Τοπικά

150 φοιτητές στην ομάδα ρομποτικής και τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Oμάδα Ρομποτικής και Τεχνολογίας Φοιτητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας υπό τον συντονισμό και υποστήριξη της ομάδας TALOS έχει συγκροτηθεί εδώ και δύο μήνες με τη συμμετοχή περίπου 150 ατόμων.
Συνεπώς εκτός από την ενεργοποίηση των παιδιών και των εφήβων δραστηριοποιούνται πλέον όλο και πιο δυναμικά και οι φοιτητές.
Από το 2015, η ομάδα TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (talos.uth.gr) εστιάζει στην αξιοποίηση καλών πρακτικών (STEAM) και σύγχρονων εργαλείων μάθησης με επίκεντρο τη διεξαγωγή εργαστηρίων δημιουργικής απασχόλησης με καινοτόμες Τεχνολογίες Ελέγχου (Εκπαιδευτική Ρομποτική, Προγραμματισμός κλπ.) κυρίως για παιδιά και εφήβους ηλικίας 5-16 ετών αλλά και φοιτητές. H ομάδα έργου, δραστηριοποιείται υπό την ευθύνη της Εταιρείας Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και υποστηρίζεται από επταμελή επιστημονική ομάδα μελών ΔΕΠ των τριών Παιδαγωγικών Τμημάτων, του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Σκοπός όλων των εργαστηρίων του TALOS είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε παιδιού και η προσέγγιση της βιωματικής μάθησης μέσα από συνδυασμό σύγχρονων και παραδοσιακών μεθόδων κι εργαλείων.

2.300 παιδιά στις δράσεις
H ομάδα TALOS είναι μια αυτοχρηματοδοτούμενη οντότητα εντός του Πανεπιστημιακού γίγνεσθαι και αυτό σημαίνει ότι μαθητές όλων των σχολείων και των εκπαιδευτικών βαθμίδων καθώς και φοιτητές μπορούν να συμμετέχουν στις δράσεις της ομάδας. Πιο συγκεκριμένα, από τον Οκτώβριο του 2016 μέχρι και σήμερα, πάνω από 2.300 παιδιά (ηλικίας 5-17 ετών) έχουν συμμετάσχει στις διάφορες δράσεις σε συστηματική, ετήσια βάση.
Επιπλέον, εδώ και 2 μήνες έχει ενεργοποιηθεί και η ομάδα Ρομποτικής και Τεχνολογίας Φοιτητών του Π.Θ. υπό τον συντονισμό και υποστήριξη της ομάδας TALOS και ήδη αριθμεί 150 συμμετοχές φοιτητών οι οποίοι θα ξεκινήσουν να (συν)εργάζονται σε εθελοντική βάση πάνω στην ανάπτυξη και σχεδιασμό διαφόρων πρότζεκτ που θα προτείνουν λύσεις σε τρέχοντα προβλήματα της καθημερινότητας, με τη βοήθεια καινοτόμων τεχνολογιών.
Όπως επισημαίνεται από την ομάδα TALOS, η εκπαιδευτική ρομποτική, ή πιο σωστά, οι σύγχρονες τεχνολογίες ελέγχου, εντάσσονται σταδιακά στο επίσημο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Πιλοτικά Εργαστήρια Δεξιοτήτων υπό την ευθύνη του ΥΠΕΠΘ) αλλά και σε μαθήματα (υποχρεωτικά και επιλογής) του προγράμματος σπουδών διαφόρων σχολών και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας υπό το πρίσμα της διαθεματικής προσέγγισης. Η κατασκευή ενός project που να σχετίζεται με καινοτόμες τεχνολογίες ελέγχου, δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς και στα παιδιά να ασχοληθούν με πολλές και διαφορετικές επιστήμες με παιγνιώδη αλλά κυρίως βιωματικό τρόπο ώστε η προσέγγιση εννοιών και διαδικασιών στο φάσμα του STEAM, να γίνεται με παιδαγωγικά αποδεκτό και σύγχρονο τρόπο. Υπό αυτό το πρίσμα, η ομάδα TALOS εκπαιδεύει κάθε χρόνο, δεκάδες εκπαιδευτικούς, εκατοντάδες παιδιά και εκατοντάδες φοιτητές μέσω προγραμμάτων της σε Ελλάδα και Ευρώπη (Erasmus+).

Τα σχολεία μελετούν τους σεισμούς
Το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν δύο διαδικτυακές συναντήσεις με θέμα: «Τα σχολεία μελετούν τους σεισμούς» με τους εκπαιδευτικούς από την σεισμόπληκτη περιοχή Τρικάλων, με τον συντονισμό της Δ/θμιας Εκπ/σης Τρικάλων σε συνεργασία με τη Δ/νση Π/θμιας Τρικάλων των Υπεύθυνων Σχολικών Δραστηριοτήτων, τον Διευθυντή Έρευνας και Ανάπτυξης του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθηνών και υπεύθυνου του σχολικού δικτύου κ. Χουλιάρα, την Ελληνογερμανική Αγωγή και την ομάδα TALOS στο πλαίσιο ενημέρωσης για το σχολικό σεισμογραφικό δίκτυο SNAC και τον Πανελλήνιο διαγωνισμό ¨Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο¨.
Μία δεύτερη συνεργασία ήταν αυτή μεταξύ 15 Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων από Αθήνα, Αττική, Κρήτη, Πέλλα, Ημαθία και Ρέθυμνο που στέφθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία. Η συμμετοχή 700 περίπου εκπαιδευτικών που παρακολούθησαν το σεμινάριο στην webex και στο youtube και συμμετείχαν με σχόλια, ερωτήσεις και δημοσκοπήσεις, ανέδειξε την αναγκαιότητα του ζητήματος των σεισμών στο πρόγραμμα του ελληνικού σχολείου. Στις δύο αυτές ημερίδες έγινε παρουσίαση των σεισμογράφων που έχουν υλοποιήσει παιδιά δημοτικού και γυμνασίου σχολείων του Βόλου με την ομάδα TALOS σε εκπαιδευτικούς με ιδιαίτερη επιτυχία και βραβεύσεις και είναι η απόδειξη ότι μέσω συνεργασίας και ομαδικής δουλειάς μπορείς να επιτύχεις πολλά.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το