Πολιτική

Ατομικές συμβάσεις ζητεί η τρόικα

Πληροφορίες για περικοπή των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα

ΑΘΗΝΑ, 7. Κύκλο επαφών με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης ξεκινούν από σήμερα οι επικεφαλής του κλιμακίου της τρόικας, προκειμένου να εγκριθεί, εκτός απρόοπτου, η καταβολή της τέταρτης δόσης (15 δισ. ευρώ) του δανείου και να υπογραφεί το «Μνημόνιο Νο4», που περιλαμβάνει τα μέτρα που θα πρέπει να υλοποιηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα.

Προηγήθηκαν δύο εβδομάδες εξονυχιστικού ελέγχου των δημοσίων οικονομικών των υπουργείων, των ΔΕΚΟ, των νοσοκομείων και των ΟΤΑ από τους τεχνοκράτες της τρόικας. Το κλιμάκιο φέρεται να διαπιστώνει καθυστερήσεις στην υλοποίηση των διαρθρωτικών αλλαγών.

Κρίσιμο θεωρείται το ραντεβού που θα έχουν σήμερα οι επικεφαλής του κλιμακίου με την υπουργό Εργασίας Λούκα Κατσέλη. Η τρόικα φέρεται να ζητά την άρση κάθε εμποδίου στην υπογραφή των επιχειρησιακών συμβάσεων και να διευκολύνεται η επιλογή των ατομικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου.

Παράλληλα, βλέπουν εκ νέου το φως της δημοσιότητας τα σενάρια ότι στην ατζέντα της τρόικας βρίσκεται εκ νέου ζήτημα κατάργησης του 13ου και 14ου μισθού στον ιδιωτικό τομέα, αν και η κυρία Κατσέλη, μιλώντας στο Έθνος της Κυριακής, εμφανίζεται κατηγορηματική: «Δεν έχει τεθεί τέτοιο θέμα» σημειώνει.

Σημειώνεται ότι κυρία Κατσέλη έχει ήδη συνομιλήσει με τον Σερβάζ Ντερούζ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος παρέστη στο γεύμα του κλαμπ των οικονομολόγων «Εuro 50» όπου μίλησε ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου.

Ιδιαίτερο βάρος δίνει, τέλος, η τρόικα στην απελευθέρωση των αγορών προϊόντων, την εφαρμογή του νέου, ενιαίου κανονισμού παροχών των τεσσάρων μεγάλων ασφαλιστικών ταμείων (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΟΠΑΔ), καθώς και στις αλλαγές της αγοράς ενέργειας.

Οι επικουρικές

Περικοπές ακόμα και στις επικουρικές συντάξεις που καταβάλλονται ήδη, προβλέπει το σχέδιο της επόμενης ασφαλιστικής παρέμβασης, η οποία επικεντρώνεται στα προβληματικά επικουρικά ταμεία.

Όπως αναφέρεται στο Βήμα της Κυριακής, το σχέδιο, το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2012, προβλέπει -μεταξύ άλλων- «κούρεμα» στις επικουρικές με στόχο να πέσουν κάτω από το 20% του συντάξιμου μισθού.

Σημειώνεται ότι σήμερα οι επικουρικές παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις και μπορούν να φτάσουν έως και το 80% του συντάξιμου μισθού.

Εκτιμάται δε ότι εννέα στα δέκα επικουρικά ταμεία παρουσιάζουν οικονομικό πρόβλημα και θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε μειώσεις.

Το οξυμένο πρόβλημα της επικουρικής ασφάλισης τέθηκε έντονο τρόπο -όπως αναφέρει η εφημερίδα- στην πρόσφατη επίσκεψη της τρόικας στην Αθήνα.

Η «κόκκινη κάρτα» των εκπροσώπων της τρόικας αφορούσε στην καθυστέρηση των σχετικών αναλογιστικών μελετών.

Πάντως, τα στελέχη του υπουργείου διαβεβαιώνουν ότι έως το φθινόπωρο θα έχει ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο. Στέλεχος του υπουργείου Εργασίας, απαντώντας στην παρατήρηση ότι ανάλογες περικοπές δεν υπήρξαν στις κύριες συντάξεις, σημείωσε ότι στην κύρια σύνταξη υπάρχει η επιδότηση του κρατικού προϋπολογισμού.

Το οικογενειακό επίδομα

Δεν δικαιούνται το οικογενειακό επίδομα οι χήροι υπάλληλοι του δημοσίου και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) οι οποίοι έχουν ενήλικα τέκνα, έκρινε η πενταμελής σύνθεση του ΣΤ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Όμως λόγω μείζονος σπουδαιότητας του θέματος, η υπόθεση παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην επταμελή σύνθεση του ίδιου Τμήματος του ΣτΕ.
Ειδικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν ότι «δεν αντίκειται στο άρθρο 21 του Συντάγματος η διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 12 του ν. 2470/1997, σύμφωνα με την οποία σε περίπτωση θανάτου ενός των συζύγων διακόπτεται η χορήγηση της οικογενειακής παροχής προς τον επιζώντα σύζυγο, ο οποίος είναι υπάλληλος».
Αναλυτικότερα, εργαζόμενη σε νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης αξίωσε δικαστικά να της καταβληθεί, με το νόμιμο τόκο, το ποσό των 1.267,7 ευρώ ως οικογενειακό επίδομα (άρθρο 12 Ν. 2470/1997) για το χρονικό διάστημα δύο ετών (2000-2002), όπως επίσης ζήτησε να της καταβάλλεται και στο μέλλον το οικογενειακό επίδομα.
Η εργαζόμενη υποστηρίζει ότι το οικογενειακό επίδομα αποτελεί προσαύξηση μισθού και ότι η μη καταβολή του αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 21 παρ. 1 του Συντάγματος και 20 παρ. 2 του ν. 1849/1989.
Το Διοικητικό Μονομελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Αλεξανδρούπολης απέρριψε την αγωγή της και η εργαζόμενη άσκησε έφεση, η οποία απορρίφθηκε και αυτή από το Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Αλεξανδρούπολης.
Το δικαστήριο του Έβρου απέρριψε ως αβάσιμο τον ισχυρισμό της εργαζομένης «σύμφωνα με τον οποίο οι χήροι και οι διαζευγμένοι μόνιμοι υπάλληλοι του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ τελούν υπό τις ίδιες βιοτικές συνθήκες με τους συναδέλφους τους που δικαιούνται την οικογενειακή παροχή και, ως εκ τούτου, η εξαίρεση των πρώτων από τη λήψη της παροχής αυτής αντίκεινται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος».
Ως αβάσιμος όμως απορρίφθηκε από το ΣτΕ και ο ισχυρισμός της εργαζομένης ότι «η διάταξη του άρθρου 12 παρ. 6 του ν. 2470/1997, κατά το μέρος που εξαιρεί τους χήρους υπαλλήλους με ενήλικα τέκνα από την λήψη της οικογενειακής παροχής της παραγράφου 1 του ανωτέρω άρθρου αντίκειται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος». Και αυτό γιατί «οι βιοτικές συνθήκες των υπαλλήλων αυτών δεν διαφοροποιούνται έναντι των υπαλλήλων που δικαιούνται την παροχή, αντιθέτως μάλιστα οι υπάλληλοι που τελούν σε κατάσταση χηρείας, επιβαρύνονται με το αυξημένο κόστος συντήρησης της συζυγικής κατοικίας».
Ο τελευταίος αυτός ισχυρισμός απορρίφθηκε από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, καθώς κρίθηκε ότι ο χήρος υπάλληλος με ενήλικα τέκνα δεν τελεί υπό τις αυτές οικογενειακές συνθήκες με αυτούς που κατά το άρθρο 12 παρ. 1 του ν. 2470/1997 δικαιούνται την οικογενειακή παροχή.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το