Τοπικά

Οι μαθητές της Γ’ τάξης στο 2ο ΓΕΛ Βόλου διαχειρίζονται το άγχος των πανελλαδικών

Μέσα από τη συζήτηση και τον διάλογο οι μαθητές της Γ’ Τάξης του 2ου ΓΕΛ Βόλου καταφέρνουν να εκφράζουν καλύτερα τα συναισθήματά τους, να γνωρίζουν άγνωστες πτυχές του εαυτού τους, να αισθάνονται περισσότερο τους συμμαθητές τους και κυρίως να αποβάλλουν σταδιακά το άγχος για τις πανελλαδικές εξετάσεις, για τις οποίες ήδη προετοιμάζονται φέτος.
Ενδιαφέρον πρόγραμμα για τη διαχείριση των συναισθημάτων τους υλοποιείται στο 2ο ΓΕΛ Βόλου σε συνεργασία με την Πρόταση Ζωής, όπου δύο τμήματα της Γ’ Τάξης μέσα από βιωματικά σεμινάρια και συζήτηση αποκτούν τα απαιτούμενα ψυχικά και συναισθηματικά εφόδια που το σημερινό σχολείο με το ασφυκτικά γνωσιοκεντρικό και εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του καταπνίγει πολλές φορές.
Η πρωτοβουλία ανήκει στην καθηγήτρια Μαθηματικών κ. Γεωργία Δημητρακοπούλου, που τόνισε πως «τα σχολεία πρέπει να αλλάξουν τη μορφή τους, να βγουν στην κοινωνία και να εκπαιδεύουν τα παιδιά για τον τρέχοντα κόσμο και όχι για έναν κόσμο που δεν υπάρχει πλέον. Χρειάζεται να δείχνουμε μεγαλύτερη ζεστασιά στους μαθητές, γιατί τα θέματά τους δεν είναι μόνο τα γνωστικά, αλλά και άλλα ζητήματα, πόσο περισσότερο που με τους δύσκολους καιρούς που βιώνουμε, αυτά μεταφέρονται και στο σχολείο. Έτσι ξεκίνησε η σκέψη για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού, προκειμένου να ενισχυθεί το συναίσθημα των μαθητών, η αυτοεκτίμησή τους, η αυτοπεποίθησή τους».
Η ίδια πρόσθεσε πως «η δράση στοχεύει στη διαχείριση των συναισθημάτων και την αντιμετώπιση του άγχους ενόψει των πανελλαδικών που προετοιμάζονται οι μαθητές. Η δράση πραγματοποιείται σε συνεργασία με την πρόταση Ζωής του ΟΚΑΝΑ, ήδη έγιναν δύο συναντήσεις με μαθητές μέσα από βιωματικά σεμινάρια και ήρθαν στο σχολείο στελέχη της Πρότασης Ζωής οι κ.κ. Μπακατσέλου και Πετροπούλου. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί μέχρι το Μάρτιο. Παράλληλα με τη συγκεκριμένη δράση επιτυγχάνεται και η διαφορετική προσέγγιση μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού. Και πραγματικά είδα από τους μαθητές πολύ κέφι, ζωντάνια και διάθεση να συμμετέχουν».

 

Η προσαρμογή στη σύγχρονη πραγματικότητα
Ο μαθητής της Γ’ Τάξης Γιάννης Μωυσίδης τόνισε πως «η δράση έχει ως κύριο σκοπό τον άνθρωπο για το πώς πρέπει να αντιμετωπίσει τη σύγχρονη πραγματικότητα σε μια κοινωνία που αλλάζει και διαρκώς εμφανίζει καινούριους κινδύνους και επιθυμίες. Στο πρόγραμμα ερωτηθήκαμε για την έκφραση συναισθημάτων μας, για τους φίλους μας, τους συμμαθητές μας, αλλά και για άλλα θέματα. Πιστεύω πως το πρόγραμμα θα ωφελήσει πάρα πολύ, κυρίως στην πρόληψη που πρέπει να υπάρχει από διάφορους κινδύνους, όπως οι ουσίες, αλλά και στην αντιμετώπιση του άγχους ενόψει των πανελλαδικών, προκειμένου να ξέρουμε πώς να διαχειριστούμε ένα απρόοπτο περιστατικό».

 

Στηριζόμαστε μεταξύ μας
Από την πλευρά της η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Χριστίνα Ζαχαρία υπογράμμισε πως «μετά την πρώτη συνεδρία που κάναμε, ήρθαμε πιο κοντά οι μαθητές μεταξύ μας και στηρίζουμε περισσότερο ο ένας τον άλλο για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχει ο καθένας, ιδιαίτερα τώρα ενόψει πανελλαδικών που οι υποψήφιοι έχουν πολύ άγχος. Πλέον αισθανόμαστε πιο δυνατοί για να συζητήσουμε».
Ο μαθητής της Γ’ Τάξης Ευθύμης Δανηλόπουλος ανέφερε πως «με τη δράση αυτή γνωρίζουμε περισσότερο τον εαυτό μας, γιατί στο σχολείο έτσι είναι το σύστημα που δεν βοηθά τους μαθητές να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους. Ειδικά στη Γ’ Τάξη Λυκείου υπάρχει έντονα ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας».
Παίρνοντας τον λόγο η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Ευαγγελία Τάσιου επισήμανε πως «μέσα από το πρόγραμμα μου δίνεται η δυνατότητα να γνωρίσω καλύτερα τον χαρακτήρα, την προσωπικότητα συμμαθητών που φέτος για πρώτη φορά έχω στο τμήμα και αυτό βοηθά πολύ, για τις αρμονικές σχέσεις με τους συμμαθητές σου, συμβάλλουν και στην καλύτερη σχολική επίδοση, ενώ και το τμήμα λειτουργεί καλύτερα».
Στα πνευματικά και ψυχικά εφόδια που μπορεί να λάβει από το πρόγραμμα για να βοηθηθεί ενόψει των πανελλαδικών, όπως η αυτοπεποίθηση, η ψυχική ηρεμία, η ισορροπία, η αυτοσυγκέντρωση, αναφέρθηκε από την πλευρά της η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Σοφία Λιακοπούλου τονίζοντας πως «γνώρισα ακόμη καλύτερα τον εαυτό μου. Είδα τα δυνατά και αδύνατα στοιχεία, αξιολόγησα κάποια πράγματα και αυτό με βοήθησε στην αναζήτηση γενικότερα, αλλά και για να γίνω καλύτερη στα μαθήματα, καθώς μέχρι τη διεξαγωγή των πανελλαδικών έχουμε ακόμη καιρό και μπορούμε να προετοιμαστούμε ακόμη περισσότερο».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το