Άρθρα

“Να δώσουμε άμεσα λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης”

Του Βασίλη Γιαννουλή*

Η πόλη του Βόλου συνεχίζει να αντιμετωπίζει το πολύ σοβαρό πρόβλημα του κυκλοφοριακού. Στις ώρες αιχμής οι κεντρικές οδοί δέχονται μεγάλο φόρτο αυτοκινήτων και τα μποτιλιαρίσματα είναι συνεχή και αυξανόμενα, ενώ με τα διπλοπαρκαρίσματα και την παράνομη στάθμευση η κατάσταση γίνεται όλο και χειρότερη.
Διάφορα μέτρα έχουν δοκιμαστεί, αλλά η πόλη δεν μπόρεσε να βρει λύση. Να θυμηθούμε τις κορύνες, ενώ τώρα έχουμε τις λεωφορειολωρίδες και τους κυκλικούς κόμβους.
Εδώ να επισημάνουμε πως το κυκλοφοριακό δεν πρέπει να απασχολεί μόνο τις πολύ γνώστες τέσσερις οδούς, Ιάσονος, Δημητριάδος, Καρτάλη και Ιωλκού, αλλά και την οδό Πολυμέρη, την 2ας Νοεμβρίου, την Αναπαύσεως, τη Μαιάνδρου, την Εθνικών Αγώνων και άλλες.

Η δημιουργία των κυκλικών κόμβων μπορεί να επιτάχυνε την κυκλοφορία των οχημάτων στα σημεία που κατασκευάστηκαν δημιουργώντας και μια αισθητική εικόνα, ωστόσο μεταφέρουν το πρόβλημα στο κέντρο της πόλης, καθώς προσφέρεται το κίνητρο να εισρέουν στις κεντρικές οδούς περισσότερα οχήματα και έτσι να προκαλούνται συχνότερα πλέον τα μποτιλιαρίσματα.
Είναι σαφές ότι θα πρέπει να επικαιροποιηθεί η κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη και να υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός για το πολύ σημαντικό αυτό ζήτημα που αφορά στην ποιότητα ζωής, την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων μας.
Ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να περιλαμβάνει τις προτάσεις των επαγγελματιών οδηγών ταξί, του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου, του ΤΕΕ και άλλων αρμόδιων που μπορούν και θέλουν να καταθέσουν μια πρόταση.

Η επαρκής και μόνιμη λύση του κυκλοφοριακού συνδέεται άμεσα και με την προώθηση και εντονότερη χρήση των μαζικών μέσων μεταφοράς και άλλων οικολογικών μέσων, όπως του ποδηλάτου. Χρειάζεται να απεξαρτηθούμε από τη συστηματική χρήση του αυτοκινήτου και να χαρούμε περισσότερο την πόλη μας.
Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να εξεταστεί η αναδιαμόρφωση και του αστικού χώρου με κατασκευή μεγαλύτερων πεζοδρομίων όπου απαιτείται, ώστε οι πεζοί να μπορούν να κινούνται με ασφάλεια και άνεση.

Από την απερχόμενη Δημοτική Αρχή δεν υπήρξε κανένας συνολικός σχεδιασμός, παρά μόνο αποσπασματικά μέτρα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας.
Αντιθέτως η επικεφαλής του συνδυασμού «Βόλος Έξυπνη Πόλη» κ. Νάνσυ Καπούλα με την ιδιότητα της μηχανικού και της προέδρου του ΤΕΕ έχει όλη τη γνώση και την εμπειρία για να δώσει τις λύσεις που απαιτούνται στο πλαίσιο μιας βιώσιμης πόλης που όλοι θέλουμε και επιδιώκουμε.

*Ο Βασίλης Γιαννουλής είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό «Βόλος Έξυπνη Πόλη»

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το