Τοπικά

«Βροχή» οι καταγγελίες από τους καταναλωτές για την ακρίβεια

 

Πολλές είναι το τελευταίο εξάμηνο οι καταγγελίες πολιτών στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου για την ακρίβεια που υπάρχει σχεδόν σε όλα τα αγαθά, διατροφικά και άλλα. Την ίδια στιγμή μπερδεμένοι μάλλον είναι οι καταναλωτές με την ερμηνεία των χρωματιστών τιμολογίων ενέργειας που θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου.
«Για να επιλέξει κάποιος τιμολόγιο, θα πρέπει να είναι μάντης και να δει, πώς θα κινηθούν οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας. Για παράδειγμα, αν ξέραμε ότι οι τιμές θα είναι σταθερές θα συνέφερε να επιλέξουμε το σταθερό τιμολόγιο με τη μπλε σήμανση» τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου κ. Αλέξανδρος Κουτσελίνης και πρόσθεσε πως «το πράσινο τιμολόγιο είναι αυτό που έχουμε σήμερα και το οποίο αυξομειώνεται ανάλογα με τις διεθνείς τιμές στην αγορά και σε σχέση με κάποιους άλλους παράγοντες που παίζουν ρόλο. Με το πράσινο τιμολόγιο θα αυξομειώνεται η τιμή κάθε πρώτη του μηνός. Το κίτρινο τιμολόγιο είναι επίσης κυμαινόμενο, αλλά έχει μεγαλύτερη εξάρτηση με τη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Το κίτρινο τιμολόγιο αφορά κυρίως μεγάλες καταναλώσεις. Τέλος τα πορτοκαλί τιμολόγια είναι τα τιμολόγια των οποίων η τιμή μεταβάλλεται με βάση τις τιμές της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας εντός της ημέρας. Πάντως όποιος βρίσκεται στο πράσινο τιμολόγιο και δεν θέλει να το αλλάξει, δεν είναι υποχρεωμένος να κάνει κάποια ενέργεια μέχρι τέλος του χρόνου».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «το πιο σημαντικό είναι να παραμείνουν οι τιμές σε αυτά τα επίπεδα, ακόμη και να μειωθούν, και να μην έχουμε τις τεράστιες ανατιμήσεις που καταγραφήκαν πέρυσι με το πρόσχημα της αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου, όπου θεωρήσαμε ότι όλη η ηλεκτρική ενέργεια παραγόταν από το συγκεκριμένο είδος. Αυτή τη στιγμή οι τιμές στο φυσικό αέριο και στην κιλοβατώρα της ηλεκτρικής ενέργειας σε σχέση με πέρυσι έχουν μειωθεί, αν και βέβαια παραμένουν αρκετά υψηλότερα σε σχέση με πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία. Υπενθυμίζουμε πως πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία η τιμή της κιλοβατώρας ήταν κυρίως σε μονοψήφιο νούμερο, ενώ λίγο μετά τον πόλεμο έφτασε σε δυσθεώρητα ύψη και μόνο με την επιδότηση του κράτους έφτανε στα 30 λεπτά την κιλοβατώρα. Τώρα βρίσκεται γύρω στα 14-15 λεπτά και πάλι ακριβότερα σε σχέση με πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία».
Μάλιστα ανέφερε πως «τα κέρδη των εταιρειών ενέργειας ήταν πολύ μεγάλα και το 2022 και πρόκειται για χρήματα που έφυγαν από τις τσέπες των καταναλωτών. Βλέπουμε για παράδειγμα τη ΔΕΗ που ήταν για χρόνια προβληματική επιχείρηση, τώρα πάει και κάνει εξαγορές. Και τώρα έχουμε τα χρωματιστά τιμολόγια όπου και πάλι δεν υπάρχει μια ξεκάθαρη τιμή για τον καταναλωτή. Επίσης κάθε εταιρεία έχει πέντε και έξι διαφορετικά τιμολόγια και δεν μπορεί να βγάζει εύκολα άκρη ο καταναλωτής».

Μεγάλη η ακρίβεια,
πιέζονται και τα
μεσαία στρώματα

Ο κ. Κουτσελίνης αναφέρθηκε και στην ακρίβεια των αγαθών επισημαίνοντας πως «πλέον εκλείπουν οι άλλοι λόγοι που πέρυσι πυροδότησαν το κύμα ακρίβειας, όπως οι πρώτες ύλες, τα μεταφορικά, η ενέργεια, και πλέον έχει απομείνει το κέρδος των εταιρειών οι οποίες δεν βάζουν νερό στο κρασί τους. Οι τιμές των αγαθών θα έπρεπε εδώ και οκτώ μήνες να έχουν σταθεροποιηθεί ή και να μειωθεί. Αντί γι’ αυτό έχουμε συνεχόμενες αυξήσεις με ρυθμό καταιγιστικό, εκτός από τα ελληνικά αλλά και σε εισαγόμενα προϊόντα. Οι αυξήσεις τα τελευταία χρόνια έχουν φτάσει ακόμη και το 30%. Μάλιστα οι αυξήσεις στα εισαγόμενα προϊόντα ξεπερνούν το 100%. Και όλα αυτά συμβαίνουν παρά την επιβολή προστίμων. Το καλάθι του νοικοκυριού, τα πρόστιμα δεν φέρνουν αποτέλεσμα. Όλο και περισσότερα νοικοκυριά από τα μεσαία στρώματα δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα για την αγορά των ειδών διατροφής».
Ο ίδιος σημείωσε πως «έχουμε πολλές αναφορές, δεκάδες κάθε μήνα, στην ένωση καταναλωτών για την ακρίβεια των προϊόντων. Και αυτές οι καταγγελίες έχουν αυξηθεί πολύ το τελευταίο εξάμηνο, γιατί οι πολίτες έχουν καταλάβει ότι η ακρίβεια οφείλεται στην αισχροκέρδεια, καθώς έχουν εκλείψει οι διεθνείς παράγοντες. Κάποιος συμπολίτης επικοινώνησε μαζί μας και μας είπε πως μέσα σε δεκαπέντε μέρες είδε αύξηση σε ένα προϊόν της τάξης του 80%. Άλλοι μας στέλνουν φωτογραφίες από το εξωτερικό και μας δείχνουν τις διαφορές τιμών σε ομοειδή προϊόντα, ακόμη και σε ελληνικά προϊόντα που πωλούνται στο εξωτερικό. Γενικότερα οι καταγγελίες γίνονται με ηλεκτρονικά μηνύματα, φωτογραφίες, εικόνες, τηλέφωνα».

Share

Πρόσφατα άρθρα

Κάλεσμα από την Ομάδα Αλληλοβοήθειας Βόλου

  Και φέτος τα Χριστούγεννα, η Ομάδα Αλληλοβοήθειας Βόλου, απευθύνει κάλεσμα για αλληλεγγύη προς τους…

7 Δεκεμβρίου 2023

Αρνητικό ρεκόρ για Ελλάδα – Στην 6η θέση παγκοσμίως στη γήρανση του πληθυσμού

Στη διάρκεια του 2022, δηλαδή του τελευταίου έτους για το οποίο η ΕΛΣΤΑΤ έχει ολοκληρωμένη…

7 Δεκεμβρίου 2023

Επίσημη πρώτη Χαρίτση στη Βουλή για το φορολογικό: Η έμμεση απάντηση στον Τσίπρα για την «ανάγκη συνεννόησης»

Την καταψήφιση του νομοσχεδίου για τα μέτρα ενάντια στην φοροδιαφυγή επέλεξε η Νέα Αριστερά, με…

6 Δεκεμβρίου 2023

Αλέξης Τσίπρας: Νέα παρέμβαση από τη Ρώμη για τον «εμφύλιο» στην Αριστερά και τη διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ

Σε νέα παρέμβαση προχώρησε ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, από την Ιταλία. Ο…

6 Δεκεμβρίου 2023

Δείτε photos -videos από τη φωτιά σε διαμέρισμα στη Βασσάνη

Υπό έλεγχο έχει τεθεί η φωτιά που ξέσπασε σήμερα το βράδυ στο δεύτερο όροφο διπλοκατοικιας…

6 Δεκεμβρίου 2023

Η ακρίβεια βγάζει στον δρόμο τους καταναλωτές

Η μικρή αποκλιμάκωση του ελληνικού πληθωρισμού τον Νοέμβριο δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας για ένα…

6 Δεκεμβρίου 2023