Photo Gallery, Τοπικά

«Πληγές»… ποδηλατόδρομοι και γκαράζ Φιλελλήνων


Το δίκτυο ποδηλατοδρόμων και το γκαράζ της Φιλελλήνων είναι δύο έργα που «σέρνονται» στην πόλη εδώ και χρόνια

 

Δύο σημαντικά έργα για το Βόλο βρίσκονται σε τέλμα

 

 

 

 

 

Δίκτυο ποδηλατοδρόμων και γκαράζ Φιλελλήνων είναι οι μεγαλύτερες «πληγές» του Βόλου.

Στο προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, σύσσωμη η αντιπολίτευση αρνήθηκε να στηρίξει την πρόταση της Δημοτικής Αρχής για σύσταση επιτροπής που θα εξετάσει το έργο των ποδηλατοδρόμων και τονίστηκε πως αρμόδια να καταθέσει εισήγηση -εκτός από την επιτροπή οριστικής παραλαβής- είναι η Τεχνική Υπηρεσία, που πρέπει να διαφωτίσει το Σώμα για το εάν εκτελέστηκε σωστά η μελέτη και αν το έργο είναι ασφαλές.

Η Δημοτική Αρχή πρέπει να προχωρήσει μόνη της στο θέμα των ποδηλατοδρόμων και να ζητήσει εξηγήσεις από την επιτροπή οριστικής παραλαβής του έργου, η οποία κατέθεσε πρωτόκολλο γνωμοδότησης, αλλά δεν πήρε θέση στο εάν το έργο πρέπει να παραλειφθεί ή όχι.

Εφόσον γνωμοδοτήσει οριστικά -θετικά ή αρνητικά- η επιτροπή οριστικής παραλαβής του έργου και το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίσει να μην παραλάβει το έργο ως ακατάλληλο, τότε ο νόμος ορίζει πως πρέπει να γίνει υποχρεωτική παραλαβή και σε αυτή την περίπτωση ο ανάδοχος θα απαλλαγεί από κάθε υποχρέωση. Σημειώνεται ότι πρόεδρος στην επιτροπή οριστικής παραλαβής του έργου είναι ο κ. Κοντορίζος.

Ο κ. Σκοτινιώτης στην τοποθέτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο επέμεινε πως πρέπει να οριστεί επιτροπή, από αιρετούς, τεχνικούς και εκπροσώπους του ΤΕΕ Μαγνησίας για να ελέγξει την εργολαβία και τα έργα που εκτελέστηκαν ώστε να καταθέσει προτάσεις διορθωτικές και αλλαγές.

«Θέλουμε το έργο να γίνει λειτουργικό και ασφαλές και να πάψει να σέρνεται η ιστορία», τόνισε, ενώ αρχικά η κ. Ζέττα Μακρή έδειξε να μη διαφωνεί με την εισήγησή του. Επισήμανε ωστόσο πως όλες οι αλλαγές που θα προταθούν απαιτούν χρήματα που ο Δήμος δεν διαθέτει.

Οι κ.κ. Μουλάς, Δουλόπουλος και Νάνος διαφώνησαν με τη σύσταση της επιτροπής και επισήμαναν πως δεν είναι δυνατόν πολιτικά πρόσωπα να καταθέσουν εισήγηση για ένα τεχνικό έργο, από την ώρα που δεν το έκαναν οι αρμόδιες υπηρεσίες που είχαν την υποχρέωση. Ο κ. Κλημόπουλος εκ μέρους της παράταξης του κ. Πατσιαντά εκτίμησε ότι το έργο είναι ακατάλληλο και πρέπει να ξηλωθεί ο εργολάβος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θέση για το θέμα των ποδηλατοδρόμων δεν πήρε η Τεχνική Υπηρεσία πολλούς μήνες τώρα καθώς στους υπηρεσιακούς παράγοντες κυριαρχεί η άποψη ότι δεν επιθυμούν να εμπλακούν με ένα έργο που σχεδίασε το τμήμα κυκλοφοριακού σχεδιασμού του πρώην Δήμου Βόλου.

Ο κ. Νάνος αναρωτήθηκε για ποιους λόγους δεν παίρνει θέση για την επικινδυνότητα του έργου η Τεχνική Υπηρεσία και ο κ. Δουλόπουλος δήλωσε πως η Δημοτική Αρχή αναζητεί συνενόχους, για να του θυμίσει ο αντιδήμαρχος κ. Λαμπρινίδης ότι η μελέτη του δικτύου ποδηλατοδρόμων ψηφίστηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο του πρώην Δήμου Βόλου και μόνο ο κ. Π. Μαρκάκης είχε διαχωρίσει τη θέση του.

«Αφήστε. Αυτό το ποτήρι θα το πιούμε εμείς. Εμείς προτείναμε τη σύσταση επιτροπής για να κρίνετε αν έγινε σωστή δουλειά από τις υπηρεσίες, για να τις ελέγξετε», είπε απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση ο κ. Σκοτινιώτης.

 

«Υποκρισία»

Ο κ. Λαμπρινίδης δήλωσε ότι αυτή την πόλη όλοι αντιλαμβάνονται το πόσο σύνθετο ζήτημα είναι η παραλαβή ενός πολύπαθου έργου, όπως αυτό του δικτύου ποδηλατοδρόμων, το οποίο υλοποιήθηκε από την τελευταία Δημοτική Αρχή του πρώην Δήμου Βόλου. «Επίσης, σ’ αυτή την πόλη ευτυχώς ή δυστυχώς όλοι γνωριζόμαστε πολύ καλά. Αν λοιπόν απαιτείται κάτι από υπεύθυνους αιρετούς εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας, είναι η συνέπεια λόγων και έργων. Πολύ περισσότερο, όταν κάποιοι έχουν συμμετάσχει ενεργά και με την ψήφο τους στην υλοποίηση αυτού του έργου που ακολούθησε πιστά τις προβλέψεις της συγκεκριμένης μελέτης και η οποία σήμερα χαρακτηρίζεται από τους ίδιους ως έκτρωμα. Το τελευταίο που χρειάζεται λοιπόν η τοπική κοινή γνώμη, για μια νηφάλια αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι η υποκρισία».

Η έγκριση της επικαιροποιημένης μελέτης για την εκτέλεση του έργου «Δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο Δήμο Βόλου» έγινε με ομόθυμη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (πλην μιας λευκής ψήφου) στις 3.3.2009 (αρ. αποφ. 85/2009), ενώ το πρακτικό του διαγωνισμού εγκρίθηκε με ομόφωνη απόφαση της τότε Δημαρχιακής Επιτροπής στις 3.4.2009 (αρ. αποφ. 219/2009).

«Είναι υποκριτικό λοιπόν μέλη του τωρινού δημοτικού συμβουλίου από όλες τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, τα οποία υπερψήφισαν εκείνη την απόφαση, σήμερα να αρνούνται μετά βδελυγμίας τη συμμετοχή τους στην επιτροπή του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία προτάθηκε να συσταθεί και η οποία θα είχε ως αποκλειστικό αντικείμενο το κατά πόσο το έργο που υλοποιήθηκε από τον ανάδοχο είναι σύμφωνο με τη μελέτη, τις εντολές της υπηρεσίας, καθώς και τις σχετικές υποχρεώσεις που απορρέουν από τη σύμβαση και την κείμενη νομοθεσία. Επίσης να συμβάλλει η κάθε παράταξη με τις ιδιαίτερες προτάσεις της, στις αναγκαίες παρεμβάσεις, οι οποίες θα καθιστούν το υπάρχον δίκτυο λειτουργικό και ασφαλές. Πρέπει να τονίσουμε ακόμη μια φορά, ότι ζητούμενο για τη Δημοτική Αρχή είναι η κατοχύρωση του δημόσιου χώρου που κατακτήθηκε υπέρ του ποδηλάτου και της ήπιας κυκλοφορίας έστω και με αυτό το έργο και η ενσωμάτωσή του σε ένα γενικό προγραμματικό σχέδιο για την ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων στην πόλη, που θα συνδέει τις συνοικίες με το κέντρο», κατέληξε.

 

Στον «αέρα»

το γκαράζ

Διορία μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου να ολοκληρώσει το έργο του γκαράζ της Φιλελλήνων έχει δοθεί στον εργολάβο, ωστόσο «φως» στο τούνελ δεν βλέπει η Δημοτική Αρχή.

Το έργο όχι μόνο δεν πρόκειται να έχει παραδοθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, αλλά δεν πρόκειται να έχει βρεθεί και χρηματοδότηση για τη συνέχισή του.

Ο ανάδοχος αναζητά 3 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία είναι αδύνατον να εξευρεθούν όπως εκτιμούν κύκλοι της Δημοτικής Αρχής και αναζητούνται λύσεις για την επόμενη ημέρα.

Είτε θα πρέπει ο ίδιος ο ανάδοχος να δώσει υπεργολαβία σε άλλη κατασκευαστική εταιρεία τη συνέχισή του, γιατί δεύτερος μειοδότης να αναλάβει το έργο δεν υπάρχει, είτε θα πρέπει να κηρυχθεί έκπτωτος και να ξεκινήσει η διαδικασία ανάδειξης νέου αναδόχου από μηδενική βάση.

Για το έργο έχουν δαπανηθεί 4,5 εκατομμύρια ευρώ και επιβάλλεται να συνεχιστεί καθώς έχουν κατασκευαστεί τα υπόγεια.

 

Έλλειψη

σηματοδότησης

στην οδό Φυτόκου

Απάντηση σε ερώτηση για την αποκατάσταση της φωτεινής σηματοδότησης κοντά σε σχολικό συγκρότημα επί του Περιφερειακού δρόμου δόθηκε προχθές στο Δημοτικό Συμβούλιο και δεν προβλέπεται πρωτοβουλία του Δήμου.

Η συγκεκριμένη φωτεινή σηματοδότηση στη διασταύρωση του περιφερειακού δρόμου με την οδό Φυτόκου λειτουργεί στο πλαίσιο εργολαβίας αρμοδιότητας του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, η οποία βρίσκεται σε εκκρεμότητα και δεν έχει ολοκληρωθεί. Η Δημοτική Αρχή Βόλου παρότι δεν έχει την αρμοδιότητα του συγκεκριμένου έργου, αλλά και άλλοι φορείς, πιέζουν για την ολοκλήρωση του πολύπαθου αυτού έργου, ώστε να καταστεί λειτουργικό και ασφαλές για όλους τους χρήστες του, πεζούς και εποχούμενους. Στην κατεύθυνση αυτή, προβλήματα όπως αυτό καλείται να αντιμετωπίσει η εργολαβία «σκούπα», την οποία ο Δήμος μας διεκδικεί από το υπουργείο, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο κ. Λαμπρινίδη.

Όσον αφορά το ζήτημα της πρόσληψης σχολικών τροχονόμων για τη φύλαξη και διευκόλυνση της μετακίνησης των πεζών μαθητών στη συγκεκριμένη διάβαση δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη, η οποία να καλύπτεται νομοθετικά, ενώ η Σχολική Επιτροπή Β’/θμιας Εκπαίδευσης αναζητεί εφικτές λύσεις, σε συνδυασμό με τη χρήση της παρακείμενης ανισόπεδης πεζογέφυρας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το