Κατηγορίες: Photo GalleryΤοπικά

Προς αποκρατικοποίηση αεροδρομίων

Αρχίζουν οι διαδικασίες μέχρι τέλη Μαρτίου και για της Σκιάθου και Νέας Αγχιάλου

Έως τα τέλη Μαρτίου θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και της Σκιάθου (Αλ. Παπαδιαμάντης) και της Ν. Αγχιάλου (Κεντρικής Ελλάδας).

Αυτά θα χωριστούν σε δύο ομάδες ισοδύναμης επιβατικής κίνησης, οικονομικών επιδόσεων, αλλά και γεωγραφικής θέσης. Τα περιφερειακά αεροδρόμια που θα ιδιωτικοποιηθούν δεν θα ξεπεράσουν τα 22 από τα συνολικώς 37.

Βάσει επιβατικής κίνησης, τα 22 αεροδρόμια είναι τα εξής: Ρόδος, Θεσσαλονίκη, Κως, Κέρκυρα και Χανιά (πρόβλεψη διακίνησης άνω του 1 εκατ. επιβατών έκαστο, για το 2013), Ζάκυνθος, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σάμος, Κεφαλλονιά, Άκτιο, Καβάλα (από 250.000 έως 1 εκατ. επιβάτες) και Σκιάθος, Αλεξανδρούπολη, Χίος, Κάρπαθος, Καλαμάτα, Λήμνος, Ν. Αγχίαλος, Ιωάννινα και Άραξος (από 75.000 έως 250.000 επιβάτες).

Από πλευράς ενδιαφέροντος, εξαιρετικά πιθανή θεωρείται η συμμετοχή των κατασκευαστικών εταιρειών Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&Ρ Αβαξ, Vinci, Hocthief και ACS και εταιρειών διαχείρισης αεροδρομίων, όπως του «Ελ. Βενιζέλος», της Fraport και της Aeroports de Paris.

Η αξιοποίηση, υπό τη μορφή παραχώρησης, είναι για 30-35 χρόνια, με το ελληνικό δημόσιο να διατηρεί την ιδιοκτησία των αεροδρομίων αυτών, καθώς και την εποπτεία και τον έλεγχο.

Στο ΤΑΙΠΕΔ θα καταβάλεται εφάπαξ τίμημα από μέρους του ιδιώτη και τακτικό έσοδο, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με την αποδοτικότητα του αεροδρόμιου, πιθανώς με τα κέρδη ή και με τα έσοδα. Επιπρόσθετα, θα προκαθοριστεί η τιμολογιακή πολιτική, με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα του εκάστοτε αεροδρόμιου.

Η διαδικασία αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων θα διαρκέσει περίπου 9-12 μήνες και θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις. Για τα 3 πρώτα χρόνια της παραχώρησης θα απαιτηθούν επενδύσεις 239 εκατ. ευρώ σε υποδομές.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια συγκέντρωσαν, το 2011, το 50% της συνολικής επιβατικής κίνησης της χώρας, δηλαδή περίπου 19,3 εκατ. επιβάτες. Από το 2003 παρουσιάζουν ετήσια αύξηση μεγεθών κατά 1,9%, ενώ συγκεντρώνουν το 67% του συνολικού επιβατικού κοινού από και προς διεθνείς προορισμούς.

 

 

Share

Πρόσφατα άρθρα

Ημερίδα με θέμα: «Η ρύθμιση οφειλών επιχειρήσεων μέσω του (νέου) εξωδικαστικού μηχανισμού και η πτώχευση επιχειρήσεων ως παροχή 2ης ευκαιρίας»

Το Επιμελητήριο Μαγνησίας σε συνεργασία με τον Δικηγορικό Σύλλογο Βόλου και τη Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού…

27 Μαρτίου 2024

Νέα δήλωση Ταμήλου μετά τη διαγραφή του: Εμείς οι Τρικαλινοί δεν ευθυνόμαστε για τις διαδικασίες απονομής της Δικαιοσύνης

Ντόμινο εξελίξεων προκλήθηκε μετά τις δηλώσεις του πρώην βουλευτή της ΝΔ και μέχρι πρότινος ενεργού…

27 Μαρτίου 2024

Βαριά ήττα με 7-0 υπέστη από τον Παναθηναϊκό ο Βόλος 2004

Βαριά ήττα με 7-0 υπέστη ο Α.Σ. Βόλος 2004 από τον Παναθηναϊκό σε παιχνίδι της…

27 Μαρτίου 2024

Στη Θεσσαλία ο Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας στην αγροδιατροφή

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας «αγκαλιάζει» τον πρώτο Ευρωπαϊκό Κόμβο ψηφιακής καινοτομίας στον τομέα της Αγροδιατροφής στην…

27 Μαρτίου 2024

Εκπαιδευτικό συνέδριο «ΕΥΑΛΩΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ/ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ & ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ»

  Η παιδική ευαλωτότητα αποτελεί ένα αυξανόμενο φαινόμενο σε διεθνές επίπεδο. Στην Ελλάδα ο ρυθμός…

27 Μαρτίου 2024

Μεγάλη επιτυχία των Νεανίδων της Αργούς

Μεγάλη επιτυχία για την ομάδα βόλεϊ Νεανίδων της Αργούς η οποία έφτασε μέχρι τους «8»…

27 Μαρτίου 2024