Photo Gallery, Τοπικά

Περισσότερα κρουαζιερόπλοια το 2013 στο Βόλο

Περισσότερα από 30, ίσως και 35, αφίξεις κρουαζιερόπλοιων αναμένονται το 2013 στο λιμάνι του Βόλου

 

Το λιμάνι του Βόλου είναι κατά βάση εμπορικό και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να αξιοποιηθεί. Όχι ότι πρέπει να εκδιώξει την κρουαζιέρα, αλλά αυτή δεν εισφέρει τα έσοδα, που θέλει το λιμάνι, για να αναπτυχθεί. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν εκτελωνιστές και ναυτικοί πράκτορες, που δίνουν τη δική τους άποψη στην έρευνα της «Θ» για τις προοπτικές του λιμανιού. Για το 2013, στο μεταξύ, προβλέπεται αύξηση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι.

«Το λιμάνι πρέπει να είναι εμπορικό, από εκεί είναι τα έσοδα. Το ζητούμενο είναι οι υποδομές, γερανογέφυρα, οι γερανοί, το βύθισμα για να έρθουν μεγαλύτερα καράβια, ο εκσυγχρονισμός του Σιλό, που είναι αργό στην εκφόρτωση», επισημαίνουν χρήστες του λιμανιού.

«Το βασικό είναι το εμπορικό κομμάτι. Η κρουαζιέρα δεν αποφέρει κέρδη. Από τότε που έγινε το λιμάνι, είναι εμπορικό. Σήμερα υπάρχει πρόβλημα με τις υποδομές. Οι χειριστές γερανών είναι ελάχιστοι, όταν χαλάσει ένας γερανός επίσης υπάρχει πρόβλημα», τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών κ. Χ. Μαντούδης. Σήμερα στο Βόλο δραστηριοποιούνται 25 εκτελωνιστές, το 90% των οποίων ασχολούνται με το λιμάνι και το μεγαλύτερο ποσοστό με τα εμπορευματοκιβώτια.

«Παλαιότερα ήταν τρεις οι γραμμές και λόγω έλλειψης γερανογέφυρας αποχώρησαν οι δύο και έμεινε μόνο μία εταιρία, η MSC», προσθέτει ο πρόεδρος των εκτελωνιστών. «Είναι και τα φορτηγά που δουλεύουν και όλες οι μεταφορικές εταιρίες στο λιμάνι, που είναι κόμβος για τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία. Ακόμη και από την Ήπειρο έχουμε φορτία, διότι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας δεν έχει γραμμή κοντέινερ», σημειώνει ο κ. Μαντούδης.

Για τους εκτελωνιστές οι προτεραιότητες στις υποδομές είναι η κατασκευή της προβλήτας 3, η ανακαίνιση και εκσυγχρονισμός του Σιλό, η αντικατάσταση των γερανών. Το σιλό του λιμανιού έχει τη δυνατότητα αναρρόφησης δημητριακών (με δύο πυλώνες) και αποθήκευσης 15.000 τόνων, ενώ ο μηχανολογικός εξοπλισμός που χρησιμοποιείται για τη φορτοεκφόρτωση συμβατικού φορτίου είναι επτά ηλεκτροκίνητοι γερανοί, ένας αυτοκινούμενος γερανός και περονοφόρα οχήματα.

Η διακίνηση δημητριακών από το Σιλό του λιμανιού μειώθηκε μέχρι και 800%, λόγω της λειτουργίας ιδιωτικών γειτονικών λιμανιών.

«Φτιάξαμε ένα τέρμιναλ άχρηστο, αντί να κάνουμε εκβάθυνση της λιμενολεκάνης πρώτα. Με τα λεφτά που κόστισε το τέρμιναλ, θα είχαμε αγοράσει γερανογέφυρα, γερανούς, θα είχαμε και χειριστές», επισημαίνει ο πρόεδρος των εκτελωνιστών.

Ο επιβατικός σταθμός στην κεντρική προβλήτα του λιμανιού του Βόλου δεν έχει ακόμη δοθεί σε λειτουργία. Οι επιβάτες κρουαζιεροπλοίων θέλουν, εφόσον δεν κατεβαίνουν από το πλοίο για τα Μετέωρα ή μια εκδρομή-περιήγηση στην πόλη, να έχουν στη διάθεσή τους ένα σύγχρονο επιβατικό σταθμό, με εστιατόριο, καφετέρια, ιατρείο, χώρους ψυχαγωγίας και εμπορικά καταστήματα.

Στα πρότυπα αυτά, εξάλλου, λειτουργούν οι επιβατικοί σταθμοί όλων των μεγάλων λιμανιών κρουαζιέρας της Μεσογείου.

Μέχρι να δοθεί προς χρήση ο επιβατικός σταθμός, η υποδοχή των επιβατών γίνεται σε ένα τολ (προκατασκευασμένο κτίριο) στην προβλήτα 2.

Η προβλήτα που «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια, είναι αυτή όπου εναποτίθενται το σκραπ και τα κοντέινερ.

«Είμαστε το επίνειο των Μετεώρων»

«Έχεις λιμάνι, έχεις ανάπτυξη. Όλες οι βιομηχανίες στην Α’ και Β’ ΒΙΠΕ δημιουργήθηκαν λόγω του λιμανιού που τις εξυπηρετεί. Πρέπει να δοθεί έμφαση στο εμπορικό τμήμα και όχι στην κρουαζιέρα. Το έχουμε πει, ότι είμαστε το επίνειο των Μετεώρων. Καλοδεχούμενη βέβαια η κρουαζιέρα, αλλά δεν πρέπει να βασιζόμαστε σε αυτή», σημειώνει ο ναυτικός πράκτορας κ. Θ. Μηνάογλου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυτικού πρακτορείου «Παπαγεωργίου», για τον επόμενο χρόνο αναμένεται αύξηση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στις 30-35, από 25 φέτος. Ήδη, το εν λόγω γραφείο έχει γνωστοποιήσει 13-14 αφίξεις και αναμένονται και άλλες.

«Η προβλήτα 3 είναι αναγκαία, όπως και ο εκσυγχρονισμός του Σιλό, αφού η Θεσσαλία παραμένει σιτοβολώνας και μάλιστα φέτος θα έχουμε μεγαλύτερη παραγωγή σκληρού σίτου. Απαραίτητη είναι και η γερανογέφυρα, αλλά και οι γερανοί και οι χειριστές», τονίζει ο κ. Μηνάογλου.

Για την ιστορία να αναφερθεί ότι ο επιβατικός σταθμός «Ιάσων»  είναι διώροφο κτίριο συνολικής δόμησης 5.500 τετραγωνικών μέτρων και κάλυψης 2.752 τ.μ. και αποτελείται από τρία τμήματα, τόσο στο ισόγειο όσο και στον όροφο. Στο ισόγειο έχει δημιουργηθεί σύγχρονος σταθμός επιβατών διεθνών πλόων, που περιλαμβάνει αίθουσες αφίξεων-αναχωρήσεων, χώρους αναμονής, γραφεία αρχών (Τελωνείο, έλεγχος Διαβατηρίων, Λιμενική Αστυνομία), ιατρείο, αίθουσα VIPS, κατάστημα αφορολογήτων ειδών, χώρους υγιεινής, χώρο φύλαξης αποσκευών, γραφείο παροχής πληροφοριών κ.λπ. Επίσης στο ισόγειο υπάρχουν μικρός εκθεσιακός χώρος, χώρος στέγασης ταχυδρομείου, ο επιβατικός σταθμός ακτοπλοίας και εμπορικό κέντρο, χώροι αναμονής, εκδοτήρια εισιτηρίων, αναψυκτήριο, κατάστημα ημερήσιου και περιοδικού Τύπου. Το εμπορικό κέντρο αποτελείται από 17 καταστήματα διαφόρων χρήσεων.

Στον όροφο ο επιβατικός σταθμός περιλαμβάνει δυο μεγάλες αίθουσες, 1.133 τ.μ. εκάστη, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συνεδριακοί χώροι και να φιλοξενήσουν εικαστικές εκδηλώσεις, συνέδρια, συγκεντρώσεις, ακόμη και κινηματογραφικές προβολές  ή θεατρικές παραστάσεις.

Η κάθε αίθουσα έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας 500 ατόμων.

Συνολικά ο επιβατικός σταθμός, που ξεκίνησε το 2001, κόστισε 6.300.000 ευρώ περίπου (μαζί με το κόστος της μελέτης).

Χρηματοδοτήθηκε αρχικά από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 120.000.000 δρχ., η μελέτη είχε αμοιβή 352.164 ευρώ, ενώ η κατασκευή του έργου χρηματοδοτήθηκε με το ποσό των 2.936.000 ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Οδικοί άξονες-λιμάνια-αστική ανάπτυξη» και με το ποσό των 1.760.000 ευρώ από το πρόγραμμα «Ελλάδα 2004».

Επίσης χρηματοδοτήθηκε με συμπληρωματικό ποσό 1.250.000 ευρώ από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ για την ολοκλήρωσή του.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το