Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Αγιογραφία του Αγίου Δημητρίου φιλοτεχνήθηκε για το 2ο Γυμνάσιο

Στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος για τα μοναστήρια
Στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος για τα μοναστήρια

Μια αγιογραφία του Αγίου Δημητρίου του Πολιορκητή  κοσμεί εδώ και μερικές ημέρες τον εσωτερικό χώρο του 2ου Γυμνασίου Βόλου,  όπου φιλοτεχνήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Ο ρόλος των Μοναστηριών στην Επανάσταση του 1821». Έτσι οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να έρχονται καθημερινά σε επαφή με ένα έργο τέχνης, που απεικονίζει ουσιαστικά την πίστη στην ορθόδοξη παράδοση.

Η αγιογραφία έχει ήδη τοποθετηθεί στο χώρο του Γυμνασίου, ενώ χθες παρουσιάστηκε και η δράση του προγράμματος στους μαθητές.

Όπως αναφέρεται από τους εκπαιδευτικούς, η επιλογή του Αγίου Δημητρίου δεν είναι τυχαία, αφού ο Άγιος συνδυάζει πολλές αρετές. Ήταν εκλεκτός μέλος της Εκκλησίας των Θεσσαλονικέων, προερχόταν από ευσεβείς γονείς, από τους πλέον επίσημους άρχοντες των Μακεδόνων, ήταν προικισμένος με σωματικά και πνευματικά χαρίσματα και είχε ανέβει τα ανώτατα στρατιωτικά καθήκοντα. Τέλος ήταν αμετακίνητος στην πίστη στο Θεό, την οποία υπερασπίστηκε αδιαφορώντας για το μαρτυρικό του θάνατο.

Ο καθηγητής καλλιτεχνικών του σχολείου κ. Γιώργος Κουρκούβελος επιμελήθηκε του έργου και αγιογράφησε τον Άγιο Δημήτριο. Ο ίδιος τόνισε πως μια αγιογραφία σε ένα σχολείο είναι κάτι πρωτόγνωρο για τους μαθητές οι οποίοι ενθουσιάστηκαν. Άλλωστε γενικά οι μαθητές βλέπουν τις αγιογραφίες μέσα στους Ναούς σαν κάτι φοκλόρ. Δεν γνωρίζουν ότι η αγιογραφία εικονίζει κάποιον ζωντανό Άγιο που είναι μαχητής, είναι παράδειγμα ζωής. Γενικά η ζωγραφική ανά τους αιώνες έδειχνε παραδείγματα ζωής. Δεν ήταν διακοσμητική.

Ο ίδιος έχει κάνει και άλλες αγιογραφίες, όπως σε ναούς.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρουσιάστηκε χθες στους μαθητές του σχολείου που περιελάμβανε μεταξύ άλλων γενική παρουσίαση των μοναστηριών μέσα από το Google earth, βίντεο με απόψεις προσωπικοτήτων του πνεύματος για το θέμα, αλλά και μουσικό και θεατρικό δρώμενο.

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος κ.κ. Κατερίνα Μιχαλοπούλου και Κωνσταντινιά Στουμποβίκου σημείωσαν πως το ερευνητικό αυτό πρόγραμμα έχει ως μέλημά του την κριτική έρευνα των νέων, οδηγεί τους μαθητές στην εθνική αυτοσυνειδησία μέσα από ένα ιστορικό οδοιπορικό που διερευνά τους αγώνες του πολύπαθου και χαροκαμένου Γένους μας για ανεξαρτησία και ελευθερία.

Συμπλήρωσαν δε πως πιστεύοντας και υπηρετώντας το θεσμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων έχουμε συνειδητοποιήσει την αξία τους, καθώς ενεργοποιούν και προάγουν τις δεξιότητες των μαθητών μας, την κοινωνικοποίησή τους και την δραστηριοποίησή τους με την ανάληψη πρωτοβουλίας, ώστε να οδηγηθούν στην παραγωγή γνώσης πέρα από τις συνηθισμένες μορφές μάθησης.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι εξής μαθητές: Κ. Αναστασίου, Σ. Βαμβακερού, Ε. Γιούνες, Θ. Θεοδώρου, Άννα-Μαρία Καραμήτρου, Α. Κολτσίδα, Ν. Κωνσταντάς, Μ. Μακροπούλου, Γ. Μάνος, Ι. Μπουροπούλου, Αλ. Παπαγγελής, Δ. Συνετόπουλος, Κ. Τόρη, Μ. Τσαπραίλη, Θ. Χριστοπούλου και Κ. Χρονόπουλος.

Η διευθύντρια του σχολείου κ. Ευτυχία Βουρδουμπάκη σημείωσε πως στο σχολείο υλοποιούνται ακόμη δύο εκπαιδευτικά προγράμματα, το ένα για τη βιώσιμη διαχείριση των απορριμμάτων και το άλλο είναι μια θεατρική παράσταση «Υπάρχει και φιλότιμο».

Υπογράμμισε δε πως μέσα από τα προγράμματα τα παιδιά αναπτύσσουν περισσότερες δραστηριότητες και δεξιότητες.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το