Τοπικά

Ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Σκιάθου για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Σκιάθου

Σε ανακοίνωσή της η Λαϊκή Συσπείρωση Σκιάθου για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Σκιάθου αναφέρει:

Το τελευταίο διάστημα, και εν όψει των δημοτικών εκλογών, πληθαίνουν τα δημοσιεύματα που προαναγγέλλουν το ξεπούλημα του λιμανιού της Σκιάθου. Βέβαια αυτό δεν αποτελεί μία νέα εξέλιξη, καθώς από τους μνημονιακούς νόμους, εδώ και περίπου 10 χρόνια, κρατικές υποδομές έχουν περάσει στη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ και πολλές από αυτές σε τροχιά ξεπουλήματος, με τα γνωστά αποτελέσματα.
Είναι ακόμα νωπές οι μνήμες από τις μεγάλες αντιδράσεις των Σκιαθιτών στο παλιό “masterplan”, ώστε να μην μπορεί κάποιος να καταλάβει ότι στην ίδια ρότα, έστω και πιο εξευγενισμένα, κινείται και το καινούριο που παρουσίασε σε δελτίο τύπου η δημοτική αρχή Τζούμα. Αλλά μπορεί ο κ. Τζούμας να δήλωνε στα ΜΜΕ ότι θα διοργανώσει μέχρι τέλους Ιουνίου ανοιχτή συγκέντρωση μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ για το κοινό της Σκιάθου με θέμα το σχέδιο της μαρίνας, το οποίο εκ πρώτης όψεως έχει φαραωνικό μέγεθος, όπως και το παλιό, τέτοια συζήτηση όμως δεν ήρθε ούτε σαν θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Από το σχέδιο που δημοσιεύτηκε στα ΜΜΕ προκύπτουν τα εξής ερωτήματα:
Σε ποιο βαθμό θα γίνουν παρεμβάσεις; Επιχωματώσεις; Καταστροφές;
Θα δημιουργηθούν νέα κτήρια, εγκαταστάσεις; Καταστήματα;
Με τα ήδη υπάρχοντα καταστήματα τι θα γίνει;
Τι θα συμβεί με το πάρκο μπροστά από το Δημοτικό σχολείο;

Υπάρχει όμως και ένα ακόμα σοβαρότερο ερώτημα. Ποιος θα το κάνει και για ποιον και ποιος θα το διαχειρίζεται; Η δημοτική αρχή Τζούμα, όλο το προηγούμενο διάστημα, τάχτηκε ανοιχτά με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Αυτό επιβεβαιώνεται από τις συναντήσεις και τις κοινές δηλώσεις με στελέχη της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ.
Τόσο όμως και ο έτερος υποψήφιος δήμαρχος κ. Πασχάλης, αν και εξέφρασε κατά καιρούς διαφωνίες για το σχέδιο που εμφανίστηκε, λέξη δεν έβγαλε ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Δεν είναι βέβαια τυχαία η προτίμηση που του δείχνει η τοπική της ΝΔ με τη συμμετοχή της στο ψηφοδέλτιο του, μιας και είναι απολύτως σύμφωνος με την πολιτική του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, συνεπώς και του λιμανιού.

Το επόμενο διάστημα θα ακούσουμε πολλά. Ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού θα φέρει ανάπτυξη, τουρισμό, νέες θέσεις εργασίας. Τι εμπειρία έχουμε όμως από άλλου είδους ιδιωτικοποιήσεις στο νησί;

Για αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος μιλούσαν όλοι όταν ξεπουλήθηκε το πρώην Ξενία και από τότε το μόνο που έχουμε δει είναι μπάρες, κομμένα δέντρα, μόλυνση του περιβάλλοντος. Όσον αφορά τις θέσεις εργασίας, ας ρωτήσουν τους ίδιους τους ξενοδοχοϋπαλλήλους που αρνούνται να έρθουν για δουλειά.

Το αεροδρόμιο της Σκιάθου ξεπουλήθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Επεκτάθηκε και ανακαινίστηκε με κρατικό χρήμα, επιβλήθηκε χαράτσι στα εισιτήρια μας προς άλλους προορισμούς και μάλιστα η Fraport “αποζημιώθηκε” από το ελληνικό κράτος για τη μειωμένη κίνηση λόγω του κορονοϊού. Και ενώ το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Σκιάθου αντιμετωπίζει προβλήματα υποστελέχωσης, το αεροδρόμιο στελεχώθηκε με πυροσβέστες ως “προίκα” στον ιδιώτη. Αφού λοιπόν όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν με δικά μας λεφτά, ονομάστηκε “επένδυση”.

Η γραμμή Σκιάθος – Κουκουναριές απαξιώθηκε πολλαπλώς από όλες τις προηγούμενες δημοτικές αρχές, για να παραδοθεί σε ιδιώτη από τη δημοτική αρχή Τζούμα. Η παράταξη της οποίας ηγείται ο κ. Πασχάλης το μόνο που είχε να πει ήταν ο ιδιώτης να είναι Σκιαθίτης. Παρουσιάζεται μάλιστα ως μια συμφέρουσα συμφωνία, αλλά στέρησε το Δήμο Σκιάθου από ένα πολύ σημαντικό έσοδο το οποίο πλέον καρπώνεται ο ιδιώτης.

Για να μην μιλήσουμε για τις ιδιωτικοποιήσεις σε άλλους τομείς, όπως στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, τον ΟΤΕ, τον ΟΣΕ.

Δεν είναι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού αυτή που θα μειώσει τα εισιτήρια στα καράβια, που θα βελτιώσει την ασφάλεια ώστε να μην μην κινδυνεύουμε, όπως για παράδειγμα το ατύχημα που έγινε τον Ιανουάριο του 2020 στο Δασκαλειό, που έχει αφήσει τα νησιά με ένα δρομολόγιο στην ουσία όλο το χειμώνα για να εξυπηρετεί τις ανάγκες τους. Δεν ήταν αυτός ο λόγος που το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο απασχολεί εργαζόμενους με ελαστικές σχέσεις εργασίας, περίεργα ωράρια και αποσπάσεις από την υπηρεσία Καθαριότητας.
Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού θα οδηγήσει σε νέα “χαράτσια” στους μικρομεσαίους που επιχειρούν στο λιμάνι, θα κλείσει την πρόσβαση στη θάλασσα. Η έλευση “megayachts” ή και κρουαζιερόπλοιων δεν θα τονώσει την τουριστική κίνηση και τις εισπράξεις. Αυτά τα έχουμε ξανακούσει, όταν τα ίδια υποστήριζαν πριν χρόνια για την άρση του δικαιώματος καμποτάζ, ενώ το μόνο που έφερε ήταν χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων στα καράβια και στα μέτρα ασφάλειας. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια, αποτελούν πλωτά all inclusive που αφήνουν ελάχιστο περιθώριο στον τουρίστα για να καταναλώσει στο λιμάνι που θα επισκεφτεί.
Θα σημάνει νέα αύξηση των τιμών των εισιτηρίων των ήδη ακριβών για τον λαό ακτοπλοϊκών μεταφορών, θα επιταχύνει τη συγκέντρωση του εμπορίου σε λίγα χέρια και με την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης. Επιπλέον, θα κάνει ακόμα πιο ακριβή τη χρήση του για τους μικρούς ψαράδες και άλλους επαγγελματίες και τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι.

Αναβάθμιση του λιμανιού της Σκιάθου σημαίνουν τα εξής:

Θέλουμε μαρίνα με κατασκευές ελαφριές, που έρχονται σε αρμονία με το περιβάλλον και το τοπίο της Σκιάθου. Με χώρους πρασίνου και αναψυχής. Ανοιχτή σε όλο το λαό . Που θα συνεχίζει και θα τιμά τη ναυτική παράδοση του νησιού. Με κατασκευή αλιευτικού καταφυγίου που θα προωθεί την αλιεία και δεν θα “χαρατσώνει” του επαγγελματίες της θάλασσας. Με ελεύθερη πρόσβαση του λαού στη θάλασσα. Οι χώροι του λιμανιού να εκσυγχρονιστούν και να αναπλαστούν με αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση για τις λαϊκές ανάγκες και την αναβάθμιση του δικαιώματος των διακοπών και της αναψυχής για τα λαϊκά στρώματα.

– Να μην ιδιωτικοποιηθεί ούτε μια σπιθαμή του λιμανιού της Σκιάθου

– Ασφαλή και σύγχρονα πλοία και μεταφορές που να καλύπτουν τις ανάγκες του λαού τόσο της Σκιάθου, των Σποραδιτών όσο και της ηπειρωτικής χώρας με φθηνό εισιτήριο και σταθερή σύνδεση.

– Μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα. Υπογραφή Συλλογικών συμβάσεων εργασίας σε όλους τους κλάδους που έχουν σχέση με το λιμάνι με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και διεύρυνση δικαιωμάτων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το