Τοπικά

Αλλαγές στην εγκατάσταση ανελκυστήρων

Αλλαγές έρχονται στην εγκατάσταση των ανελκυστήρων από 1 Σεπτεμβρίου 2017. Οι σημαντικές αλλαγές έρχονται όσον αφορά στους κανόνες ασφάλειας για την κατασκευή και την εγκατάσταση των ανελκυστήρων.
Συγκεκριμένα καταργούνται τα πάλαια πρότυπα του ΕΛΟΤ 81-1 και 81-2 και αντικαθίστανται από τα ΕΝ 81-20 και ΕΝ 81-50. Τα παλαιά πρότυπα που είχαν εκδοθεί από το 1985 και συμπληρώνονταν κατά καιρούς, κρίθηκε ότι έπρεπε να αντικατασταθούν.

O κ. Μιλτιάδης Κολλάτος

Όπως εξηγεί ο κ. Μιλτιάδης Κολλάτος, πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της ΠΟΒΕΣΑ και ομόρρυθμο μέλος βολιώτικης εταιρείας τονίζει ότι κρίθηκε ότι έπρεπε να αντικατασταθούν τα παλαιά πρότυπα για τους εξής κυρίως λογούς: «Χρειαζόταν βελτίωση στην ασφάλεια λόγω αλλαγών στη δοκιμασμένη τεχνολογία. Έπρεπε οι αλλαγές να αντανακλούν την τελευταία λέξη της τεχνικής. Έπρεπε να ενσωματωθούν βασικές απαιτήσεις υγείας και ασφάλειας από σχετικές οδηγίες της ΕΕ. Να διορθωθούν σφάλματα που είχαν εντοπιστεί».

Όπως αναφέρθηκε σήμερα Σάββατο 24 Ιουνίου συνεδριάζει η Τεχνική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Εγκαταστατών και Συντηρητών Ανελκυστήρων (ΠΟΒΕΣΑ) στον Βόλο με σκοπό να αναδείξει τις αλλαγές και τις αυξημένες απαιτήσεις, οι οποίες φέρνουν τα νέα πρότυπα στην εγκατάσταση των ανελκυστήρων, που είναι υποχρεωτική η εφαρμογή τους από την 1 Σεπτεμβρίου 2017 βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.

«Και ενώ τόσο οι κατασκευαστές υλικών ανελκυστήρων, όσο και οι εγκαταστάτες συντηρητές ετοιμάζονται για αυτές τις αλλαγές, ώστε να συμβαδίζουν με τις σύγχρονες απαιτήσεις, δυστυχώς στους υφιστάμενους ανελκυστήρες στη χωρά μας τα πράγματα είναι αποκαρδιωτικά. Η τελευταία ΚΥΑ σχετικά με την εγκατάσταση και συντήρηση ανελκυστήρων είχε εκδοθεί στις 22/12/2008 και προέβλεπε μεταβατικές διατάξεις για την αναβάθμιση και πιστοποίηση των ανελκυστήρων, οι όποιες έχουν λήξει από το 2012. Κατά συνέπεια όλοι οι ανελκυστήρες που δεν έχουν πιστοποίηση, θεωρούνται παράνομοι και σε περίπτωση ατυχήματος τόσο οι διαχειριστές, όσο και οι συντηρητές είναι υπεύθυνοι και υφίστανται κυρώσεις. Την κατάσταση έχει επιδεινώσει η οικονομική κρίση, που δεν δίνει τη δυνατότητα να γίνουν εργασίες αναβάθμισης και πιστοποίησης του ανελκυστήρα. Αντίθετα υπάρχει αδυναμία πληρωμής και αυτής ακόμη της τακτικής συντήρησης με αποτέλεσμα ανελκυστήρες να κλείνουν και τα χρέη προς τους συντηρητές να αυξάνονται» σημειώνει ο κ. Μιλτιάδης Κολλάτος.

Η τελευταία προσπάθεια για έκδοση νέας ΚΥΑ, που έγινε από την ομάδα εργασίας στο υπουργείο Ανάπτυξης, η οποία θα έδινε νέες προθεσμίες, ώστε να είναι καλυμμένοι όλοι οι ανελκυστήρες που συντηρούνται, δεν έδωσε καρπούς και η ομάδα έκλεισε τις εργασίες της τον Δεκέμβριο του 2016.
Όπως επισημαίνει ο κ. Μιλτιάδης Κολλάτος, πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της ΠΟΒΕΣΑ, μια νέα ΚΥΑ που θα λαμβάνει υπόψη την ασφάλεια των χρηστών των ανελκυστήρων και θα συνυπολογίζει τη δεινή οικονομική κατάσταση που έχουν περιέλθει τα νοικοκυριά, θα ήταν η λύση στο πρόβλημα για να συμπληρώσει: «Το ότι στατιστικά υπάρχουν ελάχιστα ατυχήματα στην Ελλάδα σε σχέση με την παλαιότητα των ανελκυστήρων δεν πρέπει να μας καθησυχάζει, καθότι, οφείλεται κυρίως στο ότι γίνεται μηνιαία προληπτική συντήρηση στους ανελκυστήρες και προλαμβάνονται ανεπιθύμητες καταστάσεις».

Λοΐζος Ασβεστάς

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το