Άρθρα

“Να δώσουμε άμεσα λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης”

Του Βασίλη Γιαννουλή*

Η πόλη του Βόλου συνεχίζει να αντιμετωπίζει το πολύ σοβαρό πρόβλημα του κυκλοφοριακού. Στις ώρες αιχμής οι κεντρικές οδοί δέχονται μεγάλο φόρτο αυτοκινήτων και τα μποτιλιαρίσματα είναι συνεχή και αυξανόμενα, ενώ με τα διπλοπαρκαρίσματα και την παράνομη στάθμευση η κατάσταση γίνεται όλο και χειρότερη.
Διάφορα μέτρα έχουν δοκιμαστεί, αλλά η πόλη δεν μπόρεσε να βρει λύση. Να θυμηθούμε τις κορύνες, ενώ τώρα έχουμε τις λεωφορειολωρίδες και τους κυκλικούς κόμβους.
Εδώ να επισημάνουμε πως το κυκλοφοριακό δεν πρέπει να απασχολεί μόνο τις πολύ γνώστες τέσσερις οδούς, Ιάσονος, Δημητριάδος, Καρτάλη και Ιωλκού, αλλά και την οδό Πολυμέρη, την 2ας Νοεμβρίου, την Αναπαύσεως, τη Μαιάνδρου, την Εθνικών Αγώνων και άλλες.

Η δημιουργία των κυκλικών κόμβων μπορεί να επιτάχυνε την κυκλοφορία των οχημάτων στα σημεία που κατασκευάστηκαν δημιουργώντας και μια αισθητική εικόνα, ωστόσο μεταφέρουν το πρόβλημα στο κέντρο της πόλης, καθώς προσφέρεται το κίνητρο να εισρέουν στις κεντρικές οδούς περισσότερα οχήματα και έτσι να προκαλούνται συχνότερα πλέον τα μποτιλιαρίσματα.
Είναι σαφές ότι θα πρέπει να επικαιροποιηθεί η κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη και να υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός για το πολύ σημαντικό αυτό ζήτημα που αφορά στην ποιότητα ζωής, την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων μας.
Ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να περιλαμβάνει τις προτάσεις των επαγγελματιών οδηγών ταξί, του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου, του ΤΕΕ και άλλων αρμόδιων που μπορούν και θέλουν να καταθέσουν μια πρόταση.

Η επαρκής και μόνιμη λύση του κυκλοφοριακού συνδέεται άμεσα και με την προώθηση και εντονότερη χρήση των μαζικών μέσων μεταφοράς και άλλων οικολογικών μέσων, όπως του ποδηλάτου. Χρειάζεται να απεξαρτηθούμε από τη συστηματική χρήση του αυτοκινήτου και να χαρούμε περισσότερο την πόλη μας.
Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να εξεταστεί η αναδιαμόρφωση και του αστικού χώρου με κατασκευή μεγαλύτερων πεζοδρομίων όπου απαιτείται, ώστε οι πεζοί να μπορούν να κινούνται με ασφάλεια και άνεση.

Από την απερχόμενη Δημοτική Αρχή δεν υπήρξε κανένας συνολικός σχεδιασμός, παρά μόνο αποσπασματικά μέτρα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας.
Αντιθέτως η επικεφαλής του συνδυασμού «Βόλος Έξυπνη Πόλη» κ. Νάνσυ Καπούλα με την ιδιότητα της μηχανικού και της προέδρου του ΤΕΕ έχει όλη τη γνώση και την εμπειρία για να δώσει τις λύσεις που απαιτούνται στο πλαίσιο μιας βιώσιμης πόλης που όλοι θέλουμε και επιδιώκουμε.

*Ο Βασίλης Γιαννουλής είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό «Βόλος Έξυπνη Πόλη»

Share

Πρόσφατα άρθρα

Ναυάγιο στη Λέσβο: Το μυστήριο με το φορτίο του «Raptor» που βυθίστηκε – Το σενάριο με το λαθρεμπόριο όπλων

Τα μυστικά που πήρε μαζί του στον βυθό της θάλασσας το φορτηγό πλοίο Raptor που…

28 Νοεμβρίου 2023

Μαγική η φωταγώγηση του Βόλου για τα Χριστούγεννα – Δείτε φωτογραφίες

Μία ιδιαίτερη βραδιά σήμερα το βράδυ για τον πολύπαθο Βόλο, που μετά τις δύο μεγάλες…

28 Νοεμβρίου 2023

Γαλλία: Βάζει «φρένο» στο κάπνισμα αυξάνοντας την τιμή ενός πακέτου στα 12 ευρώ

Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα βάζουν τα επόμενα χρόνια οι Γάλλοι καπνιστές, που θα…

28 Νοεμβρίου 2023

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής το ν/σ για τα «κόκκινα» δάνεια – «Ναι» από ΝΔ, καταψήφισαν τα κόμματα

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία επί της αρχής του, από την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, το νομοσχέδιο…

28 Νοεμβρίου 2023

Πρόεδρος ο Αλέξης Χαρίτσης στη νέα κοινοβουλευτική ομάδα των «11»

Πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας των αποχωρησάντων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ορίστηκε ο Αλέξης Χαρίτσης, έπειτα…

28 Νοεμβρίου 2023

Γλυπτά του Παρθενώνα – «Το Βρετανικό Μουσείο να δανείσει τα Μάρμαρά του στο Μουσείο Ακρόπολης, πρέπει να εκτεθούν στο φυσικό τους περιβάλλον», γράφουν οι Times

Σε σημερινό δημοσίευμά τους, οι «Times» της Βρετανίας χαρακτηρίζουν «εύγλωττο» τον Κυριάκο Μητσοτάκη, παίρνοντας θέση…

28 Νοεμβρίου 2023