Τοπικά

200 μαθητές στο νέο ολοήμερο σε 16 Δημοτικά – Νηπιαγωγεία της Μαγνησίας

Στα 16 ανέρχονται στη Μαγνησία τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία τα οποία θα εφαρμόσουν πιλοτικά το διευρυμένο ωράριο στα ολοήμερα μέχρι τις 17.30 το απόγευμα.
Χθες εστάλησαν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας οι αναφορές από τα σχολεία, όπου βάσει του ενδιαφέροντος των γονέων και τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν, μπορεί να εφαρμοστεί το πρόγραμμα.
Σημειώνεται πως στα 82 ανέρχονται τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά στη Μαγνησία στα οποία μπορεί να εφαρμοστεί το πιλοτικό πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου το οποίο αντί για τις 4 θα τελειώνει στις 5.30 το απόγευμα. Τα 25 είναι Νηπιαγωγεία και τα 57 Δημοτικά. Την απόφαση αυτή έλαβε το υπουργείο Παιδείας πριν περίπου δύο μήνες.
Τελικά από τα 82 σχολεία, στα 16 εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από γονείς για να παραμένουν τα παιδιά τους μέχρι τις 17.30 το απόγευμα.
Ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γιώργος Πολύζος ανέφερε πως «δέκα Δημοτικά και πέντε-έξι Νηπιαγωγεία έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό αιτήσεων από τους γονείς και το ολοήμερο σχολείο θα λειτουργεί σε αυτά τα σχολεία μέχρι τις 17.30 το απόγευμα. Στα Δημοτικά τα μισά προέρχονται από το πολεοδομικό συγκρότημα και τα άλλα μισά από την περιφέρεια, ενώ στα Νηπιαγωγεία όλα είναι από τον Βόλο. Σε απόλυτους αριθμούς εκτιμάται ότι περίπου 200 μαθητές Δημοτικών και Νηπιαγωγείων θα παρακολουθούν το διευρυμένο ωράριο του ολοήμερου μέχρι τις 17.30 το απόγευμα».
Ο κ. Πολύζος πρόσθεσε πως ο αριθμός των σχολείων με το διευρυμένο ωράριο είναι σε πρώτη φάση ικανοποιητικός. Του χρόνου μπορεί το ενδιαφέρον να είναι ακόμη μεγαλύτερο από τους γονείς και αφού μπορεί να κάνουν έναν άλλο σχεδιασμό. Πάντως πρόκειται για μια σημαντική καινοτομία που θα ωφελήσει τους γονείς».
Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου θα έχει ως εξής:
Το νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου αναπτύσσεται σε τρεις ζώνες: α) Στην πρώτη ζώνη, «Μεσημβρινό γεύμα – Διατροφική αγωγή», διάρκειας μίας διδακτικής ώρας, καθημερινά, εντάσσεται, επ’ ευκαιρία και του μεσημβρινού γεύματος, το διδακτικό αντικείμενο της διατροφικής αγωγής, το οποίο ανατίθεται, κατά προτεραιότητα, στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τη δεύτερη ώρα (14.10 έως 14.55).
Στη δεύτερη ζώνη, «Μελέτη-Προετοιμασία», διάρκειας δύο διδακτικών ωρών, εντάσσεται, τουλάχιστον για μια διδακτική ώρα καθημερινά, το γνωστικό αντικείμενο της «Μελέτης-Προετοιμασίας» στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά, το οποίο ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 – Δασκάλων. Στη ίδια ζώνη δύναται να εντάσσεται μία διδακτική ώρα με αντικείμενο ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα: Αγγλικά, αθλητισμός, εικαστικά, μουσική, θεατρική αγωγή και Τεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), τα οποία ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς του αντίστοιχου κλάδου.
Στην τρίτη ζώνη, «Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι», εντάσσονται, για συνεχόμενο δίωρο καθημερινά, με ενδιάμεσο ολιγόλεπτο διάλειμμα, οι σχολικοί μαθητικοί όμιλοι, στο πλαίσιο λειτουργίας των οποίων δύναται να προσφέρεται δράση, δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα πνευματικά παιχνίδια και παζλ, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές – πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τη διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας.
Η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το πρόγραμμα της παρούσας παραγράφου λαμβάνει χώρα ή στις 15.50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17.30, με τη λήξη του προγράμματος. Ειδικά, το σχολικό έτος 2022-2023 δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14.55, με το πέρας της πρώτης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το