Τοπικά

Αλλοδαποί οδηγοί φορτηγών στο τιμόνι για περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα – 13.400 παραβάσεις για υπέρβαση ωραρίου βεβαίωσε το 2022 η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας

Ως κινητές βόμβες μπορούν να χαρακτηριστούν φορτηγά που κινούνται κατά μήκος της Εθνικής Οδού στη Μαγνησία και αλλού, καθώς δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο οι οδηγοί να δουλεύουν ακατάπαυστα χωρίς κάποιο διάλειμμα, όπως άλλωστε ορίζει ο Νόμος περισσότερες από 9 ώρες ημερησίως. Αποτέλεσμα είναι να κουράζονται και να νιώθουν υπνηλία δημιουργώντας τις ιδανικές συνθήκες για την πρόκληση κάποιου ατυχήματος ή στη χειρότερη δυστυχήματος. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι τη χρονιά που έφυγε η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας κατέγραψε 13.400 παραβάσεις μόνο για την υπέρβαση ωραρίου των οδηγών, όταν το 2021 βεβαιώθηκαν 6.236, με την αύξηση να φτάνει το 114,88%, σε μόλις 12 μήνες… Αξίζει να τονιστεί πως το 70% των παραβατών είναι Έλληνες και το υπόλοιπο 30% αλλοδαποί, που προέρχονται κυρίως από τρίτες χώρες, όπως η Τουρκία, η Αλβανία, ενώ πιο κάτω βρίσκονται Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Πολωνοί και στον πάτο ορισμένοι Σλοβένοι. Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου το ανώτατο όριο ημερήσιας εργασίας για έναν αυτοκινητιστή είναι οι εννιά ώρες συνεχόμενης οδήγησης, τη στιγμή που όταν συμπληρωθούν οι 4,5 θα πρέπει το φορτηγό να ακινητοποιηθεί και ο οδηγός να κάνει το πρώτο του υποχρεωτικό διάλειμμα διάρκειας 30 λεπτών. Στη συνέχεια θα πρέπει να σταματήσει εκ νέου για άλλα 15, ώστε να μην κουραστεί. Ωστόσο, όλα αυτά δεν φαίνεται να τηρούνται από ένα σημαντικό κομμάτι, ιδίως αλλοδαπών οδηγών οι οποίοι παίζουν κορώνα γράμματα την ασφαλή τους κίνηση στην εθνική, με τους αστυνομικούς της Τροχαίας να πραγματοποιούν εκτενείς ελέγχους, πιάνοντας στη φάκα τους παρανομούντες.

Γι’ αυτόν τον λόγο σύμφωνα με πληροφορίες δεν είναι λίγοι οι παραβάτες οι οποίοι προσπαθούν να αποφύγουν τη διέλευσή τους από τον Νομό, εξαιτίας των συνεχών και επισταμένων ελέγχων συνεργείων αστυνομικών. Σύμφωνα με τον διοικητή της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας, αστυνομικό υποδιευθυντή, Ελευθέριο Αναδιώτη αλλοδαποί επαγγελματίες και εταιρείες του εξωτερικού προβαίνουν σε παρεμβάσεις στους ταχογράφους των οχημάτων, αλλοιώνοντας στοιχεία, χρησιμοποιούν μαγνήτες για να μην εμφανίζονται τα σωστά χιλιόμετρα, μέχρι και ειδικά λογισμικά τα οποία αλλάζουν τη διανυθείσα απόσταση… Μάλιστα, όπως τονίζει στη «Θ» ο έμπειρος αξιωματικός οι αστυνομικοί της Τροχαίας, κατάφεραν χάρη στα όργανα ελέγχου τελευταίας τεχνολογίας που έχουν ενταχθεί στο δυναμικό της Υπηρεσίας, με τη συνδρομή της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας και του αστυνομικού διευθυντή Μαγνησίας, ταξίαρχου Μιλτ. Αλεξάκη, να διαπιστωθούν μέσα στο 2022 κοντά στις 1.000 περιπτώσεις ανάλογων παρεμβάσεων – δολιοφθορών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δημόσια ασφάλεια. «Οι αστυνομικοί της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων είναι αρκετά έμπειροι και μπορούν να ανταποκριθούν στον πιο απαιτητικό έλεγχο. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο εντοπίστηκαν δύο οδηγοί οι οποίοι είχαν διανύσει περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα σε μια μέρα (όσο δηλαδή δύο φορές η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη) χωρίς κάποιο διάλειμμα, με κάποιους αλλοδαπούς να αποτελούν κίνδυνο – θάνατο. Πλέον δεν είναι στη φιλοσοφία της Τροχαίας να βγει στον δρόμο για να γράψει απλά, αλλά σκοπός είναι να εντοπιστούν οι σοβαρές και επικίνδυνες παραβάσεις που μπορούν να κοστίσουν σε ανθρώπινες ζωές» υπογραμμίζει ο κ. Αναδιώτης, που ζητεί από την Πολιτεία να ασχοληθεί με το ζήτημα, στην κατεύθυνση αυστηροποίησης του πλαισίου που διέπει ανάλογες παραβάσεις.

Τονίζεται πως βάση οδηγίας της Ε.Ε. οι ελληνικές αρχές πρέπει να προχωρούν σε ελέγχους τις ημέρες οδήγησης των φορτηγατζήδων, με ειδικά μηχανήματα που προσαρμόζονται στους ταχογράφους καταγράφοντας τις ημέρες του οδηγού για διάστημα 28 εικοσιτετραώρων κατά πόσο ο οδηγός ήταν σύννομος. Στο πλαίσιο αυτό καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια από τους αστυνομικούς της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, αφού το 2022 ελέγχθηκαν από συνεργεία περισσότερες από 15.600 ημέρες εργασίας, όταν το 2021 είχαν ελεγχθεί 8.941 ημέρες, κάτι που σημαίνει αύξηση 74,48%.

Ανείσπρακτα 200.000 ευρώ…

Γέμισαν με χρήμα τα δημόσια ταμεία, καθώς την τελευταία πενταετία μόνο από τις παραβάσεις ωραρίου των οδηγών φορτηγών βεβαιώθηκαν απευθείας στις εφορίες 750.000 ευρώ από τους ελέγχους της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας. Ωστόσο, το αποτέλεσμα δεν φαίνεται να δικαιώνει πλήρως τις προσπάθειες, από τη στιγμή που ένα ποσό της τάξης των 200.000 ευρώ για την ίδια χρονική περίοδο αφορά αλλοδαπούς οδηγούς, οι οποίοι δεν διαθέτουν ΑΦΜ για να υπάρξει καταλογισμός, και έτσι τα χρήματα αυτά δεν μπορούν να εισπραχθούν… Το γεγονός αυτό καταδεικνύει όλες τις ελληνικές παθογένειες, γιατί δεν εκδίδεται ένας προσωρινός Αριθμός Φορολογικού Μητρώου ώστε να μπουν τα πρόστιμα, με ορισμένα από αυτά να αφορούν παραβίαση των μέτρων την περίοδο της καραντίνας. Από την πλευρά τους οι οδηγοί γνωρίζοντας πως δεν θα έχουν κάποια επίπτωση δεν φοβούνται και επανειλημμένα παρανομούν. Τα εκκρεμή πρόστιμα μεταφέρονται στην Α’ ΔΟΥ Αθηνών και παραμένουν στα αζήτητα…

Ο διοικητής της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, προτείνει για να λυθεί το πρόβλημα να δημιουργηθεί στους μεθοριακούς σταθμούς ένα είδος βίζας, όπου να καταγράφεται πως ο οδηγός χρωστά στο ελληνικό δημόσιο και να του απαγορεύεται η έξοδος από τη χώρα μέχρι να ρυθμίσει την οφειλή του. Κατά αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί και η παραβατικότητα των αλλοδαπών οδηγών οι οποίοι θα έχουν τον φόβο της χρηματικής ποινής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία το 2022 εισπράχθηκαν σε πρόστιμα από τις ΔΟΥ σε επίπεδο Μαγνησίας 230.000 ευρώ για ωράριο, ενώ το 2021, έτος όπου υπήρχε για κάποιο διάστημα απαγόρευση κυκλοφορίας είχαν μπει στα ταμεία 80.000 ευρώ, ήτοι 187,5% παραπάνω. Από τις 750.000 ευρώ της τελευταίας 5ετίας σε διαδικασία ρύθμισης βρίσκονται οι 450.000 ευρώ. Το συνολικό ποσό των προστίμων που βεβαιώθηκαν από την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων προς όφελος των ΟΤΑ για άλλα οχήματα πλην φορτηγών για το 2022 ανήλθε στις 370.000 ευρώ, τη στιγμή που το 2021 έφτασε τις 280.000 ευρώ, με την αύξηση να αγγίζει το 32,14%. Τέλος οι συνολικές παραβάσεις στα οχήματα το 2022 έφτασαν τις 25.281, ενώ το 2021 ήταν 14.287, με την αύξηση να πιάνει το 76,95%.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το