Ελλάδα

Αμάλ Κλούνεϊ στην Guardian: Ετσι θα επιστρέψουν στην Ελλάδα τα Γλυπτά

alamoudin

«Δίκαιο» χαρακτηρίζει τον επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα η νεόνυμφη δικηγόρος ανθρωπίνων δικαιωμάτων Αμάλ Κλούνεϊ, σε συνέντευξή της στην βρετανική Guardian. Για «πολιτιστικό βανδαλισμό» από το Βρετανικό Μουσείο κάνει λόγο ο συνάδελφός της Τζέφρι Ρόμπερτσον, ο οποίος παραθέτει τα νομικά επιχειρήματα που θα θέσουν στην υπηρεσία της ελληνικής κυβέρνησης.
«Κατά την άποψη μου ο επαναπατρισμός των γλυπτών του Παρθενώνα είναι δίκαιος», τονίζει στην συνέντευξή της στο βρετανικό μέσο η 36χρονη δικηγόρος, η οποία δόθηκε κατά την πρώτη ημέρα της επίσκεψής της στην Αθήνα.

«Ελπίζω πως μπορεί να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση στο θέμα, δεδομένης της μακρόχρονης φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Βρετανίας», αναφέρει η κα Κλούνεϊ προσθέτοντας ότι η πρώτη προσέγγιση από τις ελληνικές αρχές προς την ίδια και τους συναδέλφους της, Τζέφρι Ρόμπερτσον και Νόρμαν Πάλμερ, είχε γίναι πριν από τρία χρόνια.
«Αλλά πιστεύω ότι είναι συνετό για την ελληνική κυβέρνηση να αναζητήσει νομική συμβουλή – συμπεριλαμβανομένων και των συνεχιζόμενων προσπαθειών συμμετοχής σε αυτό και της UNESCO- και φυσικά να καθορίσει τα επόμενα βήματά της, υπό το πρίσμα του νομικού αυτού πλαισίου».

«H Αμάλ Κλούνεϊ ευελπιστεί ότι θα επιτευχθεί μια συμβιβαστική λύση στο θέμα της διεκδίκησης των μαρμάρων, ωστόσο η Βρετανία μέχρι στιγμής έχει αποτύχει να ανταποκριθεί στις εκκλήσεις για διαμεσολάβηση», παραδέχεται σχολιάζοντας η βρετανική Guardian.
«Αλαζονικός πολιτισμικός βανδαλισμός» η στάση του Βρετανικού Μουσείου
«Σε μια πρόγευση των επιχειρημάτων που θα μπορούσε να αναπτύξει η Ελλάδα εάν η υπόθεση φτάσει στα δικαστήρια είναι αυτό που λέει ο Τζέφρι Ρόμπερτσον, ο επικεφαλής της ομάδας των νομικών που έφτασε στην Αθήνα, ότι τα Μάρμαρα του Παρθενώνα είναι μια μοναδική περίπτωση και ως εκ τούτου, δεν θα έθετε σε κίνδυνο τις συλλογές του Βρετανικού Μουσείου», αναφέρει το δημοσίευμα.
«Η ζωφόρος του Παρθενώνα είναι ένα καταπληκτικό και μοναδικό στιγμιότυπο του ανθρώπινου πολιτισμού πριν από 2.500 χρόνια. Δεν απεικονίζει πόλεμο, αλλά μια χαρούμενη σκηνή πολιτισμένων συνευρέσεων ενός από τους πρώτους πολιτισμένους λαούς. Το μισό από αυτό το στιγμιότυπο είναι στην Αθήνα κάτω από το γαλάζιο του ουρανού πάνω από την Ακρόπολη. Το άλλο μισό είναι σε μια αποστειρωμένη γκαλερί, σαν σε κρεβάτι νοσοκομείου σε ένα μουσείο». Ο ίδιος χαρακτηρίζει την άρνηση του Βρετανικού Μουσείου να επιστρέψει τα Μάρμαρα ως έναν «αλαζονικό πολιτισμικό βανδαλισμό».

Αναλυτικά στο www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το