Τοπικά

Ανοιχτή επιστολή κατοίκων της Νέας Ιωνίας για την διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη

“Η Δημοτική αρχή επανέρχεται με στόχους καταστροφής ενός περιβαλλοντικού έργου που αγκαλιάστηκε από τον κόσμο”  αναφέρουν οι κάτοικοι της περιοχές για το έργο της οδού Καραμπατζάκη και σε ανοιχτή επιστολή τους τονίζουν την αντίθεσή τους με την πρόθεση του Δήμου Βόλου για διάνοιξη της οδού. Στην επιστολή του αναφέρουν:

 

“Εκ των πραγμάτων επανερχόμαστε για να θυμίσουμε ότι η ιδέα και ο αγώνας για την διατήρηση της περιοχής του Κραυσίδωνα, του μοναδικού γραμμικού πνεύμονα πρασίνου και οξυγόνου της πόλης, ξεκινά στα μέσα του 1988. Σύσσωμοι τότε οι κάτοικοι των οδών Καραμπατζάκη και Ζάχου –παρόχθιων του Κραυσίδωνα- αλλά και πολλοί Φορείς, Περιβαλλοντικές Οργανώσεις και πολίτες, με προεξέχοντα τον τότε Δήμο Νέας Ιωνίας, διεκδίκησαν το απόλυτο. Δεν πετύχαμε το απόλυτο. Πετύχαμε το βασικό. Αποτροπή της επικάλυψης του χειμάρρου και τελικά μερική κατασκευή του έργου που χρηματοδότησε το πρόγραμμα life της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αιτία για τη μη ολοκληρωμένη εφαρμογή του σχεδιασμού, ήταν η δυσπιστία της τότε δημοτικής αρχής του Βόλου απέναντι στους πολίτες της και οι βλέψεις της για την οδό Ζάχου. Ουσιαστικά κανένας δεν δυσανασχέτησε για την μορφή που πήρε η οδός Καραμπατζάκη γιατί ήταν η σωστή επιλογή. Κάποιοι όμως κουβαλούν τις ¨έμμονές¨ τους εδώ και 30 χρόνια ή αλλιώς ο σοφός λαός μας λέει «να πεθάνει και η κατσίκα του γείτονα». Αυτό όμως λέει και κάτι άλλο…ότι κάτι καλό υπάρχει στην Καραμπατζάκη και κάτι κακό στη Ζάχου.

 

Οι λανθασμένες επιλογές του δήμου Βόλου μετέτρεψαν την Ζάχου σε παγίδα δήθεν ευδαιμονίας. Κάποιες φωνές τότε έλεγαν «θέλουμε ο δρόμος να είναι μεγάλος, έτσι χαρακτηρίζεται μια σύγχρονη πόλη και κάποιοι κατάπιαν το χρυσωμένο χάπι, όχι όλοι, γιατί κάποιοι και όχι λίγοι, της οδού Ζάχου αγωνίσθηκαν σθεναρά για να εφαρμοσθεί η ανάπλαση συνολικά στην περιοχή. Οι λάτρεις της “σύγχρονης πόλης” σύντομα κατάλαβαν τι σημαίνει «σύγχρονη πόλη» για τις παλαιολιθικές σκέψεις και απόψεις. Στη Ζάχου σπαταλήθηκαν τα χρήματα του προγράμματος life για να κατασκευάσουν το σημερινό έκτρωμα δίπλα σε περιοχή κατοικίας, ένας δρόμος ευθεία, με ταχύτητες υψηλές, κυκλοφοριακούς φόρτους και εν τέλει επικινδυνότητα και ρύπανση.

 

Και τώρα οι της Δημοτικής Αρχής Βόλου επανέρχονται με στόχους καταστροφής ενός περιβαλλοντικού έργου που αγκαλιάστηκε από τον κόσμο, το έργο της οδού Καραμπατζάκη, το οποίο ήδη συμπιέζεται πανταχόθεν από ¨φωστήρες¨ και υποτιθέμενους ¨ειδήμονες¨. Το έργο της οδού Καραμπατζάκη δεν είναι των παρόχθιων κατοίκων, είναι όλων των ανθρώπων, της Νέας Ιωνίας και του Βόλου, είναι κατάκτησή τους! Μας είναι γνωστά τα «ισοδύναμα» που επικαλείστε και από τους όρους της οικονομικής κρίσης. Ισοδύναμα όμως ως προς τι; Φυσικά τη διοχέτευση των αυτοκινήτων ή αλλιώς δημιουργία εσωτερικού περιφερειακού δακτυλίου με ότι αυτό αρνητικό συνεπάγεται για το περιβάλλον, την πόλη και τους ανθρώπους της περιοχής Ζάχου και Καραμπατζάκη και όχι μόνο. Να ξέρετε όμως ότι κανέναν δεν αφήνει αρνητικά ανέπαφο αυτή σας η προσπάθεια; Δεν γνωρίζεται ότι τα αυτοκίνητα αν τους δώσεις χώρο γίνονται σαν την Λερναία Ύδρα; Ο γνωστός «φαύλος κύκλος του αυτοκινήτου»; Είναι πολύ απλό, θα πολλαπλασιαστεί η κυκλοφορία και στη Ζάχου αλλά και στους καθέτους της Ζάχου και Καραμπατζάκη. Με απλά λόγια,θέλετε να δημιουργήσετε δύο κυκλοφοριακά συλλεκτήριους  οδούς, να τα λέτε όλα στους δημότες του Βόλου και της Νέας Ιωνίας! Δυστυχώς για κάποιους η φιλοσοφία μας στηρίζεται στην ήπια ή αλλιώς Βιώσιμη -σημαντικό το περιεχόμενό της- συνύπαρξη των πάντων. Αυτοκίνητο – ποδήλατο –
πεζοί – νέοι – ηλικιωμένοι, άτομα με κινητικές δυσκολίες, η βόλτα των ζώων, όλα αυτά αποτελούν μια ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ, είναι στάση ζωής. Ανιχνεύστε, σχεδιάστε και δημιουργήστε περισσότερους ανάλογους χώρους και αναβαθμίστε τους υπάρχοντες, με οργανωμένη σχέση μεταξύ τους. Δεν αλλάζει αλλιώς η δομή της πόλης! Μάθετε λοιπόν ότι μια πόλη είναι ζωντανή μόνο όταν τη ζουν και τη βιώνουν ΑΝΘΡΩΠΟΙ, σε κάθε άλλη περίπτωση είναι ΝΕΚΡΗ! Για ενημέρωση των συμπολιτών μας επισυνάπτουμε ξανά την κοινή μας πρόταση, που συντάχθηκε χρόνια πριν για την οδό Ζάχου, από κατοίκους του χειμάρρου Κραυσίδωνα και Φορείς της πόλης η οποία πρόσφατα μοιράστηκε κατά χιλιάδες”

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το