Photo Gallery, Τοπικά

Στροφή στην επαγγελματική εκπαίδευση

Κατά 30% αυξήθηκε το μαθητικό δυναμικό στο 1ο ΕΠΑΛ Βόλου φέτος σε σχέση με πέρυσι, ενδεικτικό της τάσης που καταγράφεται πλέον μεταξύ των μαθητών για στροφή στην επαγγελματική εκπαίδευση. Στο σχολείο λειτουργούν τρεις ειδικότητες, οικονομίας – διοίκησης, τουριστικών επαγγελμάτων και πληροφορικής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της διεύθυνσης του σχολείου, την περυσινή σχολική χρονιά φοιτούσαν 175 μαθητές, ενώ φέτος ο αντίστοιχος αριθμός έχει αυξηθεί στους 230, δηλαδή αύξηση κατά 31%.

Ο διευθυντής του σχολείου κ. Νίκος Κατσαβριάς ερωτηθείς για την αύξηση του μαθητικού δυναμικού είπε πως «τα δύο τελευταία χρόνια καταγράφεται μια στροφή των μαθητών προς την επαγγελματική εκπαίδευση. Οι ειδικότητες που παρέχει το σχολείο, εμφανίζουν, σύμφωνα με έρευνες, την υψηλότερη απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας. Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει και η θέση του σχολείου που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται πολλοί μαθητές ως προς την πρόσβασή τους. Ακόμη είναι αποτέλεσμα της διαρκούς προσπάθειας που καταβάλλουμε ως εκπαιδευτικοί».

Φέτος στη Γ’ Τάξη φοιτούν περίπου 70 μαθητές, ενώ παρατηρείται το φαινόμενο αρκετοί να έχουν επιλέξει τα τουριστικά επαγγέλματα, πιθανόν λόγω και της κρίσης. Βέβαια όσον αφορά στην επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις οι περισσότεροι τελειόφοιτοι του τομέα οικονομίας-διοίκησης επιλέγουν τα Τμήματα Λογιστικής, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Εμπορίας και Διαφήμισης.

Ο μαθητής της Γ’ Τάξης Κώστας Νίκας έχει επιλέξει την ειδικότητα των τουριστικών επαγγελμάτων. «Το ΕΠΑΛ σου προσφέρει τη δυνατότητα να επιλέξεις ειδικότητες. Επέλεξα τα τουριστικά επαγγέλματα, γιατί μου αρέσει ως ενασχόληση και πιστεύω ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει να είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, όποια και αν είναι η ύφεση γενικά. Σκοπεύω να πετύχω σε ΤΕΙ που σχετίζεται με το μάρκετινγκ και τα τουριστικά».

Από την πλευρά του ο Κώστας Πρασάς έχει επιλέξει την ειδικότητα πληροφορικής. «Πιστεύω ότι θα πάρω περισσότερα εφόδια από την επαγγελματική εκπαίδευση. Ελπίζω ότι στην ειδικότητα της πληροφορικής που έχω επιλέξει υπάρχουν περισσότερα περιθώρια για εύρεση εργασίας».

Από την πλευρά του ο Γιάννης Κουρουπάκης παρακολουθεί την ειδικότητα της Διοίκησης Επιχειρήσεων. «Τα λογιστικά θα είναι η δουλειά του μέλλοντος, καθώς αλλάζουν τόσο συχνά τα πράγματα στο χώρο της φορολογίας και της οικονομίας, ώστε όλος ο κόσμος είναι αναγκασμένος να στραφεί σε ένα λογιστή. Ήδη παίρνω πολλές γνώσεις από το ΕΠΑΛ και θεωρώ ότι δεν θα αντιμετωπίσω πρόβλημα με τις σπουδές μου». 

Στο σχολείο υλοποιείται ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα με αντικείμενο τη διαχείριση των σκουπιδιών στην ιστορία και το σήμερα. Επίσης διεξάγεται πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας με θέμα τη δημιουργία εικονικής επιχείρησης στο χώρο της πληροφορικής.

Μάλιστα το σχολείο συμμετείχε στις 24 Νοεμβρίου σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό με θέμα «Νέοι μεταφραστές» που διοργανώθηκε από υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Από το σχολείο συμμετείχαν πέντε μαθητές, ενώ η σύνδεση έγινε ηλεκτρονικά μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Ο στόχος αφορούσε τη διεύρυνση της γλωσσομάθειας.

Μεταξύ των πρωτοβουλιών των μαθητών είναι και το βάψιμο του σχολείου. Έτσι τα Σάββατα έρχονται αντιπροσωπείες από κάθε τμήμα και βάφουν τις αίθουσές τους.

«Κρίθηκε σκόπιμο να αντιμετωπίσουμε έτσι ένα ζήτημα που απασχολεί το σχολείο και σχετίζεται με τον εξωραϊσμό του περιβάλλοντος. Παράλληλα οι μαθητές από τη στιγμή που και οι ίδιοι εξωραΐζουν το χώρο, θα ευαισθητοποιηθούν περισσότερο για την προστασία του» τόνισε ο διευθυντής.

Στο μεταξύ σήμερα Παρασκευή όλοι οι μαθητές του σχολείου θα επισκεφθούν χώρους εργασίας ανάλογα με την ειδικότητά τους στο πλαίσιο της στενότερης επαφής με τις συνθήκες εργασίας που θα αντιμετωπίσουν το μέλλον.

ΟΤΕ, ΜΜΕ, εμπορικά καταστήματα με είδη αυτοκινήτων, ηλεκτρονικών υπολογιστών και άλλα είναι μερικοί από τους χώρους που θα επισκεφτούν.

Στο θέμα των υποδομών αποτελεί η χρόνια έλλειψη ενός εργαστηρίου τουριστικών επαγγελμάτων. «Έχουν γίνει διάφορες ενέργειες και ελπίζουμε πως του χρόνου θα έχουμε τουλάχιστον ένα στοιχειώδες εργαστήριο. Πάντως προς τον παρόν η κάλυψη των αναγκών γίνεται με συχνές επισκέψεις στα ξενοδοχεία της πόλης, με τα οποία υπάρχει πολύ καλή συνεργασία μέσω της ενεργοποίησης των αρμόδιων καθηγητών» είπε ο κ. Κατσαβριάς.

 Φώτης Σπανός

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το