Τοπικά

Στο 1ο ειδικό δημοτικό ο Αμερικανός πρέσβης Τζόρτζ Τσούνης – Μυήθηκε στο πρόγραμμα της αντίστροφης συμπερίληψης

Το 1ο Ειδικό Δημοτικό Νέας Ιωνίας «Οι Κένταυροι», όπου εφαρμόζεται το καινοτόμο πρόγραμμα της αντίστροφης συμπερίληψης, επισκέφθηκε χθες το μεσημέρι ο Πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ελλάδα κ. Τζόρτζ Τσούνης.
Ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός πρεσβευτής ενδιαφέρθηκε να μεταβεί στον Βόλο για να γνωρίζει από κοντά πώς υλοποιείται η σημαντική αυτή παιδαγωγική μέθοδος στην ειδική αγωγή η οποία βέβαια στις ΗΠΑ είναι περισσότερο διαδεδομένη.
Εκπαιδευτικοί και μαθητές υποδέχτηκαν τον κ. Τσούνη στον σχολείο και τον ξενάγησαν στους χώρους, όπως στις αίθουσες, ενώ του ανέπτυξαν την υλοποίηση του προγράμματος. Παρόντες ήταν και καθηγητές από το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και ειδικότερα το παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.
Ο κ. Τσούνης ήρθε στο σχολείο του Βόλου κατόπιν πρόσκλησης από το υπουργείο παιδείας, με την υφυπουργό παιδείας κ. Ζέττα Μακρή να τον υποδέχεται στο ειδικό δημοτικό, ενώ παρόντες ήταν μεταξύ άλλων και ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Χαράλαμπος Μπιλλίνης αλλά και ο Διευθυντής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γιώργος Πολύζος.

Σε δηλώσεις του ο κ. Τσούνης τόνισε πως «είναι μεγάλη τιμή και χαρά μου που βρέθηκα στον Βόλο. Επίσης τιμή μου είναι που συνεργαζόμαστε ως αμερικανική πρεσβεία με το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας».
Ο ίδιος έμεινε ενθουσιασμένος από την παιδαγωγική δουλειά που γίνεται στο 1ο ειδικό δημοτικό λέγοντας πως «άνοιξε η καρδιά μου από τη βοήθεια που παρέχεται στους μαθητές. Θα ήθελα σε κάθε γωνιά της χώρας να προσφέρεται αντίστοιχη βοήθεια και κάθε παιδί να έχει την ευκαιρία να γίνει αυτό που θέλει στη ζωή. Τα πάντα ξεκινούν από το σχολείο και ως πατέρας τριών παιδιών που είμαι, θα ήθελα να έχουν όλες τις ευκαιρίες για να μάθουν. Οι ευκαιρίες της ζωής αρχίζουν από το σχολείο. Κάθε παιδί είναι διαφορετικό. Οι αδελφές μου είναι δασκάλες και ξέρω τη δουλειά που κάνουν. Είναι η δουλειά της καρδιάς. Ευχαριστώ το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για τη συμβολή του».

Η κ. Ζέττα Μακρή τόνισε πως «ήταν πολύ χρήσιμη η επίσκεψη του Αμερικανού πρέσβη κ. Τζορτζ Τσούνη στον Βόλο. Από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας εφαρμόζεται στο 1ο ειδικό δημοτικό το πρόγραμμα της αντίστροφης συμπερίληψης δηλαδή παιδιά της γενικής εκπαίδευσης διδάσκονται εθελοντικά μαζί με παιδιά της ειδικής αγωγής. Αυτό έχει εφαρμοστεί στις ΗΠΑ με εξαιρετικά αποτελέσματα και είναι ανάμεσα στα αποτελέσματα που εξετάζουμε και εμείς να εφαρμόσουμε στη νομοθεσία που θα εισηγηθούμε πιθανότατα τον επόμενο μήνα. Το πρόγραμμα αυτό εφαρμόζεται από το 2023 και μόνο στο 1ο ειδικό δημοτικό Νέας Ιωνίας».
Από την πλευρά του ο επίκουρος καθηγητής του παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής κ. Αντώνης Χρήστου τόνισε πως «είχαμε ένα όραμα να υλοποιήσουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, εδώ στον Βόλο, το πρόγραμμα της αντίστροφης συμπερίληψης που εφαρμόζεται για πολλά χρόνια στις ΗΠΑ. Και αφορά την ευαισθητοποίηση των μαθητών γενικής παιδείας σε θέματα αναπηρίας, ενώ στη συνέχεια εντάσσονται στο ειδικό σχολείο για να μάθουν και να βοηθήσουν τους συμμαθητές τους σε ζευγάρια. Η καινοτομία του προγράμματος είναι ότι εξελίσσουμε το ειδικό σχολείο σε ένα ανοικτό περιβάλλον, με όφελος για τα παιδιά από όλη την τοπική κοινότητα της Νέας Ιωνίας. Βρισκόμαστε σε μια συνεργασία με την αμερικανική πρεσβεία σε θέματα συμπερίληψης ατόμων με αναπηρία και η υποστήριξή τους μέχρι στιγμής ήταν πολύ σημαντική, όπως βέβαια και της υφυπουργού παιδείας κ. Ζέττας Μακρή. Ουσιαστικά με το πρόγραμμα αυτό ενισχύουμε την κοινή μάθηση, σπάμε στερεότυπα και τονώνουμε την ενσυναίσθηση για θέματα διαφορετικότητας».

Με Τζορτζ Τσούνη
η Ζέττα Μακρή

Η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και βουλευτής Ν. Μαγνησίας Ζέττα Μ. Μακρή υποδέχτηκε τον Πρέσβη των ΗΠΑ Τζορτζ Τσούνη στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο «Κένταυροι» στον Βόλο, για μια προγραμματισμένη επίσκεψη στο πλαίσιο του νέου προγράμματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την Ειδική Αγωγή.
Η κ, Μακρή μίλησε για ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει, θα κατοχυρώνει και θα ενδυναμώνει την ειδική εκπαίδευση, μέσα από ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις προς όφελος των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν το λειτούργημα της εκπαίδευσής τους. Ενώ τόνισε ότι «η ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών στην εκπαίδευση, η συμπερίληψη, η προσβασιμότητα και η διαρκής προσπάθεια για την άρση των εμποδίων στην μάθηση για όλους είναι βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το