Τοπικά

Ανοίγει ο δρόμος για μικρές επισκευές πλοίων στον Βόλο

Περίπου μισό εκατομμύριο ευρώ συνεισφέρουν ετησίως στα έσοδα του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ) οι δύο θαλαμηγοί της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας, που χρησιμοποιούν το λιμάνι για τον ελλιμενισμό τους.
Όπως δήλωσε εξάλλου χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ Θρ. Σταυριδόπουλος, ανοίγει ο δρόμος για ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο λιμάνι, μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στη Βουλή.

Η σχετική άδεια αναμένεται να εκδοθεί από το υπουργείο μετά τη διευκρινιστική εγκύκλιο που αναμένεται και η οποία θα ορίζει τις επισκευαστικές δραστηριότητες που θα επιτρέπονται. Με την άδεια για επισκευαστικές δραστηριότητες μικρής κλίμακας λύνεται ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζαν πολλά πλοία στο λιμάνι του Βόλου, μεταξύ των οποίων και οι δύο θαλαμηγοί της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας, το «Αμπντούλ Αζίζ» και το «Αλντερίγια». Είναι χαρακτηριστικό πως λόγω της αδυναμίας του λιμανιού του Βόλου να φιλοξενήσει τέτοιες δραστηριότητες, μία άλλη θαλαμηγός της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας, το «Έλεγκαντ», έχει ελλιμενιστεί στο λιμάνι της Χαλκίδας.
Η θαλαμηγός «Αμπντούλ Αζίζ» ελλιμενίζεται 12 χρόνια τώρα στο λιμάνι του Βόλου (προβλήτα 3) και κάθε χρόνο, σύμφωνα με τον Βολιώτη πράκτορά του Γερ. Κατσούρη, συνεισφέρει στα οικονομικά του ΟΛΒ με 400.000 ευρώ περίπου… Τα δύο πλοία ελλιμενίζονται στον Βόλο από το 2005. Σε πλήρη σύνθεση το «Αμπντούλ Αζίζ» έχει 75 άτομα προσωπικό, εκ των οποίων 25 Έλληνες αξιωματικούς και 50 Φιλιππινέζους. Αντίστοιχα το «Αλντερίγια», που είναι συνοδευτικό του σκάφος, έχει σε πλήρη σύνθεση 25 άτομα προσωπικό. Ελλιμενίζεται στον προβλήτα 2.

Τα δύο πολυτελή σκάφη αποπλέουν το καλοκαίρι, όταν λήγει το Ραμαζάνι, τον Ιούλιο, με μέλη της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας για κρουαζιέρες ανά την υφήλιο και επιστρέφουν στις αρχές του φθινοπώρου. Όλη η τροφοδοσία των δύο σκαφών γίνεται από την τοπική αγορά και η δυνατότητα μικρών ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών λύνει τα χέρια για μεγαλύτερη αύξηση εσόδων για τον ΟΛΒ και την πόλη.
Το αίτημα λειτουργίας μικρής ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στο λιμάνι είχαν καταθέσει παλαιότερα βιοτεχνίες μεταλλικών κατασκευών της ευρύτερης περιοχής της Μαγνησίας. Και παλαιότερα, όπως είναι γνωστό, γίνονταν εργασίες συντήρησης και επισκευής σκαφών στο λιμάνι, οι οποίες ωστόσο απαγορεύτηκαν για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, υγιεινής και ασφάλειας.

Στα συνεργεία που εργάζονταν παλαιότερα στις επισκευές σκαφών απασχολούνταν σε μόνιμη βάση 30 τεχνίτες και εποχικά μέχρι και 100…
Οι εργασίες απαγορεύτηκαν και έτσι τα σκάφη αναγκάζονται πλέον να αποπλέουν για το Πέραμα, όπου λειτουργεί μεγάλη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Η μη διενέργεια επισκευών μικρής κλίμακας, πλήττει και άλλους κλάδους, όπως τους προμηθευτές, αλλά και τον τουριστικό, αφού κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στον Βόλο τα πληρώματα των σκαφών υπό επισκευή θα έμεναν σε ξενοδοχεία, θα έτρωγαν και θα διασκέδαζαν. Ετησίως ο τζίρος από τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες ξεπερνούσε παλαιότερα τα έξι εκατομμύρια ευρώ…
Στο λιμάνι δεν υπάρχει θεσμοθετημένη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, αν και κατά καιρούς γίνονται εργασίες επισκευής μηχανών ή συντήρησης περιορισμένης ωστόσο κλίμακας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το