Τοπικά

Συνάντηση Μαρτύρων του Ιεχωβά: Τι είδαμε, τι ακούσαμε, τι μας εντυπωσίασε

Κυριακή πρωί και οι δρόμοι γύρω από το Κλειστό Γυμναστήριο Ν. Ιωνίας, όπως και το πάρκιγκ απέναντι απ΄αυτό είχαν κατακλυστεί από εκατοντάδες αυτοκίνητα. Σε λίγη ώρα στο Κλειστό Γυμναστήριο θα ξεκινήσει η συνέλευση περιοχής των Μαρτύρων του Ιεχωβά.
Ήδη στο εσωτερικό βρίσκονται όλοι στις θέσεις τους, ενώ επικρατεί μία πολύ ευχάριστη διάθεση. Χαμογελαστά πρόσωπα, άνθρωποι που χαιρετιούνται με αγκαλιές και φιλιά και μια παράξενη γλυκιά αναμονή για το τι θα ακολουθήσει.

Στις κερκίδες του Γυμναστηρίου κάθισαν 970 πιστοί, ενώ την προηγούμενη ημέρα σχεδόν 200 πιστοί- εθελοντές καθάρισαν το χώρο, έστησαν την εξέδρα, και την κολυμπήθρα –καθώς θα πραγματοποιούνταν και βαπτίσεις- τοποθέτησαν ειδικά πανιά για τον ήχο, αλλά και πινακίδες με το θέμα της συνέλευσης.
Με τα όσα είχα ακούσει για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, πίστευα πως θα αντικρύσω ανθρώπους που θα με κοιτάξουν εχθρικά, που ίσως θα με ανακαλύψουν πως δεν είμαι σαν κι αυτούς και θα με διώξουν κακήν κακώς.

Αντιθέτως! Η ευγένειά τους και η εξυπηρετικότητά τους ήταν κάτι που σπάνια συναντά κανείς στις μέρες μας. Ωστόσο στη συνέλευση πρέπει να είχε οριστεί dress code. Οι άνδρες φορούσαν όλοι κοστούμια, χτενισμένοι και αρωματισμένοι, ενώ οι γυναίκες ήταν ενδεδυμένες με ωραία και κομψά ρούχα και κυρίως φορέματα και φούστες μέχρι το γόνατο- μάλλον δεν είδα καμία να φορά παντελόνι-.

Περιποιημένες στην εμφάνισή τους, όμορφα βαμμένες και καλοχτενισμένες σαν να πήγαιναν στον πιο σικ γάμο! Παράλληλα, μου έκανε εντύπωση και η χρήση της τεχνολογίας. Οι περισσότεροι πιστοί εκτός από τη Γραφή τους, κρατούσαν ένα tablet ή ipad ή ένα πολύ καλό κινητό. Μέχρι και τα παιδιά!
Κανείς δεν κάπνιζε κι αργότερα ανακάλυψα το λόγο, όπως και το λόγο για την ευγένειά τους, που στο τέλος πίστεψα πως ήταν ειλικρινής, καθώς διάφορες σκέψεις κατέτρεχαν το νου μου.

Η οργάνωση ήταν ένα στοιχείο που το αντιλήφθηκα εξ αρχής. Ταξιθέτες, όχι υπάλληλοι, αλλά πιστοί που βοηθούσαν τους υπολοίπους να βρουν κάθισμα. Άνθρωποι με ενδοεπικοινωνία που οργάνωναν τα πάντα για την ομαλή έκβαση της συνέλευσης. Γι΄αυτό και καμία στιγμή δεν επικράτησε πανικός. Και φυσικά ένα πρόγραμμα που τηρήθηκε κατά γράμμα, σαν στρατιωτική εντολή.

Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης πραγματοποιήθηκαν πέντε βαπτίσεις νέων πιστών. Ο ενθουσιασμός ήταν διάχυτος τόσο στους νέους πιστούς αλλά και σε όσους παρακολούθησαν τις βαπτίσεις, οι οποίοι χειροκροτούσαν και χαμογελούσαν την ώρα που βουτούσαν οι πιστοί ένας μετά τον άλλο, στη θερμαινόμενη μικρή πισίνα.

Η διάλεξη «Πώς θα διακρίνετε το Ορθό από το Εσφαλμένο;».

Και έρχεται η ώρα που στο βήμα ανεβαίνει ο κεντρικός ομιλητής για να αναλύσει το θέμα «πώς να διακρίνετε το ορθό από το εσφαλμένο». Η πρώτη εντύπωση ήταν πως σε κάθε φράση του σχεδόν ανέτρεχε σε εδάφια της Γραφής, τα οποία επεξηγούσε.
Ανέφερε πως οι πιστοί πρέπει να «τρέφονται» κι έπειτα θα αποκτήσουν τη συνείδηση για να γνωρίζουν ποιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος. Μάλιστα, τα παραδείγματα συμπλήρωναν τους «κανόνες».
Εκείνο που πρέπει να τηρηθεί είναι ο λόγος του Ιεχωβά. Εκείνος γνωρίζει, ξέρει ποιο είναι το σωστό, γι’αυτό και θέλει να τηρούνται οι κανόνες της δικαιοσύνης. Είδα ομοιότητες με την ορθοδοξία. Ο λόγος του Θεού έχει κανόνες. Και ο λόγος του Ιεχωβά. Απλά στη δεύτερη περίπτωση, πρέπει να τηρούνται, δεν υπάρχει η ελεύθερη βούληση. Ο παράδεισος της χριστιανοσύνης, είναι ο Νέος Κόσμος για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά.

Ακούγοντας λοιπόν τη διάλεξη, κατάλαβα για ποιο λόγο δεν καπνίζουν, δεν κρατούν όπλο όταν στρατεύονται οι νέοι, είναι αρνητικοί στις ομοφυλοφιλικές σχέσεις και εν γένει κρατούν για ενάρετη, σχεδόν αποστειρωμένη –τουλάχιστον για τα δικά μου δεδομένα- ζωή.
Ο Ιεχωβά στη Γραφή ανέφερε πως ο άνδρας βρίσκεται στο πλευρό της συζύγου. Με τον ομιλητή να αναλύει πως ποτέ δεν αναφέρθηκε πως ο άνθρωπος βρίσκεται στο πλευρό ενός άλλου ανθρώπου του ιδίου φύλου. Και η ανάλυση της Γραφής, έρχεται με την πάροδο των χρόνων, Με την καθημερινή ανάγνωση και ανάλυση των εδαφίων που πρέπει να κάνει κάθε πιστός.
Έτσι, με την πάροδο του χρόνου, ο πιστός ξέρει τι πρέπει να κάνει και τι όχι. Και δεν χρειάζεται όλες οι απαγορεύσεις να αναφέρονται επακριβώς στη Γραφή. Η γνώση της, φέρνει την ενόραση.

Σε ότι αφορά τον πόλεμο, οι Μάρτυρες είναι υπέρ της ειρήνης και δεν το διαπραγματεύονται- σ’ αυτό βέβαια το σημείο έχω ενστάσεις, μιας και οι υπόλοιποι που δεν είμαστε Μάρτυρες του Ιεχωβά θέλουμε τον πόλεμο και κρατούμε όπλα ή προστατεύουμε τη χώρα;-όπως και αρνούνται να βλάψουν τον εαυτό τους με κάθε τρόπο και μια μεγάλη απαγόρευση είναι το κάπνισμα. Το κάπνισμα καταστρέφει σύμφωνα με τον ομιλητή και το σώμα και το πνεύμα, καθώς είναι μία είδους εξάρτηση, όπως και τα ναρκωτικά.
Εκείνο που κατάλαβα είναι πως η Γραφή για εκείνους είναι οδηγός και κανόνας και δεν υπάρχει αμφισβήτηση. Ο Ιεχωβά ξέρει. Εμείς ακολουθούμε. Ίσως αυτές οι φράσεις να είναι οι πιο χαρακτηριστικές για το εν λόγω δόγμα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το