Σύμφωνα με τον ίδιο κατάλογο το σύνολό των ναυαγίων στις ελληνικές θάλασσες, μαζί με σκάφη άλλης εθνικότητας (κυρίως Βρετανικά, Γερμανικά και Ιταλικά), ξεπερνάει τα 1000 εκείνη την περίοδο. Στην περιοχή του ΒΔ Αιγαίου μόνον, καταγράφεται η παρουσία 14 βρετανικών, 2 ελληνικών και 2 γερμανικών υποβρυχίων, με συνέπεια την πρόκληση 55 συνολικά καταγεγραμμένων ναυαγίων (μεταξύ των οποίων και του Υ/Β Κατσώνης). Ειδικότερα για την περιοχή του Παγασητικού και του Πηλίου εντοπίζονται στοιχεία για την βύθιση 70 σκαφών από διάφορες αιτίες.
Από τα παραπάνω ναυάγια, 25 προκλήθηκαν κατά την αεροπορική επιδρομή των βρεττανών στο Βόλο (μέσα Οκτωβρίου του 1944) και 16 στην δράση τουλάχιστον 5 υποβρυχίων (από το καλοκαίρι του 1943 μέχρι το καλοκαίρι του 1944), ενώ τα υπόλοιπα από διάφορες άλλες αιτίες. Τα 33 ήταν ενταγμένα στη ναυτική δύναμη της Γερμανίας, άλλα 33 ήταν υπό ελληνική σημαία, 3 ήταν γαλλικά και 1 ιταλικό.
Λίγο μετά το τέλος του πολέμου, στις 28/4/1946, σε μια δημοσίευση της εφημερίδας “Ταχυδρόμος” με τίτλο “Ποία πλοία απωλέσθησαν εκ των νηολογημένων εν Βόλω”, αναφέρονται 40 ναυάγια από πολεμικές ενέργειες στην συγκεκριμένη περιοχή. Η δημοσίευση γράφει “Τα απωλεσθέντα κατά τη διάρκειαν του πολέμου και τη κατοχής σκάφη εκ των νηολογημένων εις το Λιμεναρχείον Βόλου, κατά σχετικόν πίνακα καταρτισθέντα υπό της λιμενικής αρχής, είναι τα κατωτέρω…”. Συνεχίζοντας η ίδια δημοσίευση αναφέρει ότι, “Πρέπει να σημειωθεί ότι εκτός των ανωτέρω βυθισθέντων σκαφών υπάρχουν και άλλα εκ των νηολογημένων εις το Λιμεναρχείο Βόλου, τα οποία εβυθίσθησαν εις άλλας ελληνικάς θαλάσσας, συνεπεία πολεμικών αιτιών” (Γρ. Καρταπάνης, 2015.β).
Φαίνεται ότι αρκετές από τις βυθίσεις έγιναν για να εμποδιστεί η χρήση των πλοίων από τον εχθρό. Είναι χαρακτηριστικό ότι 9 από τα παραπάνω “διανοίχθηκαν με δυναμίτιδα υπό βρεττανικής μονάδος“, τον Απρίλιο του 1941 (αμέσως μετά την εισβολή των Γερμανών) και άλλα 17 “εβυθίσθησαν υπό των Γερμανών κατά την ημέρα αποχωρήσεώς των” ή από τον συμμαχικό βομβαρδισμό, τον Οκτώβριο του 1944.
Συγκρίνοντας τα παραπάνω στοιχεία φαίνεται ότι οι δυο καταγραφές αναφέρονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία σε διαφορετικά πλοία. Ένα πρώτο συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι το πλήθος των πλοίων που ναυάγησαν κατά τη διάρκεια του ΒΠΠ στην περιοχή του Παγασητικού και του Πηλίου ξεπερνάει τα 100.
Το 2012 δημοσιεύθηκε μια πρωτόλεια έρευνα 36 σελίδων (που στηρίχθηκε σε πληροφορίες από πολεμικά ημερολόγια, βιβλία, συγγράμματα και εργασίες για τα ναυάγια στο νότιο Πήλιο), η οποία αναφέρει 13 ναυάγια “εκ των οποίων τα περισσότερα προέκυψαν σαν απόρροια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου” (Δ. Γκαλόν, 2012). Οι θέσεις ναυάγησης για κάποια έχουν εντοπιστεί, όπως επίσης είναι γνωστό και ότι αρκετά από αυτά έχουν ανελκυστεί ή διαλυθεί.