Τοπικά

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: 2η Διακρατική Συνάντηση στο πλαίσιο του έργου Πολιτειότητα και Μαθηματικά

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Sheffield (UK), το Πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου (RO), το εκπαιδευτικό μουσείο MATHEMATICUM (DE), το Ινστιτούτο Agha Khan Foundation (PO) και το Κέντρο Φιλοσοφίας για Παιδιά (UK) πραγματοποίησε με επιτυχία την 2η διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του έργου Πολιτειότητα και Μαθηματικά (Citizenship and Mathematics) μεταξύ 18 και 20 Απρίλη 2018. Το έργο εστιάζει στη δημιουργία και χρήση παιδαγωγικού υλικού και δράσεων με σκοπό την ευαισθητοποίηση για την ανάγκη επαναπροσέγγισης της σχέσης πολιτειότητας και μαθηματικής γνώσης στο πλαίσιο του ευρύτερου προβληματισμού για τα εκπαιδευτικά κοινά, την διακυβέρνηση και την παγκοσμιοποίηση στην πολυπολιτισμική μας κοινωνία.

Ευρύτερος στόχος του έργου είναι να εντοπίσει τρόπους με τους οποίους τα παιδιά σήμερα συνδέονται με τα μαθηματικά ως πράξη χειραφέτησης, αυτονομίας και δημιουργικής συμμετοχής στα κοινά, αλλά και να διερευνήσει κατά πόσο ποικίλες δεξιότητες που αφορούν την κριτική σκέψη, τον πειραματισμό, την διερεύνηση ιδεών, την επίλυση προβλημάτων, την επιχειρηματολογία, την αμφισβήτηση, την επινόηση κανόνων και την φαντασία μπορούν να συνδράμουν προς αυτή την κατεύθυνση. Παράλληλα, η προσπάθεια αυτή εστιάζει στην επαφή μεταξύ εκπαιδευτικών, φοιτητών, και παιδιών λαμβάνοντας υπόψη εναλλακτικούς τρόπους παιδαγωγικής στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το σχολείο και η μαθηματική εκπαίδευση σήμερα.

Ειδικότερα, εκπαιδευτικοί, φοιτητές και παιδιά γίνονται συνοδοιπόροι στη διαμόρφωση ενός αρχικού πλάνου για το υλικό και τις δράσεις που θα προταθούν και θα συνδέονται άμεσα ή/και έμμεσα με το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα. Το χρονικό διάστημα της από κοινού διαμόρφωσης και εφαρμογής του υλικού και των δράσεων θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2018 και θα διαρκέσει έως τον Απρίλιο του 2019. Στο χρονικό αυτό πλαίσιο θα πραγματοποιηθούν δράσεις εντός και εκτός σχολικού χώρου. Η διάδοση της διαμόρφωσης και εφαρμογής αυτών των πρακτικών σε συναδέλφους (τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό) είναι από τα πιο σημαντικά σημεία του έργου. Γι’ αυτό το λόγο προβλέπεται το υλικό των δραστηριοτήτων να διαμοιραστεί και να συζητηθεί μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας e-twinning με στόχο την ανταλλαγή πρακτικών και την διεύρυνση του προβληματισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλά και των εκπαιδευτικών/φοιτητών και φοιτητριών. Το έργο από την πλευρά του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συντονίζεται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης με επιστημονική υπεύθυνη την Καθ. Άννα Χρονάκη.

Share

Πρόσφατα άρθρα

Βουλή: Καταψηφίστηκε η πρόταση δυσπιστίας για τα Τέμπη από 159 βουλευτές

Μετά από μια συνεδρίαση που διεξήχθη σε πολύ υψηλούς τόνους, η πρόταση δυσπιστίας που είχαν…

28 Μαρτίου 2024

Προέβλεψαν οι Simpsons (και) την κατάρρευσης της γέφυρας της Βαλτιμόρης;

Μέχρι και την κατάρρευση της γέφυρα της Βαλτιμόρης είχαν προβλέψει οι Simpsons, υποστηρίζει χρήστης του…

28 Μαρτίου 2024

Την Παρασκευή η ανακοίνωση του νέου κατώτατου μισθού: Αύξηση μεγαλύτερη του 6% – Μικτές αποδοχές μεταξύ 830 – 840 ευρώ

Κλείδωσε και ανακοινώνεται αύριο, Παρασκευή από τον πρωθυπουργό ο νέος κατώτατος μισθός ο οποίος και…

28 Μαρτίου 2024

Στρωμένος με ναρκωτικά ο δρόμος του πρόσφυγα προς την Ευρώπη – Ο επικίνδυνος «σταθμός» Ελλάδα

Φαίνεται πως πέρα από τα φυσικά εμπόδια, τα κυκλώματα και βίαιους πολλές φορές συνοριακούς φρουρούς…

28 Μαρτίου 2024

Πάνω από 1 δισ. «σήκωσαν» οι Έλληνες από τις καταθέσεις τον Φεβρουάριο

Νέα μείωση 1,068 δισ. ευρώ σημείωσαν οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα τον Φεβρουάριο (μείωση 5,2…

28 Μαρτίου 2024

Καναδάς: Αγωγές από σχολεία κατά Facebook, Snapchat, TikTok – Τους κατηγορούν για διατάραξη της μάθησης

Έλλειψη προσοχής, κενά στη μάθηση και αυξανόμενη κατάθλιψη μεταξύ των μαθητών: Σχολεία του Καναδά προσέφυγαν…

28 Μαρτίου 2024