Τοπικά

15χρονοι μαθητές της Μαγνησίας βραβεύτηκαν για τις γλωσσικές τους επιδόσεις “Θ”

P1020085
Οι βραβευθέντες μαθητές Ανθή Σταυρίδη, Θανάσης Μανίνης, Μαρία Ελένη Γκαβαρδίνα με την καθηγήτρια κ. Σοφία Κανταράκη

Τέσσερις μαθητές της Α’ Τάξης Λυκείων Μαγνησίας, οι οποίοι διακρίθηκαν στον περυσινό διασχολικό γλωσσικό διαγωνισμό, βραβεύτηκαν χθες σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Βόλου. Ο διαγωνισμός αφιερωμένος στο σπουδαίο καθηγητή Χρήστο Τσολάκη, διοργανώθηκε με πρωτοβουλία από τη φιλόλογο του 3ου Γυμνασίου Βόλου κ. Σοφία Κανταράκη.
Βέβαια οι φιλόλογοι που μίλησαν στη χθεσινή εκδήλωση αναφέρθηκαν και στη γλωσσική ένδεια που υπάρχει στους σημερινούς μαθητές, με τα αίτια να είναι πολλά. Μάλιστα στην ορθογραφία και στη σύνταξη γίνονται τα περισσότερα λάθη.
Το χθεσινό πρόγραμμα της εκδήλωσης περιελάμβανε προβολή βίντεο με πεντάλεπτη ομιλία του Χρ. Τσολάκη για τη σχέση γλώσσας και παιδείας, σύντομη αναφορά των συνδιοργανωτών στο ιστορικό της πρωτοβουλίας για το γλωσσικό διαγωνισμό Χρήστος Τσολάκης, κεντρική ομιλία του αναπληρωτή καθηγητή του Παν/μίου Θεσσαλίας Γ. Ανδρουλάκη και απονομή βραβείων.
Διοργανωτές του γλωσσικού διαγωνισμού είναι το 3ο Γυμνάσιο Βόλου, ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Μαγνησίας και οι σχολικοί σύμβουλοι Φιλολόγων Μαγνησίας
Οι τέσσερις μαθητές που βραβεύτηκαν στο γλωσσικό διαγωνισμό ήταν οι εξής: Ανθή Σταυρίδη, Θανάσης Μανίνης, Μαρία Ελένη Γκαβαρδίνα και Γεωργία Καπεταδημήτρη.

ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΠΕΤΑΔΗΜΗΤΡΗ
Η μαθήτρια Γεωργία Καπεταδημήτρη που βραβεύθηκε

Η Ανθή Σταυρίδη, μαθήτρια του 5ου ΓΕΛ Βόλου, που πέρυσι φοιτούσε στο 3ο Γυμνάσιο, ευχαρίστησε τους διοργανωτές του περυσινού διαγωνισμού και πρόσθεσε πως οι συμμετέχοντες κέρδισαν πολλά από το γλωσσικό διαγωνισμό, ενώ αναφερόμενη στα κυριότερα λάθη που κάνουν οι μαθητές, είπε πως περισσότερο πρόβλημα παρατηρείται στην ορθογραφία και στη σύνταξη. Οι σημερινοί έφηβοι έχουν επηρεαστεί από τα ΜΜΕ και επικρατεί γλωσσική ένδεια.
Από την πλευρά του ο Θανάσης Μανίνης, μαθητής του 3ου ΓΕΛ Βόλου, είπε ότι στις μέρες μας επικρατεί η αντίληψη ότι οι μαθητές είναι απομακρυσμένοι από τα μαθήματα. Βέβαια ο διαγωνισμός απέδειξε ότι υπάρχουν μαθητές που προσπαθούν και τιμούν πνευματικούς ανθρώπους, όπως το Χρήστο Τσολάκη για την προσφορά του στα γράμματα.
Από την πλευρά της η Μαρία Ελένη Γκαβαρδίνα, μαθήτρια του 6ου ΓΕΛ Βόλου, που πέρυσι φοιτούσε στο 7ο Γυμνάσιο, ανέφερε πως «για μένα ήταν μια αξέχαστη εμπειρία, αφού ήταν η πρώτη μου φορά που συμμετείχα σε ένα τέτοιο διαγωνισμό, και αποκόμισα πολλά χρήσιμα στοιχεία, κυρίως γνώσεις για την ορθογραφία και άλλα». Η ίδια θέλει να σπουδάσει στο Μαθηματικό Θεσσαλονίκης.
Από την πλευρά της η μαθήτρια του 3ου ΓΕΛ Βόλου Γεωργία Καπεταδημήτρη σημείωσε πως «όλοι μας χρειαζόμαστε βελτίωση στο γραπτό λόγο, αλλά για την ηλικία που είμαστε τα πράγματα δεν είναι άσχημα. Πάντως οι έφηβοι θα πρέπει να διαβάζουν λογοτεχνικά βιβλία και να παρακολουθούν τις εξελίξεις, ώστε να διαθέτουν ευρύτερη ευχέρεια στο λόγο και στη σκέψη τους». Μάλιστα η μαθήτρια θα ήθελε να σπουδάσει Αρχιτεκτονική.

P1020087
Η κ. Κανταράκη τόνισε πως ο περυσινός γλωσσικός διαγωνισμός ήταν διασχολικός και είχε την έγκριση του υπουργείου Παιδείας. Συμμετείχαν 25 μαθητές της Γ’ Τάξης που δοκιμάστηκαν σε γλωσσικές ασκήσεις για την ορθογραφία, τη σύνταξη, το κείμενο, τον εντοπισμό λαθών. Οι ασκήσεις είχαν την επιμέλεια του σχολικού συμβούλου φιλολογίας. Οι μαθητές με ικανοποίηση συμμετείχαν στο διαγωνισμό και τον αντιμετώπισαν με παιγνιώδη τρόπο, ενώ παρατηρήσαμε ότι δεν έγιναν πολλά λάθη. Βέβαια η εμπειρία μου συνολικά από όλους τους μαθητές μου δίνει την αίσθηση της γλωσσικής ένδειας.
Η γραμματέας του συνδέσμου φιλολόγων κ. Βίκυ Μαντζώρου τόνισε πως «η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας είναι το ζητούμενο στο σχολείο, από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο, και καταβάλουμε προσπάθεια για να μάθουμε στα παιδιά να εκφράζονται σωστά, να γράφουν σωστά, ώστε να μην παρατηρούνται διάφορα φαινόμενα αλλοίωσης της γλώσσας που εντοπίζουμε στα ΜΜΕ και γενικότερα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το