Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Κατασκευή ηλιακού αερόθερμου από το 3ο Γυμνάσιο

 

Με τη χρηματοδότηση να προέρχεται από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Με τη χρηματοδότηση να προέρχεται από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 

Στην κατασκευή ηλιακού αερόθερμου προχωρεί το 3ο Γυμνάσιο Βόλου με τη χρηματοδότηση να προέρχεται από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με στόχο οι μαθητές να γνωρίσουν από κοντά τη σημασία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τα οφέλη που δημιουργούνται για το περιβάλλον.

Η πρόταση του σχολείου κατατέθηκε στο Γραφείο Διαμεσολάβησης στο πλαίσιο του 2ου Σχολικού Διαγωνισμού Δημιουργικότητας και η οποία εγκρίθηκε. Μέχρι και το Σεπτέμβριο το Γυμνάσιο θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει την κατασκευή και να την παρουσιάσει.

Για την κατασκευή του ηλιακού αερόθερμου θα ενεργοποιηθούν οι καθηγητές κ.κ. Γιώργος Βαρνάβας και Θεόδωρος Καραγιάννης, που ανέλαβαν ως συντονιστές την τεκμηρίωση και την υποβολή της πρότασης, ενώ συμμετέχουν και 10-12 μαθητές.

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας θα χρηματοδοτήσει το εγχείρημα του 3ου Γυμνασίου Βόλου με το ποσό των 1.500 ευρώ.

Σύμφωνα με την ιδέα κατασκευής, το αερόθερμο θα χρησιμοποιεί την ηλιακή ακτινοβολία η οποία θα περνά από διάφανο κάλυμμα και θα φτάνει στον επιλεκτικό «απορροφητή» όπου με τη βοήθεια οξειδίων του τιτανίου (μαύρο χρώμα) μετατρέπεται σε θερμική ενέργεια. Η θερμική ενέργεια μεταφέρεται στο σπίτι από τον αέρα που περνά γύρω από τον απορροφητή με τη βοήθεια ενός πολύ μικρού ανεμιστήρα, ο οποίος θα τροφοδοτείται από ένα αντίστοιχης ισχύος φωτοβολταϊκό πάνελ.

Όπως τονίζεται στην πρόταση, η κατασκευή θα έχει διαστάσεις: Μήκος 100 cm, πλάτος 70cm και ύψος 10cm. «Θα κατασκευάσουμε ένα πλαίσιο με τις παραπάνω διαστάσεις. Το πίσω μέρος του πλαισίου θα τοποθετηθεί μια πλάτη από αλουμίνιο ή κόντρα πλακέ θαλάσσης 4 mm. Ενδιάμεσα και σε ύψος 5εκ. θα τοποθετηθεί διάτρητο μεταλλικό πλέγμα από χαλκό ή αλουμίνιο με μαύρη μεταλλική βαφή».

Σε άλλο σημείο αναφέρεται πως «ο συλλέκτης μας θα τοποθετείται έξω από το τοίχωμα του χώρου που θέλουμε να θερμαίνει. Ανοίγουμε μια τρύπα στο τοίχωμα η οποία θα επικοινωνεί με το κάτω άνοιγμα του συλλέκτη και μονώνουμε τα κενά, ώστε να μην υπάρχουν διαρροές. Ή ενώνουμε με μια σωλήνα (σπιράλ) δημιουργώντας έτσι έναν αγωγό αέρα. Από εδώ θα μπαίνει ο κρύος αέρας του χώρου.

Το ίδιο κάνουμε και για το επάνω άνοιγμα του συλλέκτη και του τοιχώματος του χώρου μας. Από εκεί θα επιστρέφει ο θερμός πλέον αέρας ξανά στον εσωτερικό χώρο, θερμαίνοντάς τον.

Η απόδοση και τα πειραματικά δεδομένα της κατασκευής θα μελετηθούν συστηματικά σε διάφορες καιρικές συνθήκες με την καταγραφή θερμοκρασίας εισόδου και εξόδου του αέρα, την αντίστοιχη υγρασία, καθώς και την επίδραση των εσωτερικών δομικών υλικών της κατασκευής σε δύο τουλάχιστον δίδυμες κατασκευές από χαλκό και αλουμίνιο σε διαφορετικό χρώμα και υλικό «πλάτης».

Με την κατασκευή μας, μπορούμε να θερμάνουμε έναν χώρο το χειμώνα ή τουλάχιστον να βοηθήσουμε στην πιο γρήγορη θέρμανση ενός χώρου, με τη βοήθεια της ηλιακής ακτινοβολίας (τις ημέρες που μπορεί να κάνει κρύο, αλλά έχει ηλιοφάνεια, έστω και μερική). Ο συλλέκτης μας θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης σε κάθε χώρο που έχει υγρασία και χρειάζεται εξαερισμό, όπως αποθήκες, γκαράζ, υπόγεια, κ.λπ.

Με την κατασκευή αυτή προστατεύουμε το περιβάλλον, γιατί, ως γνωστόν, η χρήση μιας ανεξάντλητης και δωρεάν πηγής ενέργειας όπως είναι ο ήλιος μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (CO2)».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το