Τοπικά

Πιο κοντά στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου η σιδηροδρομική γραμμή για Αλμυρό

Μερική τροποποίηση της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής για μήκος περίπου 13,50χλμ. σε σχέση με τη χάραξη που έχει αδειοδοτηθεί, προβλέπουν οι περιβαλλοντικοί όροι της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), του έργου «Σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου με το εργοστάσιο SOVEL στον Αλμυρό Μαγνησίας». Να αναφερθεί ότι η ΜΠΕ έχει διαβιβαστεί στη Γραμματεία του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας, για την τροποποίηση της από 9/11/2011 απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, ενώ ο σχετικό φάκελος είναι αναρτημένος στον ιστότοπο της Περιφέρειας Θεσσαλίας www.thessaly.gov.gr, με ημερομηνία λήξης της διαβούλευσης την 20η Ιουνίου 2024.

Η προς τροποποίηση ΜΠΕ εστάλη για γνωμοδότηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Αλμυρού.
Το ήδη αδειοδοτημένο έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία μονής κανονικής σιδηροδρομικής Γραμμής (Σ.Γ.) για τη σύνδεση του εργοστασίου SOVEL στον Αλμυρό με την υφιστάμενη Σ.Γ. Λάρισας – Βόλου στον υφιστάμενο Σ.Σ. Λατομείου, μήκους περίπου 34,90km.
Στο πλαίσιο προσέλκυσης νέων μεγάλων βιομηχανικών επενδύσεων με σκοπό την αύξηση του εμπορευματικού έργου, ο Ο.Σ.Ε. εξέτασε τη δυνατότητα σύνδεσης της ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η περιοχή προβλέπεται να αποτελέσει τη νέα ΒΙ.ΠΕ. του Βόλου, αφού η υφιστάμενη έχει κορεστεί και δεν έχει δυνατότητα επέκτασης.
Σκοπός της σιδηροδρομικής σύνδεσης είναι να καλύψει καταρχάς την μεταφορά των εμπορευμάτων από την περιοχή του συγκροτήματος της βαριάς βιομηχανίας της SOVEL προς τα βόρεια της Ελλάδας και στη συνέχεια προς την Ευρώπη. Παράλληλα, η νέα Σ.Γ. θα έχει τη δυνατότητα, με τη δημιουργία Σ.Σ. να:
– Συνδεθεί με τον υφιστάμενο Σ.Σ. στο Αερινό οπότε και τμήμα αυτής θα μπορέσει να αποτελέσει μέρος μιας μελλοντικής σιδηροδρομικής σύνδεσης του Βόλου μέσω Καλαμπάκας με τον σχεδιαζόμενο Δυτικό Σιδηροδρομικό άξονα.
– Συνδεθεί με τις εγκαταστάσεις του Αεροδρομίου της Ν.Αγχιάλου, αν αυτό κριθεί αναγκαίο.
– Να εξυπηρετήσει τις μετακινήσεις των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής Αλμυρού, με τη δημιουργία του προτεινόμενου Σ.Σ. στην περιοχή αυτή.
Μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί κάποια εργασία για την κατασκευή και λειτουργία της
υπό μελέτη σιδηροδρομικής σύνδεσης.
Η σύνδεση της Σ.Γ. ξεκινάει από το Σ.Σ. Λατομείου και οδεύει νότια, διερχόμενη δυτικά του κρατικού αερολιμένα Ν. Αγχιάλου και ανατολικά του Αλμυρού για να καταλήξει στο εργοστάσιο της SOVEL.
H τροποποίηση της χάραξης εκκινεί βόρεια του κρατικού αερολιμένα Ν. Αγχιάλου και καταλήγει στο εργοστάσιο της SOVEL παρουσιάζοντας μια μικρή διαφοροποίηση στην τελική θέση και είναι συνολικού μήκους 13,45 km.
Μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί κάποια εργασία για την κατασκευή και λειτουργία της υπό μελέτη Σ.Γ. Από την αρχική αδειοδότηση του έργου έως σήμερα έχει προκύψει η ανάγκη μερικής τροποποίησης της χάραξης της Σ.Γ. (για μήκος 13,50 km) σε σχέση με τη χάραξη που έχει αδειοδοτηθεί, έτσι ώστε η Σ.Γ. να διέρχεται πλησιέστερα του αεροδρομίου της Ν.Αγχιάλου και του οικισμού του Αλμυρού, ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση των επιβατών. Το συνολικό μήκος της Σ.Γ. μετά την τροποποίηση θα είναι της ίδιας τάξης μεγέθους, δεν διέρχεται από ευαίσθητες περιβαλλοντικά περιοχές ενώ διέρχεται από περιοχές τόσο δασικές όσο και μη δασικές. Η τροποποίηση της Σ.Γ. διέρχεται από περιοχή χαρακτηρισμένη ως Άλλος Βιότοπος με ονομασία «Ρέμα Χολόρεμα Θεσσαλίας». Δεν διέρχεται εντός ορίων οικισμών.
Κατά μήκος της αδειοδοτημένης και επικαιροποιημένης Σ.Γ. προβλέπονται όλα τα απαραίτητα τεχνικά και υδραυλικά έργα, όπως Σ.Σ., σήραγγες, γέφυρες, οχετοί, κ.λπ. Ενώ προβλέπονται οι απαιτούμενες αποκαταστάσεις του οδικού δικτύου και των δικτύων κοινής ωφέλειας. Οι περιοχές από τις οποίες διέρχεται η αιτούμενη τροποποίηση είναι πεδινές γεωργικές εκτάσεις. Για αυτό, πριν την κατασκευή του έργου θα εκπονηθεί πλήρης μελέτη απαλλοτρίωσης κτηματολογίου, η οποία θα λαμβάνει υπόψη τις διανομές που υφίστανται στην περιοχή.
Η Σ.Γ. θα συνδέει την πόλη του Αλμυρού και το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου με την υφιστάμενη γραμμή Λάρισας – Βόλου μέσω της διαμόρφωσης αντίστοιχων Σ.Σ. Έτσι, η Σ.Γ. θα αποτελέσει προαστιακή σύνδεση της περιοχής του Αλμυρού με το Βόλου. Αναμένονται 10 δρομολόγια εμπορευματικής λειτουργίας πλην Κυριακής και αργιών. Ακόμα, προβλέπονται 12 ζεύγη δρομολογίων μεταξύ Βόλου και Αλμυρού.
Η σύνδεση της Σ.Γ. Λάρισας – Βόλου με τη SOVEL αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης μελέτης με τίτλο «Σύνδεση ΒΙ.ΠΕ. Π.Ε. Μαγνησίας, λιμένος Βόλου και αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΣΕ».

Επιβατική λειτουργία
Για την εκτέλεση του επιβατικού έργου απαιτούνται δύο κινητήριες μονάδες με συχνότητα δρομολογίων ανά μία ώρα της ώρες της αιχμής (πρωί και μεσημέρι) και ανά δύο ώρες το υπόλοιπο διάστημα. Επίσης, για τη λειτουργία της γραμμής ως προαστιακής, θα απαιτηθεί η δημιουργία αποβαθρών με στέγαστρα στους Σ.Σ. Λατομείου, Αερινού, Αεροδρομίου, Αλμυρού. Στις παραπάνω θέσεις πρέπει να δημιουργηθεί κατάλληλη οδική πρόσβαση και χώροι στάθμευσης. Συνολικά, εκτιμάται ότι θα εκτελούνται περίπου 12 ζεύγη δρομολογίων μεταξύ Βόλου και Αλμυρού από τις 6 το πρωί έως τις 10 το βράδυ.

Περιβαλλοντική Διαχείριση
Η εφαρμογή Σχεδίου Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (Σ.Π.Δ.) κατά την κατασκευή και λειτουργία της Σ.Γ. αποτελεί θεμελιώδες παράγοντα για την αποτελεσματική προστασία του περιβάλλοντος, την παρακολούθηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των έργων αυτών. την άμεση αντιμετώπισή τους με τη λήψη των κατάλληλων μέτρων και την εφαρμογή των τιθέμενων Περιβαλλοντικών Όρων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το