Photo Gallery, Τοπικά

Πολλά τα εργασιακά και εκπαιδευτικά προβλήματα των καθηγητών

Από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου εν όψει του σημερινού συνεδρίου

Ξεκινούν σήμερα στην Αγριά οι εργασίες του εκπαιδευτικού συνεδρίου της ΟΛΜΕ

Μειώσεις στις ετήσιες αποδοχές τους από 2.000 μέχρι 3.600 ευρώ, ανάλογα με την βαθμίδα, κίνδυνος τοποθέτησης σε σχολική μονάδα άλλης Περιφέρειας λόγω συγχωνεύσεων, μη ασφαλιστική κάλυψη για 270 ιατρικές εξετάσεις, καθημερινές μετακινήσεις μεταξύ και τριών σχολείων για να διδάξουν, είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λόγω του μνημονίου οι καθηγητές στην Ελλάδα, όπως τονίστηκε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου στο Δημαρχείο Βόλου των προεδρείων της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ Μαγνησίας με αφορμή το 9ο πανελλήνιο εκπαιδευτικό συνέδριο, που ξεκινά σήμερα στη μία το μεσημέρι στην Αγριά με τη συμμετοχή 300 περίπου εκπαιδευτικών και επιστημόνων.

Ρεπορτάζ:

ΦΩΤΗΣ ΣΠΑΝΟΣ

Οι εργασίες του συνεδρίου θα τερματίσουν μεθαύριο Σάββατο και ασχολείται κυρίως με τα εργασιακά και τα εκπαιδευτικά προβλήματα των καθηγητών, ενώ θα αναλυθούν και όλες οι τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Πάντως όπως τονίστηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, διανύουμε ίσως την πιο κρίσιμη περίοδο για την εκπαίδευση, όπου συμβαίνουν πλήθος αλλαγών.

Το ενδιαφέρον τριήμερο συνέδριο διοργανώνεται από την ΟΛΜΕ, το Κέντρο Μελέτης και Τεκμηρίωσης (ΚΕΜΕΤΕ) με τη συνεργασία της ΕΛΜΕ Μαγνησίας.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης σημείωσε πως η ανάθεση της διοργάνωσης του συνεδρίου στη Μαγνησία σημαίνει έμμεσα και την αναγνώριση της πλούσιας δράσης της τοπικής ΕΛΜΕ σε διάφορα ζητήματα και διεκδικήσεις των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Δημήτρης Πεππές τόνισε πως το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ αποφάσισε να διοργανώσει το εκπαιδευτικό του συνέδριο στο Βόλο θεωρώντας ότι είναι μια πόλη με παράδοση σε θέματα παιδείας και κουλτούρας. Το θέμα του συνεδρίου σχετίζεται με τα προβλήματα που έχουν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια άσκησης του λειτουργήματός τους. Η παιδεία καλείται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο για να βγούμε από την κρίση. Εκτιμούμε ότι από τα πορίσματα του συνεδρίου θα αντλήσουμε τα απαραίτητα επιχειρήματα, προκειμένου να στηρίξουμε τον αγώνα μας που θα συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση το επόμενο διάστημα».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρόεδρος του ΚΕΜΕΤΕ κ. Παύλος Χαραμής, ο οποίος αναφέρθηκε στις θεματικές ενότητες του συνεδρίου που θα έχει δύο άξονες: 1) Τις παιδαγωγικές και κοινωνιολογικές διαστάσεις της εκπαίδευσης και 2) Τα εργασιακά ζητήματα, οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος.

Ο ίδιος τόνισε πως η περίοδος που διανύουμε είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την εκπαίδευση, αφού δημοσιοποιούνται με καταιγιστικό ρυθμό μια σειρά από σοβαρά ζητήματα, όπως οι αλλαγές στο Λύκειο.

Επίσης είναι η περίοδος των έντονων διακυβευμάτων, όπως για το χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης. «Δεν μας βρίσκει σύμφωνους η γραμμή που έχει χαράξει το υπουργείο Παιδείας, να το θεωρεί κατά βάση ένα προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και να οδηγεί τα παιδιά σε μια πρώιμη εξειδίκευση και προεπαγγελματική επιλογή» είπε ο κ. Χαραμής.

Στη συνέχεια μίλησε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου κ. Θέμης Κοτσυφάκης που είπε πως υπάρχει συμπαράσταση και από την ευρωπαϊκή ομοσπονδία εκπαιδευτικών στα προβλήματα των καθηγητών. Γι’ αυτό άλλωστε και το μότο του συνεδρίου είναι «οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητών».

Προβλήματα

Ο κ. Πεππές αναφέρθηκε και στα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές, τα οποία είναι τα εξής: 1) Ισοπέδωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Τα ταμεία πρόνοιας, αρωγής και το μετοχικό βρίσκονται υπό κατάρρευση μετά τη λεηλασία που δέχθηκαν όλα αυτά τα χρόνια από τις κυβερνήσεις που είχαν την ευθύνη διαχείρισής τους. 2) Ελλιπής ασφαλιστική κάλυψη. Πάνω από 270 ιατρικές εξετάσεις που κάνουν οι καθηγητές, δεν καλύπτονται από τον ΟΠΑΔ 3) Πρωτοφανής επίθεση στις εργασιακές τους συνθήκες. Απ’ όλους τους εργαζόμενους, οι καθηγητές δεν γνωρίζουν ανά πάσα ώρα και στιγμή, αν θα βρεθούν από τη μια περιοχή στην άλλη για να διδάξουν. Επιχειρήθηκαν το προηγούμενο διάστημα μετακινήσεις εκπαιδευτικών, όπως στο Βόλο, όχι απλώς από νομό σε νομό, αλλά και από Περιφέρεια σε Περιφέρεια στα μέσα της σχολικής χρονιάς κάτι που είναι απαράδεκτο ηθικά. 4) Υπάρχει η λογική της εργασίας παρτ-τάιμ στους καθηγητές να καλύπτουν διάφορες τρύπες διδάσκοντας σε δύο, τρία και τέσσερα σχολεία πληρώνοντας από την τσέπη τους τις μετακινήσεις. 5) Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν εδώ και χρόνια την επιμόρφωσή τους, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κατορθωτό. Αντίθετα στη θέση τους γίνονται σεμιναριακού τύπου επιμορφώσεις κατασπαταλώντας έτσι τα όποια κονδύλια υπάρχουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. 6) Οι καθηγητές βρίσκονται στη δεύτερη χειρότερη θέση μεταξύ των δημόσιων υπαλλήλων ως προς την πληρωμή τους. Αυτό δείχνει την ανάγκη των εκπαιδευτικών να στηριχθούν οικονομικά για να ζουν με αξιοπρέπεια. Λόγω των περικοπών τον τελευταίο χρόνο έχουν χάσει οι καθηγητές 2.060-3.600 ευρώ ανάλογα με τη βαθμίδα του εκπαιδευτικού. 7) Με τις συγχωνεύσεις καταργούνται χιλιάδες οργανικές θέσεις και οι καθηγητές ζουν στο άγχος και την αβεβαιότητα για την αναζήτηση σχολικής μονάδας. Όλα αυτά τα προβλήματα προέρχονται από την πολιτική του Μνημονίου, ενώ ο κλάδος μας θα μπει στην πρωτοπορία για να ανατρέψει τη συγκεκριμένη πολιτική.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το