,0 μ. περίπου), σχήματος ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου, που είναι εγκατεστημένοι έμπροσθεν του κτιρίου εξυπηρέτησης επιβατών. Στις δύο προβλήτες, που συνδέονται μεταξύ τους με κατάλληλη άρθρωση, θα προσδένεται (ελλιμενίζεται) το υδροπλάνο για την επιβίβαση – αποβίβαση επιβατών και τη φόρτωση – εκφόρτωση αποσκευών – φορτίων. Επίσης, με κατάλληλη κλίμακα (ράμπα), γεφυρώνεται το υψομετρικό χάσμα μεταξύ της Κεντρικής Προβλήτας και των πλωτών προβλητών του υδατοδρομίου.
Ο τύπος των υδροπλάνων
Τα υδροπλάνα που θ’ αναλάβουν το πτητικό έργο είναι τα Viking Twin Otter Series 400, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες και ν’ αναπτύσσουν ταχύτητα από 80 έως 160 κόμβους (250 χιλιόμετρα) την ώρα. Το πτητικό έργο θα περιλαμβάνει έως δύο ζεύγη πτήσεων (αφίξεις – αναχωρήσεις) ημερησίως για το 2016 (έτος προβλεπόμενης έναρξης λειτουργίας) που θα φτάσουν έως 10 ζεύγη το 2021 (εκτιμώμενο μέγιστο πτητικής δραστηριότητας).

Ατμοσφαιρική και υδατική ρύπανση
Ποιότητα αέρα: Μηδενικές επιπτώσεις.
Ποιότητα υδάτων: Μηδενικές επιπτώσεις.
Ποιότητα εδάφους: Μηδενικές επιπτώσεις.
Άγρια ζωή: Μηδενικές επιπτώσεις.
Αλιεία: Μηδενικές επιπτώσεις.
Υδρο(βιο)λογία: Μηδενικές επιπτώσεις.
Είναι δύσκολο να μετρηθεί ο αριθμός των τοπικών πτήσεων σε σχέση με τον αριθμό των επιφανειακών θαλασσίων κινήσεων των πλοίων, οπότε είναι μάταιο να συγκρίνει κανείς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ένα υδροπλάνο με εκείνες της θαλάσσιας κυκλοφορίας. Είναι ασφαλές να ειπωθεί, ωστόσο, ότι η κατανάλωση καυσίμου ανά λεπτό πτήσης (γενικά ιπτάμενων μέσων) είναι υψηλότερη από εκείνη της πλεύσης ενός σκάφους επιφανείας και, ως εκ τούτου, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα είναι υψηλότερες. Μπορεί να υποστηριχθεί, ωστόσο, ότι το αεροσκάφος θα καλύψει μια δεδομένη απόσταση σε πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα (105 κόμβοι την ώρα σε σύγκριση με μια μέση ταχύτητα 30 κόμβων ενός θαλάσσιου εμπορικού πλοίου). Έτσι, το ιπτάμενο μέσο θα καλύψει τη δεδομένη απόσταση σε πολύ μικρότερο χρόνο (υποτριπλάσιο) απ’ ό,τι το πλωτό. Σε αυτή τη βάση, το ιπτάμενο μέσο θα πρέπει να τριπλασιάσει τις εκπομπές του για να έχει ανάλογη περιβαλλοντική επίπτωση στην ατμόσφαιρα με το πλοίο.
Αύξηση κυκλοφορίας
Η λειτουργία του υδατοδρομίου σε περιόδους αιχμής και για το βέλτιστο σενάριο πτητικής δραστηριότητας (10 αφίξεις – 10 αναχωρήσεις ημερησίως), αναμένεται να προκαλέσει πρόσθετη κυκλοφορία οχημάτων (επιβατικά αυτοκίνητα, ταξί, μοτοσικλέτες κ.λπ.) από και προς το λιμένα. Εκτιμάται ότι η λειτουργία του υδατοδρομίου θα προκαλέσει την κίνηση προς και από το λιμάνι 100 επιβατικών αυτοκινήτων ημερησίως (το υδατοδρόμιο θ’ αποτελεί την αποκλειστική αιτία της κίνησής τους). Από αυτά τα οχήματα, τα μισά περίπου αφορούν οχήματα που θα προσέρχονταν ή/και θ’ αποχωρούσαν έτσι κι αλλιώς από το λιμάνι για να εξυπηρετηθούν από τα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία, τα υδροπτέρυγα κ.λπ. Μέρος, δηλαδή, των επιβατών της ακτοπλοΐας, θα επιλέγει πια τα υδροπλάνα για τη μετακίνησή του. Η πραγματική επιβάρυνση λοιπόν του κυκλοφοριακού φόρτου στην άμεση του λιμένα περιοχή, εκτιμάται σε 50 οχήματα ημερησίως, την περίοδο αιχμής. Η μέση απόσταση κίνησής τους εκτιμάται σε 2 km (εντός του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου).

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το